Slovenija s projektom Edison (Eco Driving Innovative Solutions and Networking) vstopa v samo jedro globalnega razvoja zelenih mobilnostnih tehnologij in rešitev prihodnosti, so prepričani v Hidrii, ki je eden od strateških partnerjev projekta. »Edison je inovativni poslovni model brezmejnega sodelovanja med znanostjo, izobraževanjem in gospodarstvom, med javnim in zasebnim v skupno dobro, s katerim bomo prevzeli vodilno vlogo pri kreiranju in aplikaciji inovativnih prebojnih rešitev zelene mobilnost prihodnosti v Sloveniji, regiji Evropi in globalno,« ocenjuje predsednik poslovnega odbora družbe Hidria Iztok Seljak.
V Hidrii, kjer so maja lani skupaj s partnerji zagnali projekt Zelena Keltika, v okviru katerega so postavili deset polnilnih postaj za električna vozila na regionalni cesti od Logatca do Bovca, verjamejo v ogromen potencial električne mobilnosti v naši državi in menijo, da lahko Slovenija postane vodilna na tem področju in da bi lahko iz tega naslova v prihodnjih letih ustvarili do 1000 delovnih mest. To je tudi razlog, da zdaj v okviru mednarodnega partnerstva Edison nadaljujejo prizadevanja za izboljšanje učinkovitosti avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, za zmanjšanje njihovih izpustov in za postavitev električnih polnilnic na avtocestah od Muenchna–Salzburga–Ljubljane–Zagreba–Beograda–Skopja–Aten–Istanbula.
Edison se zavzema za razširjeno in masovno dosegljivo električno mobilnost. V okviru Edison eCity bodo kmalu odprli inovativne centre v Kopru, Novem mestu in Novi Gorici, do konca oktobra bodo v Celju odprli hitro polnilnico, prav tako v Ljubljani, v Celju pa bodo uvedli tudi električni avtobus.
Projekta Edison eCity in eCelje v slovenske občine vpeljujeta celovit koncept elektromobilnosti. Mestna občina Celje je na tem področju primer dobre prakse, saj je kot prva prevzela ta koncept in s tem javnosti sporočila, da je prihodnost v zeleni energiji in mobilnosti. Trenutno imajo deset električnih polnilnic, v pol leta naj bi jih odprli še 30. V občinski vozni park uvajajo električna vozila, v Celju naj bi kmalu začel voziti tudi električni taksi, poleg tega bo na voljo medkrajevni dnevni najem električnih vozil (e-car sharing), ki ga nameravajo partnerji razširiti po vsej Sloveniji.
Projekt Edison pokriva vse ključne strateške usmeritve EU, zato ga že od začetka spremljata tako slovenska vlada s pristojnimi ministrstvi kot tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki je v času sejma MOS tudi odprla Edisonov inovativni center v Celju. S projektom in z načrtovanimi inovativnimi centri v Kopru, Novem mestu in Novi Gorici se Slovenija spreminja v naravni laboratorij zelene mobilnosti prihodnosti in v vzorčni poligon za kreiranje in testiranje inovativnih zelenih tehnologij.
Z razvojem, izdelavo in vpeljavo človeku prijaznih zelenih mobilnostnih tehnologij partnerji Edisona pomembno prispevajo k varovanju okolja, krepitvi gospodarstva in boljši kakovosti življenja. Kakor pravijo v Hidrii, nameravajo uporabiti najboljše slovensko znanje in najboljše svetovno znanje s področja zelene mobilnosti, oboje pa integrirati v Edisonov laboratorij mobilnosti.