Gre za pomemben mejnik napodročju ekologije letalskih prevozov, pravijo v podjetju Pipistrel. Razvoj in vzpostavitev mreže stacionarnih polnilnih postaj sta pomemben korak k povečanju priljubljenosti in razširjenosti letal na električni pogon, predvsem pa povečujeta ekološko ozaveščenost pilotov in potnikov.
Cilj projekta »Po kreativni poti do praktičnega znanja«, ki je potekal od februarja do junija in pri katerem so sodelovali študenti fakultete za strojništvo, fakultete za računalništvo in informatiko ter akademije za likovno umetnost in oblikovanje, je bila izdelava in postavitev polnilnice za električna letala, saj se je pri polnjenju električnih letal v praksi pokazala potreba po stacionarnem načinu polnjenja.
Študenti so pri razvoju stacionarne električne polnilnice uporabili znanje, ki so ga pridobili pri študijskih predmetih, dodano vrednost pa je imela temeljita raziskava obstoječega stanja v prvi razvojni fazi projekta, kjer so preučili širok nabor informacij, so sporočili z Univerze v Ljubljani.
Ultralahka letala na električni pogon zaradi najvišje dovoljene mase na krovu nimajo vgrajenega baterijskega polnilnika. Polni se jih lahko le prek specializiranih stacionarnih polnilnih postaj, ki vsebujejo vsa potrebna električna vezja za polnjenje baterijskih paketov in vezja za zagotavljanje varnosti uporabnikov med polnjenjem.
V razvojnem oddelku Pipistrela bodo na polnilnici opravili še nekaj izboljšav. Nato sledi testiranje na Slovenskem inštitutu za kakovost in meroslovje ter pridobivanje certifikata CE, ki dokazuje, da izdelek izpolnjuje vse zahteve EU glede varnosti ter varovanja zdravja in okolja. Po pridobljenem certifikatu bo polnilnica na poti v serijsko proizvodnjo.