Gre za podatke o legi in obliki stavbe, o površinah, dejanskih rabah delov stavb in letnicah izgradnje. Za spremembo teh podatkov je od petka naprej treba naročiti elaborat geodetske storitve pri geodetskem podjetju ali projektantu.
Vpis stavbe v kataster stavb je potreben v roku enega meseca po zaključku gradnje oziroma ob začetku uporabe take novogradnje. Lastniki bodo vlogo za evidentiranje z izdelanim elaboratom morali oddati na najbližjo geodetsko upravo.
"S tem je zagotovljena pravna varnost lastnikov nepremičnin tudi za podatke, ki so bili v preteklosti evidentirani le z vprašalnikom," pravijo v Geodetski upravi RS (Gurs).
Lastniki pa lahko še vedno sami spreminjajo podatke za stavbo o priključkih (elektrika, kanalizacija, vodovod, plin), o letu obnov (fasada, streha), o materialu nosilne konstrukcije in o tipu stavbe ter podatke o delu stavbe glede leta obnove (okna, inštalacije), dvigala, višine etaže, številki nadstropja in upravnika.
A teh podatkov ne bodo mogli več spreminjati prek spletne aplikacija, ampak bodo morali izpolniti vprašalnik registra nepremičnin, ki je dostopen na spletni strani Gursa. Ta bo nato o vpisu podatkov iz vprašalnika izdala odločbo.
Gurs lastnikom priporoča, naj preverijo evidentirane podatke o njihovih nepremičninah prek javnega vpogleda v podatke o nepremičninah, dostopnega na portalu e-prostor. Če so podatki ustrezno evidentirani, pa čeprav samo v registru nepremičnin na osnovi vprašalnikov, lastnikom ni treba storiti ničesar.