Višina vrednosti bona
Za zelo dobro ohranjeno pohištvo, brez prask in vidnih poškodb (oziroma takšno, ki bo videti »kot novo«), bo Ikea izdala bon v višini 50 odstotkov prvotne cene. Za dobro ohranjeno pohištvo v višini 40 odstotkov cene, za rabljeno z manjšimi poškodbami pa v višini 30 odstotkov prvotne cene.
Švedski pohištveni gigant Ikea dela nove korake proti bolj zeleni prihodnosti. Vsi, ki so se iz kateregakoli razloga naveličali pohištva, kupljenega v Ikei, bodo tega lahko trgovini prodali nazaj. Program Kupi nazaj (ali Buy Back) bo do leta 2030 Ikei pomagal ustvariti krožno in okolju prijazno poslovanje.
Za rabljeno pohištvo Ikea ne bo izplačevala denarja, temveč bo delila vavčerje, ki jih bodo kupci lahko porabili za nakup v omenjeni trgovini. Višina vrednosti na bonih bo odvisna od stanja rabljenega pohištva.
Kupci bodo morali v Ikeo pripeljati pohištvo, ki je sestavljeno, nespremenjeno in čisto. Ne bodo sprejemali produktov, ki niso bili kupljeni v Ikei, svetil in tekstila, zunanjega pohištva, vzmetnic in pregrinjal, kuhinjskih elementov, omar, ki jih je mogoče sestavljati, in dodatkov, električnih naprav in izdelkov za dojenčke (otroške posteljice, vzmetnice in previjalne mize). Boni ne bodo imeli omejenega roka trajanja, saj si želijo, da bi jih kupci porabili takrat, ko bodo kaj potrebovali in ne za »impulzivne nakupe, da bi čim prej porabili denar«.
»Ikea upa, da bo z novim projektom kupcem pomagala v boju proti pretirani potrošnji – sploh v času velikih popustov, kot je Črni petek v Združenih državah Amerike,« so sporočili iz švedskega pohištvenega giganta. Akcija bo potekala v 27 poslovalnicah po svetu (med drugim tudi v zagrebški, poročajo hrvaški mediji). Rabljeno pohištvo, ki ga ne bodo mogli prodati, bodo reciklirali ali podarili v dobrodelne namene, so še dodali.
V duhu ponovne uporabe in recikliranja je nastala tudi nova kolekcija cenovno dostopnih sveč, kjer je Ikea združila moči s kultno švedsko znamko dišav Byredo. Sveče bodo v lončenih skodelicah, ki jih bom moč ponovno uporabiti, na voljo pa bo kar 13 različnih dišav. Ime kolekcije bo OSYNLIG, kar v švedščini pomeni »nevidno« in označuje pomen vonja v našem domu. Lastnik znamke dišav Ben Gorham je ob tem dejal: »Vonj našega doma je povezan s čustvi in igra veliko vlogo pri tem, kako se doma počutimo. Funkcionalnost in praktičnost nista vse, temveč je dom tudi kraj, kjer čas preživljamo z najbližjimi in kjer ustvarjamo spomine.«