
Vse več mest po svetu se sooča s pojavom toplotnih otokov – območij, kjer se zaradi gosto pozidanih površin temperatura občutno dvigne. Klasični asfalt je eden glavnih krivcev, saj se pod vplivom sonca hitro pregreva in dodatno obremenjuje mikroklimo. Dunajska mestna uprava se je zato odločila za ukrepanje in iskanje inovativnih rešitev.
V sodelovanju s Tehnično univerzo na Dunaju so strokovnjaki na kolesarski stezi ob reki Liesingbach položili štiri različne vrste asfalta na 80 metrov dolgem testnem odseku. Ena izmed zmesi predstavlja klasični asfalt, tri pa so inovativne alternative, ki se razlikujejo po:
Poleg manjšega segrevanja so nove zmesi zasnovane tudi za večje udobje uporabnikov, saj zmanjšujejo tresljaje pri vožnji s kolesom ali otroškim vozičkom.
Pomembno merilo uspešnosti v projektu je vodoprepustnost – sposobnost asfalta, da omogoča pronicanje deževnice v tla. Ta lastnost pripomore k izboljšanju urbane mikroklime in zmanjšanju toplotnih obremenitev. Na testni lokaciji so nameščeni napredni senzorji, ki natančno merijo temperaturo in vlažnost ter omogočajo podrobno analizo vpliva posamezne zmesi na lokalno okolje.
Rezultati triletnega pilotnega projekta bodo ključni za prihodnje odločitve o širši uporabi inovativnega asfalta po vsem Dunaju. Vodja projekta, Wolfgang Ablinger iz mestnega oddelka za ceste (MA 28), poudarja: »Želimo pokazati, da lahko nove rešitve resnično pripomorejo k ohlajanju mesta. Če se določena zmes izkaže za uspešno, jo bomo uvedli tudi v mestnem središču.«
S tem projektom Dunaj znova utrjuje svoj sloves ene najbolj trajnostno naravnanih mest v Evropi. Inovacije, kot je uporaba okolju prijaznega asfalta, ne izboljšujejo zgolj kakovosti življenja prebivalcev, ampak so tudi pomemben korak v boju proti podnebnim spremembam.