Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Energijska učinkovitost

Eko reli: 200 kilometrov za manj kot 8 evrov

Društvo planet Zemlja je minuli petek organiziralo že peti Eko reli, katerega osnovni namen je dokazati, da je varna in varčna vožnja tudi manj obremenjujoča za okolje.
18. 9. 2017 | 13:13
21. 10. 2024 | 15:26
3:07

Na pot od Ljubljane do Maribora se je podalo 13 ekip v vozilih s praktično vsemi vrstami pogona, ki so za skoraj 200 kilometrov v povprečju porabile 7,9 evra. Preračunano v »litre« bencina je bila torej povprečna poraba vseh ekip približno 3,5 litra na 100 kilometrov. Peti Eko reli pa je dobil kar dva zmagovalca, in sicer ekipo Energetika Maribor, ki sta jo sestavljala Sebastijan Pešič in Boštjan Viher v vozilu Volkswagen Passat z gorivom CNG in ekipo Delfin, ki sta jo zastopala vrhunski slovenski glasbenik, bobnar Gašper Peršl in Darja Ribarič, v vozilu BMW i3.

Najnižji strošek porabe je sicer izkazalo električno vozilo Renault Zoe, ki pa mu doseg ni omogočal, da bi prevozilo celotno traso brez dodatnega polnjenja. Med vozili, ki so zmogla celotno traso brez dodatnega polnjenja, je absolutno najmanjšo porabo goriva dosegla ekipa »Uplinjevalca«, ki sta jo sestavljala telovadec Mitja Petkovšek in dr. Henrik Gjerkeš, ki sta za pot z vozilom Volkswagen Up z gorivom CNG porabila 5,04 evra, zaradi nekoliko manj ugodnega razmerja med porabo goriva in maso vozila pa sta za las zaostala za zmagovalcema.

Letos so primerjali predvsem porabo goriv na stisnjen zemeljski, utekočinjen naftni plin, hibridna vozila ter porabo vozil s »klasičnimi« bencinskimi in dizelskimi motorji. Pokazalo se je, da so vozila, ki uporabljajo bodisi CNG bodisi LPG kot pogonsko gorivo, povsem konkurenčna hibridnim vozilom, dejstvo pa je, da Slovenija zelo zaostaja v številu polnilnic CNG. Podobno se je pred leti dogajalo tudi z bencinskimi servisi, na katerih so lahko dopolnili rezervoarje tisti vozniki, ki uporabljajo LPG. 

Eko reli je sicer dogodek, ki ga od leta 2009 organizira društvo Planet Zemlja – sprva je potekal na vsaki dve leti, od leta 2013 pa je zaradi velikega zanimanja in dobrih odzivov postal letni dogodek. Cilj projekta je dokazati, da se z vožnjo po predpisih vozimo varno, pa tudi bolj varčno, predvsem pa okolju bolj prijazno. Poseben poudarek gre tudi izobraževanju o prometni varnosti in osnovnih zakonitostih varne vožnje.

V letu 2012 je projekt dobil posebno priznanje - iz rok ministra za okolje je prišla v last dogodka prehodna zastava Zeleni odtis. Ta se zdaj seli v roke vsakokratnega zmagovalca.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine