Varuh poziva k nakupu slovenske zelenjave

28. 6. 2018 | Besedilo: K. Ž./STA

odkupne cene, slovenska zelenjava, prehrambeni varuh

Prehrambeni varuh Jože Podgoršek je pred dnevi opozoril, da je ponujena odkupna cena zgodnjega krompirja, ki so jo neuradno ponudili nekateri trgovci, neustrezna in prenizka. Potrošnike je ob tem pozval k nakupu slovenske sveže zelenjave in zgodnjega krompirja, četudi sta nekoliko dražja od uvožene.

Varuh odnosov v verigi preskrbe s hrano je zaskrbljen, saj so nekateri trgovci pridelovalcem zgodnjega krompirja postavili odkupno ceno na raven okoli 0,35 evra za kilogram. "Cena, ki jo po mojih neuradnih podatkih ponujajo pridelovalcem, je neustrezna in bo vodila v zmanjševanje že tako nizke pridelave te poljščine," je zapisal v sporočilu za javnost.

Izračunal je, da slovenski pridelovalec, katerega zemljišča po velikosti niso primerljiva z zemljišči kmetijsko razvitih držav, lahko pri pridelku 22 ton na hektar ustvari prihodek v višini 7700 evrov na hektar. Ko odštejemo stroške semena, sredstev za varstvo rastlin, gnojilo, gorivo, delo, pa ta ostane brez dohodka, in to brez upoštevanja amortizacije strojev, opreme, priprave za trg in skladiščenja.

Ta čas pred dvema letoma je bila odkupna cena zgodnjega krompirja med okoli 0,50 do 0,60 evra na kilogram, lani med okoli 0,40 do 0,45 evra za kilogram. Po ocenah Kmetijskega inštituta Slovenije letos lastna oz. proizvodna cena zgodnjega krompirja pri pridelku 22 ton na hektar znaša 0,426 evra na kilogram, pri čemer so subvencije že vračunane. Takšna cena vodi v to, da "bo krompir kmalu zastonj", je ocenil.

"Pridelovalci so precej stisnjeni v kot. Z majhnim odkupom se verjetno nekatere trgovske verige poslužujejo taktike vsiljevanja nizkih cen," je dejal in dodal: "Nepošteno je, da so trgovci nagovarjali kmete k pridelavi zgodnejših pridelkov, sedaj pa jih izsiljujejo z nizko ceno, ki jo radi primerjajo z globalno ceno, pogosto celo iz nizkocenovnih tipov pridelave."

Varuh javnost opozarja, da se nekateri trgovci pogosto identificirajo kot lokalni, pogled na trgovske police pa kaže, da temu ni tako. Obiskal je hipermarkete največjih treh trgovskih verig v Sloveniji, v katerih je pogrešal nekatere vrste sveže zelenjave slovenskih proizvajalcev. Te bi bile na policah, če bi trgovci s slovenskimi pridelovalci sklenili trdnejšo pogodbo, je prepričan Podgoršek.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE