Sejem Heimtextil ves čas daje velik poudarek trendom, ki jih že od leta 1991 zanj pripravljajo različni strokovnjaki, tokrat je bila to skupina šestih mednarodnih birojev pod vodstvom Anne Marie Commandeur iz nizozemskega biroja Stilinstituut. Naslovili so jih Experience in hkrati z njimi pripravili nov koncept predstavitve. Predstavili so jih v tako imenovanem tematskem parku, ki je bil, kot opiše strokovnjakinja za trende Anne Marie Commandeur, zasnovan tako, da smo tkanine lahko začutili z vsemi čutili. Tudi knjigo trendov, ki jo izdajo vsako leto, so nadgradili z interaktivnimi elementi. Ali lahko tekstil spodbudi vseh pet čutov? Ali lahko dekorativne tkanine, zavese, tapete, posteljno perilo, kuhinjske tkanine ... vzburijo naša čustva in nas navdihnejo? Da, odgovarja mednarodna skupina strokovnjakov, ki se je za to priložnost ukvarjala s tekstilnimi trendi. »Ko ljudje opremljajo svoje domove, tega ne storijo brez razmisleka, ampak ustvarijo celostno izkušnjo,« pojasnjujejo. Prav zato je bila tema tokratnega sejma in trendov Experience.
Za prihajajočo sezono 2015/16 so tako omenjeni napovedovalci trendov vzpostavili štiri glavne smernice, ki bodo prevladovale pri tkaninah za dom v prihodnjih sezonah: Sensory, Mixology, Discovery in Memory. V prvi prevladujejo hladne pastelne odtenki, v drugi živahne barve in vzorci z etnološkim pridihom, tretja smernica v ospredje postavlja izrazite, kot so črna, vijoličasta in srebrna. Zadnja pod imenom Memory pa je za ljubitelje romantičnih cvetov s pridihom starega in vintage sloga. Vsi trendi imajo skupno točko, in sicer zadostiti želji po občutku razkošja in dobrem počutju v domačem okolju. Velik poudarek je tudi na kakovosti in izvoru materialov ter odtisu, ki ga izdelava pusti v okolju.
Sejem je kot vsako leto ponudil pester nabor različnih razstavljavcev, ki so se trudili čim bolje popeljati obiskovalce v svoj svet novih tkanin za dom. A dejstvo je, da vedno znova največ pozornosti pritegnejo zvezde, oblikovalske, še bolj pa tiste, ki polnijo rumene strani medijev. Že prvi dan sejma je precejšnjo množico zlasti novinarske javnosti pritegnil priznani oblikovalec Karim Rashid, znan po svojih barvno pestrih izdelkih. Češko podjetje z dodatki za kopalnico Grund ga je ob svoji 25. obletnici povabilo k sodelovanju. Tako je zanje oblikoval kopalniške preproge raznoraznih oblik in barvnih kombinacij v svojem prepoznavnem oblikovalskem slogu, s katerim, kot je sam povedal, želi vplivati na razpoloženje ljudi.
Še precej več pozornosti je znova pritegnil nemški modni oblikovalec Harald Glööckler, ki je sodeloval pri novi kolekciji posteljnine in dodatkov za podjetje KBT Bettwaren. Razvpiti nemški oblikovalec polni rumene strani nemških medijev zlasti zaradi ekscentričnega videza in številnih plastičnih operacij ter botoksa. Tudi na sejmu je bil deležen veliko zanimanja tako medijev kot obiskovalcev, ali se zaradi tega izdelki, pod katerimi je podpisan, kaj bolje prodajajo, pa je že drugo vprašanje. Že nekaj let sta redni »obiskovalki« sejma Heimtextil tudi oblikovalki Barbara Becker in Jette Joop, znani zlasti na nemškem trgu, ki z različnimi podjetji sodelujeta pri snovanju kolekcij posteljnine in tapet.
Slovenske študentke na razstavi Campus
Sejem je znova ponudil pester spremljevalni program, od različnih posebnih predstavitev do predavanj in delavnic. Nekaj prostora vsako leto odmerijo tudi študentom oblikovanja. Na razstavi Campus so se znova predstavile študentke oblikovanja tekstilij in oblačil s Fakultete za dizajn, pridružene članice primorske univerze, pod mentorstvom doc. Jane Mršnik, predstojnice katedre za oblikovanje tekstilij. Letos je sodelovalo 15 fakultet. Slovenske študentke (Hana Hees, Saša Hašič, Antonina Smogavc, Nives Gruden, Katja Špegelj, Mojca Švigelj in zunanja sodelujoča Lucija Vodopivc) so nastopile s skupinskim projektom, ki je nastal v okviru razpisane teme Hotel Evropa. Zasnovale so projekt z naslovom Q-net s sloganom »Add your net to connect« – instalacijo, sestavljeno iz stiliziranih človeških figuric, narejenih iz volnene polsti. »Q-net je skovanka iz besed equal, net in connect, temelji pa na ideji o enakosti in hkrati različnosti, o spajanju posameznikov v celoto in pomenu vsakega posameznika, ki je enakovreden člen v ustvarjanju celote,« pojasnjuje Jana Mršnik. Idejo so po njenih besedah izpeljale v treh izdelkih: svetilu, tabureju in mizi. »Četrti izdelek je spreminjajoča se struktura, to je viseča modularna formacija, ki ponuja interakcijo obiskovalca – opazovalca s projektom. Obiskovalci namreč na svoj net, svojo izbrano človeško figurico, vtisnejo oz. zapišejo svoje ime ali misel in jo priključijo k objektu. Figurico lahko tudi odvzamejo z instalacije, si jo obesijo okoli vratu, pripnejo na obleko in s tem del razstave ponesejo ven, prenesejo sporočilo instalacije v svet,« pravi sogovornica in dodaja, da je hotel prostor, kjer se izmenjajo množice ljudi, zato tudi ideja o človeških figuricah, ki prihajajo in odhajajo.
Pri samih izdelkih gre po njenih besedah za povezavo produktnega in tekstilnega oblikovanja, kombinacije različnih materialov. »Predstavitev na sejmišču, ki je bila umeščena v kubus, je netipična, objekti so viseli v zraku, pri čemer je šlo za poigravanje s prostorom in samim izdelkom, raziskovanjem prostora kot takega. Kljub temi, ki sugerira ureditev oz. oblikovanje sobe za sodobni evropski hotel, so se študentke tematike lotile večplastno in z idejo segle dlje. Namesto konkretne ureditve hotelske sobe orisujejo ozračje, ki se lahko poraja ob sami ideji hotela. Rezultat je tako skupek asociacij, ki od bolj abstraktnih idej do konkretno uporabnih primerov zaživijo v izdelkih, ki dopuščajo različne možnosti interpretacij,« še pojasnjuje sogovornica. To je drugo sodelovanje študentov fakultete za dizajn na sejmu Heimtextil. »Takšno sodelovanje se mi zdi pomembno tako za študente, ki se na tej razstavi neposredno seznanijo z izdelki oz. rezultati tujih kolegov, kot za fakulteto,« še pravi sogovornica in dodaja, da je za študente to izkušnja, ki jim je ne more dati nobeno predavanje, hkrati pa je na sejmu veliko predavanj in predstavitev trendov, ki so dragocen vir informacij.
Med slovenskimi razstavljavci
Na sejmu Heimtextil vsako leto sodeluje tudi nekaj slovenskih podjetij, letos so se za to odločili Mercis, Odeja, Svilanit Svila in Udden. Podjetje Mercis nastopa v Frankfurtu že od leta 1995. Na razstavnem prostoru, ki ga je tokrat zanje zasnovala oblikovalka Špela Bizjak, so pokazali najnovejše dekorativne tapetniške tkanine, tkanine za zavese in prte.
Pri podjetju Odeja, ki je reden udeleženec sejma že več kot 20 let, so za tokratno predstavitev izbrali tri nove kolekcije izdelkov, ki so jih poimenovali Odeja Organic, Odeja Natur in Arabella. Pri prvi so v ospredju materiali naravnega izvora, celotna kolekcija je namreč izdelana iz certificiranih organskih materialov. Tudi pri kolekciji Odeja Natur, ki jo sestavljajo odeje, vzglavniki in nadležišča, so v ospredju naravni materiali, kot so ajda, bambus, bombaž, lan, kamelja dlaka, ovčja volna in puh. »Obe kolekciji sta namenjeni vsem, ki prisegajo na zelo naravno spalno okolje in želijo živeti ekološko, v harmoniji z naravo. Kolekciji sta plod lastnega razvoja, strogo nadzorovane kakovosti materialov in lastnih proizvodnih kapacitet,« pojasnjujejo v podjetju.
Pridih sodobnega skandinavskega dizajna pa ima kolekcija satenaste posteljnine Arabella, ki je nastala v sodelovanju s finskim oblikovalskim Studiem Kelkka. Kolekcijo je oblikovala Terhi Laine iz omenjenega oblikovalskega studia, ki so jo spoznali preteklo leto prav na sejmu Heimtextil v Frankfurtu. »Ker 60 odstotkov našega trga predstavljajo tuji trgi, smo želeli ustvariti trendovsko, svetovljansko in unikatno kolekcijo in po prvih odzivih sodeč nam je uspelo,« so povedali v podjetju Odeja. Sicer pa so poleg omenjenega postavili na ogled standardne programe iz svoje ponudbe: izdelke za alergike in astmatike, izdelke za otroke, dodatke za dom in drugo posteljno opremo. »Vsakoletna predstavitev na tem največjem tekstilnem sejmu je za nas izjemno pomembna, srečamo se s partnerji, kupci in dobavitelji, navežemo nova sodelovanja, spoznamo nove kupce, pridobimo nove dobavitelje,« pojasnjujejo že več kot dvajsetletno sodelovanje na sejmu.
Na razstavnem prostoru podjetja Svilanit Svila so bile tokrat na ogled nove kolekcije, s katerimi so želeli, kot pravijo, prikazati estetiko s poudarkom na raznolikem izboru naravnih materialov, tradicionalnih vzorcev in njihovo uporabnost, ki je prilagojena sodobnemu uporabniku. Idrijsko čipko so vključili v kolekcijo Bamboo lace, vezeno na nežen in svilnat material (mešanice mikrobombaža in bambusove viskozne preje). Bombaž in lanena vlakna so združili v kolekciji Relax, v kateri so brisače, kopalni plašči in drugi izdelki. Tretja kolekcija z imenom Hamam pa obsega izdelke iz frotirja. »Predstavitev naše blagovne znamke svetovni javnosti z namenom širjenja na tuje trge in pridobivanje novih kupcev v segmentu mode za dom in opreme javnih objektov,« pojasnjujejo v podjetju, kaj je bilo glavno vodilo nastopa na sejmu. Prav tako so želeli pokazati obiskovalcem, da sledijo modnim smernicam in ustvarjajo zgodbe, ki temeljijo na razumevanju bivanja v uravnoteženem odnosu z naravo in naravnimi energijskimi silami v modernem spreminjajočem se okolju.
Prvič pa se je sejma v Frankfurtu udeležilo novo družinsko podjetje Udden. V njihovi ponudbi so ročno izdelani tekstilni dodatki za dom, ki jih oblikujejo in izdelujejo sami, njihova glavna oblikovalka pa je Maja Petraš. »Glavno vodilo je bilo predstaviti praktične in lepe dodatke za dom. Za vse naše izdelke velja, da služijo svojemu namenu, hkrati pa jih uporabljamo kot dekoracijo. Kot novost smo pokazali še zložljive počivalnike za otroke,« je pojasnila Irena Petraš iz podjetja Udden. Svojo predstavitev so dopolnili še z ročno izdelanimi torbami za prenosne računalnike in ovitki za tablične računalnike, ki so nastali pod vodilom »uporabno in lepo«.