Ker v ekipi biroja Celovito, ki pripravlja našo rubriko Stilska osvežitev, radi delajo z ljudmi, se znajdejo tako v projektiranju objektov, celoviti prenovi bivališč kot denimo v tem, da v obstoječem stanovanju pokažejo skriti potencial.
Pretežni del stanovanjskega fonda v Sloveniji je toliko star, da je zaradi dotrajanosti, energijske potratnosti in spremenjenih življenjskih navad potreben prenove, in ekipa z arhitektoma Juretom Judežem in Ajdo Kolenbrand, ki sta biro zasnovala, je realna. Arhitektov je pri nas veliko, novih gradenj pa ni niti zdaleč dovolj za vse. »A to, da nimamo pred seboj praznega platna kot umetniki, nas ne moti. Zame kot arhitekta je bolj moteče, če nad zamišljenim projektom nimam nadzora, s katerim lahko zagotovimo rezultat, kot smo si ga z naročnikom zamislili. Ljudje večinoma pridejo k arhitektom po ideje, a v izvedbo, še zlasti pri prenovi, so pogosto vrženi sami – koordiniranje in nadzorovanje izvajalcev pa je izkušnja, ki si je, kdor jo je izkusil enkrat, ne želi več,« Jure opiše izkušnje z naročniki. Po njegovih besedah pride tudi za arhitekte, ki nimajo stika z gradbiščem, trenutek resnice šele v fazi izvedbe. Projekt lahko vsebuje izvrstne rešitve, pri izvedbi pa se začne zatikati: mojstri marsikaj naredijo po svoje, kar sprojektiraš, je ponavadi drago, pri obnovi se kdaj pokažejo konstrukcijski elementi in inštalacije ravno na takšnih mestih, da ti pokvarijo idejo ... »Pomembno je, da znaš, včasih celo sredi izvedbe, projekt prilagoditi, predlagati rešitev – in to cenovno najboljšo,« doda Ajda.
Ekipa Celovito, v kateri so poleg Jureta in Ajde še arhitekta Peter Pangos in Mato Blatančič ter stilistki interierja Valentina Vovk in Urška Masten Bohmec (prva umetnostna zgodovinarka, druga diplomantka fakultete za dizajn), je dovolj mlada, da ima še ogromno svežih idej, in ravno dovolj izkušena v »nemogočih« situacijah. Zaveda se omejitev, tudi finančnih, zato se z obsegom storitev prilagodi željam naročnikov. Lahko jim zgolj predlaga stilsko prenovo stanovanja ali enega prostora, saj so ljudje v množici ponudbe zmedeni in potrebujejo pomoč, tudi pri iskanju konkretnih kosov opreme, ali pa osvežitev stanovanja, namenjenega za prodajo, da pokaže vse svoje dobre plati. »Cilj priprave nepremičnine za prodajo, ki smo jo pri nas poimenovali celovita predstava doma, v tujini pa se je zanjo uveljavil izraz 'home staging', ni prikrivanje napak ali zgolj dekoriranje, kakor si to marsikdo napačno razlaga, temveč izluščiti njen maksimalni potencial,« pojasni Valentina Vovk. Po njenih besedah Slovenci brez izjeme prodajajo nališpane jeklene konjičke, ko se odločijo za zamenjavo, medtem ko pri stanovanjih to ni v navadi. A devetdeset odstotkov ljudi si težko v glavi nariše sliko očiščenega, osveženega in z minimalnimi posegi pomlajenega stanovanja. Pomemben del tega pristopa, ki lahko precej skrajša čas, v katerem stanovanje zamenja lastnika, je tudi njegova predstavitev z različnimi tlorisi in vrsto opreme, tako da ga je mogoče z manjšimi posegi spremeniti, če se situacija obrne. Če organiziranost prostora ustreza študentu, jo bo za par treba spremeniti, posebno ko se mu bo pridružil otrok, spet drugače bi v njem živel samski poslovnež. O vizualni učinkovitosti takšne predstavitve nepremičnine, ki se na trgu bojuje za pozornost s konkurenco, pričajo tudi fotografije sedemdeset let starega dvosobnega stanovanja v Ljubljani, ki ga je preuredila ekipa Celovito.
Ime Celovito seveda ni naključje. Poudarja prav željo po rezultatu, ki ga omogoči kar najboljša usklajenost vseh faz urejanja novega doma, od spoznavanja z naročnikom do zadnje pike na i.