Med več kot enoletno odsotnostjo z gledaliških odrov, ko se je povsem posvetila hčerki Marli, smo jo lahko gledali v odmevnem filmu Razredni sovražnik Roka Bička, v teh dneh pa je že sredi študija Daisyjinega lika za dramo Veliki Gatsby, prirejeno po romanu Francisa Scotta Fitzgeralda. Novembrska premiera Velikega Gatsbyja na odru Mestnega gledališča ljubljanskega bo prva slovenska uprizoritev. Širša javnost si je bila s Tjašo Železnik najbolj na ti, ko je pred leti vsak teden gostovala pri njih doma kot voditeljica televizijske oddaje Nekega lepega popoldneva. Tokrat pa smo na mirno poletno dopoldne še sami pokukali v njen dom v središču Ljubljane.
2. Lestenec, ki spominja na mogočna viseča svetila s svečami, je bil ljubezen na prvi pogled. Takšnega so imeli že prejšnji lastniki stanovanja. Ker se mu ob prodaji niso mogli odreči, je izdelek, ki ga je za Flos oblikoval Gino Sarfatti, kmalu krasil tudi igralkino stanovanje. »Res je fantastičen, vendar ne tega ne drugih skoraj nikoli ne prižgem. Kot netopir da sem, pravi sestra, za katero je, ko pride na obisk, treba prižgati vse luči. Jaz pa imam raje intimno svetlobo, marsikdaj sem skoraj čisto v temi. »Newyorške lokale, bare in restavracije obožujem tudi zato, ker znajo njihovi lastniki prav z lučmi ustvariti intimno, prijetno, skoraj temačno vzdušje. V takšnem ambientu se počutim najbolje. Kljub temu da so vse mize zasedene, se ti včasih zazdi, da si s svojo družbo v takšnem lokalu čisto sam in je vse dogajanje v njem posvečeno samo vam,« se nasmeji Tjaša Železnik.
3. Steklena posoda s kamenčki je zaklad z različnih koncev sveta. Tjaša že od zgodnje mladosti, kamorkoli odpotuje, nabere nekaj kamenčkov, na morju se mednje pomeša tudi kakšna školjka. Čeprav jih prinese malo, veliko manj kot za otroško prgišče, se je doslej nabralo za zvrhano posodo spominov.
4. Modro-beli keramični grelnik vode je med najbolj uporabljanimi kuhinjskimi pripomočki. Želja po čaju in kavi je tako potešena veliko hitreje, kot če bi čakali, da voda v lončku zavre na steklokeramični plošči. Gostiteljica je Gorenjev model z rožicami izbrala tudi zato, ker ji njegova pojava vzbuja občutek domačnosti in topline.
5. Veliki Gatsby v režiji Ivice Buljana bo četrta premiera nove sezone v Mestnem gledališču ljubljanskem. Režiser je tudi avtor dramatizacije Fitzgeraldove zgodbe o nesojeni ljubezni med Daisy in Gatsbyjem, ki poteka na ozadju moralnega propada ameriške družbe v dvajsetih letih. Tjaša Železnik bo v njej igrala Daisy. Da bi se laže osredotočila na vročični čas med gospodarskim razcvetom in največjo recesijo v ZDA, v teh dneh spet bere roman, tokrat v prevodu Tomaža Metelka.
6. Tjašina enoinpolletna hčerka Marli pravi vsem svojim medvedkom memi. Kadar je kolesarsko razpoložena, jih z lesenim triciklom vozi na izlet po stanovanju, plišastega zajčka seveda tudi. Retro medvedek na fotografiji, ki samo spominja na tistega iz časov mamičinega otroštva, pa hodi tudi na prave družinske počitnice. Kamorkoli gredo, vedno ga peljejo s seboj.
7. V Aziji verjamejo, da dvignjen slonji rilec prinaša srečo. Zato si ljudje z dobrimi željami podarjajo njihove figurice in tako so našle pot tudi k Tjaši Železnik. Na sestrinem pianinu, ki ga ima v »varstvu«, ker njegova lastnica prebiva v Kanadi, jih proti oknu koraka že osem. Nekateri imajo za seboj zelo dolgo pot. In tudi tisti, ki držijo rilec drugače, kot pravi izročilo, so jo obogatili, pravi igralka.
8. Vse slike, razobešene po stanovanju, so delo tete Erike Železnik, pove gostiteljica. Njene sončne barve in motivi so ji pisani na dušo, v dom ji prinašajo sonce in močno, a spokojno energijo. Posebej so ji ljube Oljke, olje na platnu, ki ji ga je teta podarila za rojstni dan. Drevesi, ki vijeta veje proti morju, sta kot Amazonki z vetrom v laseh na morskem obrežju.
9. Filigranske figurice nenavadnih otrok na knjižni polici so s Tjašo prišle iz New Yorka, kjer si je v galeriji MoMa ogledala razstavo ilustracij Tima Burtona, režiserja filmov Edward Škarjeroki, Mrtvečeva ljubica, Predbožična mora, Alica v Čudežni deželi, Temne sence ... Prepoznaven avtorski pečat in nostalgično-srhljivi domišljijski liki so namreč značilni tudi za njegove pesmi. Poleg figuric je na knjižni polici Burtonova pesniška zbirka The melancholy death of Oyster boy & other stories. V njih so poleg Oyster boya, dečka z glavo v obliki ostrige, doma tudi drugi hibridni otroci, ki se ponavadi rodijo običajnim staršem ... Tako začneta gospod in gospa Smith po rojstvu Robotka drug drugega sovražiti, običajni ljudje pa ga kdaj zamenjajo za kanto za smeti, saj je živ le, če je priključen na elektriko. Lepo je poznati Deklico z mnogimi očmi, pravi Tim Burton, v nevšečnosti zabredeš le, če začne jokati. Flekec pa je podoben Batmanu, namesto da bi letal okrog nebotičnikov, pa tam, kjer se pojavi, ta malce nesrečni superheroj pušča packe.
Arhiv revije Deloindom+.