Dve leti po nesreči, ko se je v Genovi zrušil most in pod sabo pokopal 43 ljudi, bo v sredo po novem viaduktu, ki so ga poimenovali San Giorgio, znova stekel promet. Novi viadukt je delo priznanega italijanskega arhitekta Renza Piana.
3. 8. 2020 | Besedilo: A. Z./ STA
Dve leti po nesreči odpirajo viadukt v Genovi
3. 8. 2020 | Besedilo: A. Z./ STA
Nocoj ob 18. uri bodo v Genovi odprli nov viadukt, ki so ga poimenovali San Giorgio in je posvečen svetniku, pomembnemu za to italijansko mesto. Zgradili so ga le dve leti po tem, ko se je del starega v močnem deževju zrušil in pod sabo pokopal 43 ljudi. Načrt zanj je pripravil priznani italijanski arhitekt Renzo Piano. Promet po njem bo stekel v sredo.
Tragedija se je zgodila 14. avgusta 2018 med hudo nevihto. Zrušenje viadukta Morandi je bilo tako nenadno, da je v reko Polcevera pod njim zgrmelo 35 avtomobilov in tri tovorna vozila, ki so jih nato pod seboj deloma pokopali padajoči kosi betona. Zaradi tragedije je brez strehe nad glavo ostalo 600 ljudi. Živeli so namreč v zgradbah, ki so stale neposredno pod viaduktom. Tožilstvo preiskave še ni končalo, a naj bi zrušenju botrovala predvsem malomarnost pri vzdrževanju. Osumljenih je več kot 70 ljudi.
Viadukt stoji na avtocesti 10, imenovani tudi Autostrada dei Fiori, ki predstavlja pomembno povezavo z jugom Francije, Piemontom in Lombardijo.
Most ima značaj obmorskega mesta
Novi viadukt je delo priznanega italijanskega arhitekta Renza Piana, ki tudi sam prihaja iz Genove. Zasnova mostu odseva značaj obmorskega mesta. Njegova oblika spominja na trup ladje. Jeklene elemente mostu so obarvali v svetle odtenke, tako da most deluje svetlo in se zlije s pokrajino.
Končan v enem letu
Postavili so ga v rekordnem letu dni, del ni ustavila niti epidemija covida-19. Pri gradnji sta sodelovala milansko gradbeno podjetje Salini Impregilo in tržaško ladjedelniško podjetje Fincantieri, ki sta v ta namen ustanovili skupno podjetje Pergenova, ki bdi nad gradnjo. Gradnja objekta je po nekaterih podatkih stala 200 milijonov evrov. Izdelan je iz 67 tisoč kubičnih metrov betona. Pravijo mu tudi prvi pametni most v Evropi, saj bo opremljen z najsodobnejšim nadzornim sistemom in roboti, ki ga bodo nadzorovali 24 ur na dan. Financiral pa ga je upravljalec avtocest Autostrade per l'Italia, katerega slabo vzdrževanje tudi velja za glavnega krivca za tragedijo.
Nov most je dolg 1067 metrov, širok 30 metrov, visok pa 52,20 metra. Cestišče je vgrajeno na 18 nosilnih stebrov iz armiranega betona, ti so postavljeni v razmikih 50 metrov. Nosilni stebri imajo eliptični presek 4 x 9,5 metra.
Konec julija so izvedli stresni test s 56 tovornjaki, ki so tehtali po 44 ton, v skupni teži okoli 2500 ton, ki so se prepeljali čez most.
Nov začetek za Genovo
»Viadukt San Giorgio ni le avtocestni viadukt za Genovo, pač pa pomeni nov začetek za celo Italijo,«je komentiral župan Genove Marco Bucci. Na nocojšnji slovesnosti ob odprtju viadukta, ki se bo začela z minuto molka v spomin na umrle, po poročanju medijev pričakujejo skoraj 500 gostov. Med njimi bosta tudi predsednik države Sergio Mattarella in premier Giuseppe Conte.
PREBERITE ŠE: Nov viadukt za novo upanje Genove