Sodelujejo na razstavi Campus, namenjeni študentom in bodočim oblikovalcem. Letos se tam predstavlja 15 fakultet. Tokrat se študentke (Hana Hees, Saša Hašič, Antonina Smogavc, Nives Gruden, Katja Špegelj, Mojca Švigelj in zunanja sodelujoča Lucija Vodopivc) po besedah Jane Mršnik predstavljajo s skupinskim projektom, ki je nastal v okviru razpisane teme Hotel Europe. Slovenske študentke so zasnovale projekt z naslovom Q-net s sloganom "Add your net to connect" – instalacijo, sestavljeno iz stiliziranih človeških figuric. "Q-net je skovanka iz besed equal, net in connect, temelji pa na ideji o enakosti in hkrati različnosti, o spajanju posameznikov v celoto in pomenu vsakega posameznika, ki je enakovreden člen v ustvarjanju celote," pojasnjuje Mršnikova. Ideja je po njenih besedah izpeljana v treh izdelkih: svetilu, tabureju in mizi. "Četrti izdelek pa je spreminjajoča se struktura, to je viseča modularna formacija, ki ponuja interakcijo obiskovalca /opazovalca s projektom. Obiskovalci namreč na svoj net, svojo izbrano človeško figurico, vtisnejo oz. zapišejo svoje ime ali misel in jo priključijo k objektu. Figurico lahko tudi odvzamejo z instalacije, si jo obesijo okoli vratu, pripnejo na obleko in s tem del razstave ponesejo ven, prenesejo sporočilo instalacije v svet," še pravi sogovornica.
Pri samih izdelkih gre po njenih besedah za povezavo produktnega in tekstilnega oblikovanja, kombinacije različnih materialov. "Predstavitev na sejmišču, ki je umeščena v kubus, je netipična, objekti visijo v zraku, pri tem gre za poigravanje s prostorom in samim izdelkom, raziskovanjem prostora kot takega. Kljub temi, ki sugerira ureditev oz. oblikovanje sobe za sodobni evropski hotel, so se študentke tematike lotile večplastno in z idejo segle dlje. Namesto konkretne ureditve hotelske sobe orisujejo vzdušje, ki se lahko poraja ob sami ideji hotela. Rezultat je tako skupek asociacij, ki od bolj abstraktnih idej do konkretno uporabnih primerov zaživijo v izdelkih, ki dopuščajo različne možnosti interpretacij," pojasnjuje Jana Mršnik.
To je drugo sodelovanje študentov fakultete za dizajn na sejmu Heimtextil, lanska izkušnja jih je po besedah Mršnikove obogatila za kar nekaj pomembnih povezav, iz katerih se bo morda rodilo še kakšno mednarodno sodelovanje. Zato so se na fakulteti odločili, da bo, če bo le mogoče in če bodo pogoji za to, to sodelovanje postalo stalnica. To počnejo tudi fakultete v tujini, ki imajo celo v svojih študijskih programih predvidene tovrstne predstavitve. "Takšno sodelovanje se mi zdi pomembno tako za študente, ki se na tej razstavi neposredno soočajo z izdelki oz. rezultati tujih kolegov, kot tudi za fakulteto," še pravi sogovornica in dodaja, da je za študente to izkušnja, ki jim je ne more dati nobeno predavanje, hkrati pa je na sejmu veliko predavanj in predstavitev trendov, ki so dragocen vir informacij.
Preplet finskega oblikovanja in slovenske tradicije
Podjetje Odeja na sejmu Heimtextil sodeluje že več kot 20 let. Za tokratno predstavitev so pripravili kar tri nove kolekcije izdelkov, ki so jih poimenovali Odeja Organic, Odeja Natur in Arabella. Pri prvi so v ospredju materiali naravnega izvora. Celotna kolekcija Organic (v njej so odeje, vzglavniki in posteljnina) je namreč izdelana iz certificiranih organskih materialov (natančneje iz organskega bombaža in merino volne, oba imata GOTS certifikat).
Kolekcijo Odeja Natur sestavljajo odeje, vzglavniki in nadležišča, izdelani iz raznolikih naravnih materialov: ajde, bambusa, bombaža, lana, lateksa, kamelje dlake, ovčje volne in puha. "Obe kolekciji sta namenjeni vsem, ki prisegajo na zelo naravno spalno okolje in želijo živeti ekološko, v harmoniji z naravo. Kolekciji sta plod lastnega razvoja, strogo nadzorovane kakovosti materialov in lastnih proizvodnih kapacitet," pojasnjujejo v podjetju.
V kolekciji Arabella predstavljajo satenaste posteljnine, ki so nastale v sodelovanju s finskim oblikovalskim Studiem Kelkka. Kolekcijo je oblikovala Terhi Laine iz omenjenega oblikovalskega studia, spoznali pa so jo preteklo leto prav na sejmu Heimtextil v Frankfurtu. Nastala je kolekcija posteljnin, v kateri se prepletata sodobno skandinavsko oblikovanje in značilnosti podjetja. "Ker 60 odstotkov našega trga predstavljajo tuji trgi, smo želeli ustvariti trendovsko, svetovljansko in unikatno kolekcijo, po prvih odzivih sodeč, nam je uspelo," še pravijo v podjetju Odeja.
Kot vsako leto so tudi tokrat na ogled postavili standardne programe iz svoje ponudbe: izdelke za alergike in astmatike, izdelke za otroke, dodatke za dom in drugo posteljno opremo. Kot še dodajajo, je letos njihov razstavni prostor na frankfurtskem sejmišču večji in preglednejši. "Vsakoletna predstavitev na tem največjem tekstilnem sejmu je za nas izjemno pomembna, tam se srečamo s partnerji, kupci in dobavitelji, sklenemo nova sodelovanja, spoznamo nove kupce, srečamo nove dobavitelje," pojasnjujejo že več kot dvajsetletno prisotnost na sejmu. Preteklo leto so, kot še pravijo, na sejmu spoznali oblikovalko najnovejše kolekcije posteljnine, odkrili zelo velik trg za popolnoma naravne izdelke, pridobili nove kupce vreč za ležišča, spoznali dobavitelje vrhunskih materialov.
Naravni materiali in tradicionalni vzorci
Na razstavnem prostoru podjetja Svilanit Svila so tokrat na ogled nove kolekcije, s katerimi so želeli, kot pravijo, prikazati estetiko s poudarkom na raznolikem izboru naravnih materialov, tradicionalnih vzorcev in njihovo uporabnost, ki je prilagojena sodobnemu uporabniku. Zgodbo Idrijske čipke bodo predstavili v kolekciji Bamboo lace, vezene na nežen in svilnat material (mešanice mikro bombaža in bambusove viskozne preje). Bombaž in lanena vlakna so združili v kolekciji Relax, v kateri so brisače, kopalni plašči in drugi izdelki. Tretja kolekcija z imenom Hamam pa predstavlja izdelke iz frotirja. "Predstavitev naše blagovne znamke svetovni javnosti z namenom širjenja na tuja tržišča in pridobivanja novih kupcev v segmentu mode za dom in opreme javnih objektov," je glavno vodilo podjetja predstavitve na sejmu. Prav tako, kot še pravijo, želijo pokazati obiskovalcem, da sledijo modnim smernicam in ustvarjajo zgodbe, ki temeljijo na razumevanju bivanja v uravnoteženem odnosu z naravo in naravnimi energijskimi silami v modernem spreminjajočem se okolju. Začetki njihovih prvih predstavitev v Frankfurtu na enem največjih mednarodnih sejmih tekstila za dom segajo že več kot 20 let nazaj. Od leta 2005 se predstavljajo v razširjeni podobi z izdelki za opremo celotnega doma, saj so vključili še izdelke za opremo spalnic in kuhinje. "Dokaz odličnosti je vključitev naših izdelkov za posebno predstavitev Trend show tako lani kot tudi letos. S tem smo ponovno dokazali, da še vedno uspešno sledimo in postavljamo modne trende kulture bivanja v svetovnem merilu in vsako novo priznanje neodvisnih strokovnjakov jemljemo kot dodatno pohvalo našemu oblikovalskemu oddelku," še pravijo v podjetju.
Praktični in uporabni dodatki za dom
Na sejmu v Frankfurtu se prvič predstavlja novo družinsko podjetje Udden, ustanovljeno leta 2012, ki ima v svoji ponudbi ročno izdelane tekstilne izdelke za dom. Te oblikujejo in proizvajajo sami, njihova glavna oblikovalka pa je Maja Petraš. "Glavno vodilo je predstaviti praktične in uporabne dodatke za dom, saj so vsi naši izdelki na področju dekoracije doma izdelani tako, da služijo svojemu namenu, hkrati pa jih uporabljamo tudi kot dekoracijo. Kot novost bomo na sejmu predstavili zložljive počivalnike za otroke," pojasnjuje Irena Petraš iz podjetja Udden. V okviru sekcije New coming predstavljajo ročno izdelane torbe za prenosne računalnike in ovitke za tablične računalnike, ki so nastali pod vodilom "uporabno in lepo". Tudi slednje je oblikovala Maja Petraš.