Most, ki poteka med mestom Komarna na kopenski strani in mestom Brest na polotoku, je dolg 2404 metre. Most je najdražji infrastrukturni projekt, sofinanciran z evropskimi sredstvi od leta 1986, ko je Evropska komisija začela sofinancirati projekte. Celoten projekt gradnje mostu in vpadnic s kopenske in pelješke strani je ocenjen na nekaj več kot 550 milijonov evrov, od česar je 357 milijonov evrov evropskih sredstev.
Most je projektiral slovenski inženir Marjan Pipenbaher, gradbena dela pa je izvedla kitajska družba China Road and Bridge Corporation. Inženirska zbornica Slovenije je lani Pipenbaherju, ki je zasnoval že več kot 200 mostov (pri nas je njegov najbolj znan črnokalski viadukt), podelila nagrado za inovativnost pri graditvi objektov. Ob nagradi so svojo odločitev pospremili z besedami: »Projekt gradnje mostu na polotok Pelješac je v svetovnem merilu prepoznan kot primer odlične in inovativne inženirske prakse. Ko bo zgrajen, se bo po vseh merilih uvrščal med pet največjih, najzahtevnejših in tudi najatraktivnejših mostov v Evropi, zgrajenih v tem stoletju.«
Podjetje Hrvatske autoceste je odprtje mostu za promet napovedalo za začetek turistične sezone, a so ga zaradi zamud pri gradnji povezovalnih cest prestavili. Gradnja se je po 1277 dneh končala konec januarja letos.
Dogajanje poteka že od jutra, promet pa bo preko mostu uradno stekel po osrednji slovesnosti, ki se bo začela malo po 20. uri. Prvi bo po novem mostu zapeljal električni športni avtomobil Nevera, hrvaškega proizvajalca Rimac. Slovesnost pa bodo med drugim obeležili tudi z ognjemetom.