Janez Škrabec, direktor podjetja RIKO
Izbral je ožemalnik Salif, oblikovalca Phillipa Starcka
Zakaj izbrani predmet in kaj vam pomeni?
Philippe Starck in Alessi – oblikovanje in industrija, ki se zavedata tvorne vzajemne koristi, s katero presegata preplet oblike, izvedbe, marketinga, brandinga in prodarljivosti. Modus operandi za vse nas, ki iščemo presežne vrednosti v svojih storitvah, produktih.
Kako se bo po vašem mnenju oblikovanje razvijalo v prihodnosti?
Oblikovanje bo še naprej ustvarjalo dodane vrednosti in konkurenčne prednosti. Vendar ne le na račun videza in oblike, temveč tudi na račun etične misli in odgovornosti. Prepričan sem, da se bo oblikovanje v prihodnje razvilo tudi v soustvarjalca vsebine.
Kako lahko oblikovanje bolje služi industriji, gospodarstvu in družbi?
Na račun oblike nove naročnike! Tej sintagmi zvesto sledimo v podjetju Riko Hiše, ne le zato, ker zvišuje dodane in konkurenčne prednosti. Dobro oblikovanje je namreč vselej tudi reflektivno; zmore zaznati nove potrebe, nova pričakovanja, nove želje in jih prevesti v novo formo, v nov izraz. Industriji tako odpira nove možnosti, nove alternative.
Vaši najljubši oblikovalci?
Vseprevečkrat se anonimno skrivajo za mojimi najljubšimi dizajnerskimi predmeti. Poznamo oblikovalce Applovih izdelkov, ki nam ne ponujajo tistega, kar si želimo, temveč tisto, kar šele bomo želeli imeti? To se mi zdi njihov izjemen dosežek. Ob Apple timu bi izpostavil svojega partnerja Philippa Starka, s katerim smo razvili novo linijo prefabriciranih hiš, imenovane D. E. A. R. S. Starck je humo ludens v pravem pomenu besede. In ko to svojo kreativno pristnost začini s svojo podjetniško naravnanostjo in talentom za branding, pred nami nastajajo kultni predmeti naše vsakdanjosti.
Mag. Tomaž Berločnik, predsednik uprave družbe Petrol
Izbral je stol Barcelona, delo arhitekta Ludwiga Mies van der Rohe
Zakaj izbrani predmet in kaj vam pomeni?
Pritegne me zgodovina izdelka. Barcelona stol, ki ga najdete v sprejemnici Petrolove zgradbe, je bil drzna izjema v času Bauhaus stila in je uspešno prenesel starodavno oblikovanje v sodobno okolje. Uspešno združuje tradicijo in prihodnost. Za to si prizadevamo tudi v Petrolu.
Kako se bo po vašem mnenju oblikovanje razvijalo v prihodnosti?
V prihodnje bosta gospodarstvo in oblikovanje zagotovo še bolj povezana, saj kakovostno oblikovan izdelek marsikdaj pomeni pomembno konkurenčno prednost. Upam si trditi, da bo na področju oblikovanja vedno več povezovanja tradicije in modernega stila.
Kako lahko oblikovanje bolje služi industriji, gospodarstvu in družbi?
Oblikovanje daje obliko in dušo industrijskim izdelkom. Gospodarsko in umetniško ustvarjanje zato izjemno sovpadata in pomembno je razumevanje idej obeh strani, saj tako dosežemo najboljšo vzajemnost.
Vaši najljubši oblikovalci?
Francoz Ito Morabito je z drznimi oblikovalskih idejami in z izdelki polnimi domišljije očaral in prepričal skorajda ves svet. Njegova blagovna znamka Ora Ito je postala sinonim za uspeh. Spremljam tudi delo naše Lare Bohinc, ki s svojim vrhunsko oblikovanim nakitom uspešno ustvarja na izjemno konkurenčnem mednarodnem trgu.
Franjo Bobinac, predsednik uprave Gorenja
Izbral je pečico Homechef.
Zakaj izbrani predmet in kaj vam pomeni?
HomeChef je eden naših najbolj prestižnih izdelkov. Po mojem je pečica poleg kuhalne plošče središče vsake kuhinje. Sam nisem preveč vešč kuhanja, sem pa velik oboževalec dobrot, ki jih v domači kuhinji pripravi moja žena. Gre za vrhunski izdelek, ki je čudovito povezal funkcijo in lepoto v nekaj, s čimer navdušujemo potrošnike po vsem svetu.
Kako se bo po vašem mnenju oblikovanje razvijalo v prihodnosti?
Mislim, da je oblikovanje lahko eden ključnih elementov uspeha v številnih panogah, še posebno zrelih, in tako bo tudi v prihodnosti. Ko govorim o kakovosti in zanesljivosti, je pravzaprav nujno, po drugi strani pa je še bolj pomembno dejstvo, da kupujemo z očmi. In kar naredi razliko, tisto piko na i, in je razlog, zakaj se odločimo za nakup določenega izdelka, je resnično lahko le oblikovanje.
Kako lahko oblikovanje bolje služi industriji, gospodarstvu in družbi?
Osnova za to, da je neka družba uspešna, je uspešno gospodarstvo. Če pogledamo recimo Slovenijo, vidimo, da imamo veliko t. i. zrelih panog. Govorim o lesarstvu, o tekstilu, elektro in kovinarski industriji, pa industriji usnja ... To so pravzaprav naše tradicionalne panoge. Če bi jim znali prilepiti tisto, kar jim že od nekdaj z navdahnjenimi oblikovalci znajo dati na primer Italijani, mislim, da bi bile lahko bistveno bolj uspešne, in verjamem, da lahko Slovenija, tudi znotraj zrelih panog, naredi uspešne zgodbe z vrhunskim oblikovanjem.
Vaši najljubši oblikovalci?
Sem človek, ki ga zanima marsikaj. Različni izdelki in oblikovalci iz prej naštetih panog so mi ljubi, a se mi na tem mestu zdi prav, da ostanem v okviru izdelkov za dom in povem, da sem zelo ponosen na oblikovalske hiše, s katerimi sodelujemo v Gorenju. To so Pininfarina, Ora- Ito in Karim Rashid. V kratkem pa bomo v Gorenju razkrili še eno ime, s katerim že spletamo sodelovanje. K tem imenom moram dodati tudi svoje sodelavce, ki jih je dolgo vrsto let vodil Janez Smerdelj, zdaj pa ga izredno uspešno nadomešča Lidija Pritržnik, ki je skupaj z ekipo tudi avtorica pečice HomeChef.
Medeja Lončar, direktorica Siemens Slovenija
Izbrala je prstan Olge Košica.
Zakaj izbrani predmet in kaj vam pomeni?
Takoj, ko sem si v trgovini prvič nataknila unikatni srebrni prstan Olge Košica, sem vedela, da je bil narejen zame. Čeprav ga nosim skoraj vsak dan že vrsto let, me pogled nanj vsakič znova razveseli. S svojo posebnostjo in nevsakdanjo, brezčasno lepoto je postal nepogrešljivi del mene.
Kako se bo po vašem mnenju oblikovanje razvijalo v prihodnosti?
Upam, da bomo kljub krizi in vsemu, kar ta potegne za seboj, ljudje znali ohraniti občutek za estetiko, in da bomo znali ohranjati tisto, kar je v našem okolju lepega. Naložba v dobro oblikovanje je naložba v trajnost. Stvari, ki so dobro oblikovane, pogosteje, bolj aktivno in dlje časa uporabljamo, ali si tega ne želi vsak dober gospodar? Prepričana sem, da bo v prihodnosti oblikovanje moralo vse pogosteje odgovoriti ne le na vprašanja estetike in funkcionalnosti, ampak tudi trajnosti.
Kako lahko oblikovanje bolje služi industriji, gospodarstvu in družbi?
Siemens, kjer delam, je eden vodilnih proizvajalcev opreme za medicinsko diagnostiko. Čeprav je njen glavni atribut tehnična dovršenost, sem skozi svojo osebno izkušnjo, kot pacientka, spoznala, kako pomembno je, da tudi v medicini poleg funkcionalnosti posvečamo pozornost dobremu oblikovanju. Bolnikom pomaga, da bolj dostojanstveno preživljajo postopke, ki so sicer tako telesno kot psihično zelo zahtevni in obremenjujoči.
Vaši najljubši oblikovalci?
Ni ime oblikovalca tisto, ki bi me izzvalo k nakupu izdelka, je pa to zagotovo dobro oblikovanje. Morda bi izpostavila Alvarja Aalta in njegovo vazo, ki se odlično dopolnjuje s svežim rezanim cvetjem, brez katerega si skorajda ne znam predstavljati svojega okolja. Cenim in kupujem tudi izdelke slovenskih oblikovalcev oblačil.