Investitor Matej Bandelj iz podjetja B&B Nepremičnine začne takole pripovedovati o obnovi: »Objekt je zasnovan kot celostno doživetje, ki združuje tradicionalno slovensko alpsko izkušnjo s sodobnim udobjem, kakovostjo in kulinarično ponudbo, za katero skrbi chef restavracije David Žefran. V novi zgodbi se poleg arhitekture in interierja v celoto povezujejo izbrani izdelki – udoben tekstil, unikatni glineni servisi, slovenski kozmetični izdelki za goste in še mnogo drugih podrobnosti. Na vsakem koraku je bila rdeča nit oblikovanja prav izjemna lokacija. Jezero Jasna, ki ga lahko občudujemo iz vseh sob, je s svojo hribovito in gozdnato okolico narekovalo barvne poudarke, osnova vseh arhitekturnih posegov pa so bili kakovostni in trajni materiali, ki izhajajo iz lokalne tradicije – les, kovina in kamen.«
»Milka ima šest novih sob, od tega tri suite in vsaka je edinstvena. Zaradi želje po povezanosti z naravo je prav iz vsake od njih čudovit razgled na jezero in njegovo veličastno okolico. V interierju izbrane barve materialov sledijo naravi in njenim barvnim tonom skozi letne čase – od modrih in zelenih odtenkov hribov in jezera Jasna poleti, bolj toplih tonov in rumenih, gorčičnih barv listja jeseni, pa do različnih odtenkov sivin, ki izhajajo iz lokalnega kamna,« pojasnijo v biroju Gartner arhitekti – arhitektura in notranje oblikovanje.
Tako v notranjosti kot tudi zunaj sta glavna materiala les in kamen: »Žgan in krtačen les objema celotno fasado, v notranjosti pa se ponovi v globokih okenskih špaletah ter na stropu vhodnega prostora in intimne jedilnice. Hrastov parket ima rustikalno teksturo, ki se kombinira s sodobnimi paneli iz lesenih letvic, po celotnem objektu pa so razvrščeni tudi ročno obdelani leseni štori, ki postanejo mizica, nočna omarica ali podstavek za rože in mila ob kopalnih kadeh.«
Kot dodajo v arhitekturnem biroju Gartner arhitekti, je v vseh tudi kamen, bodisi kot talna obloga ali kot podstavek za samostoječe kadi v apartmajih, v recepciji postane monoliten pult, pojavlja pa se tudi kot poudarek drugih kosov pohištva. »Ponekod smo uporabili tudi zanimive elemente obstoječega objekta – eden izmed njih je zagotovo naravna skala v kleti, ki je bila nekoč del plesišča v takratni diskoteki, sedaj pa predstavlja zanimiv monoliten poudarek kletnega apartmaja. Poseben poklon kamnu in glavni poudarek v jedilnici predstavlja kompozicija monolitnih kamnitih blokov vzdolž celotne severne stranice kot protiutež širokemu, čudovitemu razgledu na nasprotni strani prostora.«
Med slovenskimi podjetji in ustvarjalci so se s svojimi izdelki in storitvami v novo Milko vključili Entia - pametni dom, svetila Intra Lighting, prezračevanje Štrubelj klimatizacija, keramika pa je iz več delavnic: Kolektiva DVA, Anje Slapničar, Daše Kogoj in Tide of Glaze.
Rože, ki jih v vsaki od sob takoj opazimo, nosijo podpis Džungla plants, copati so iz delavnice Kaaita, slovenski so tudi leseni šotori Wood and Blonde. Domača je tudi kozmetika blagovnih znamk razvajam.se in Hiša nature, medtem ko je za umetniške fotografije poskrbel Miha Lah, celostna podoba nove Milke pa je nastala na Pristopu.
V biroju Gartner arhitekti nam nanizajo še nekaj tehničnih podrobnosti o sodobno zasnovanem objektu: »Prenova objekta je bila seveda priložnost za uvedbo okolju prijaznejših rešitev – objekt je zasnovan kot nizkoenergijski, za ogrevanje in hlajenje skrbi toplotna črpalka zrak/voda, za svež zrak v sobah lokalni rekuperatorji, preko izmenjevalcev toplote se pozimi za dogrevanje objekta izkorišča celo toplota, ki nastaja ob kuhanju. Objekt je upravljan z rešitvami pametnega doma, kar omogoča optimizacijo ogrevanja, hlajenja in zračenja.«
Arhitekte je pri snovanju vodila tudi beseda trajnostno: »Po celotnem objektu, tako v zunanjosti kot v interierju, so, kjer je bilo mogoče, uporabljeni kakovostni in trajni materiali, ki prihajajo iz bližnje okolice. Pri trajnostnem načrtovanju je poleg izbire samega materiala pomembno upoštevati, kako dolga bo njegova pot do vgradnje – lokalni materiali so torej bistvenega pomena.«
Še nekaj besed o zunanjosti, kjer najprej opazimo leseno fasado iz žganih in krtačenih macesnovih letvic: »Žganje lesa je tradicionalna tehnika obdelave lesa, ki material zaščiti, hkrati pa poudari njegovo naravno teksturo. Skrbno izbrani temnejši toni lesa se vizualno povezujejo z obstoječimi objekti v bližini, v širšem kontekstu pa zasnova tako na sodoben način interpretira podobo tradicionalne gorenjske hiše.«
Zatem pa je tu še spodnji del objekta, torej klet, ki je delno vkopan v padajoč teren – v tem pasu je, pojasnijo v biroju Gartner arhitekti, fasada, oblečena v slovenski kamen: »Kraški apnenec ima obdelano površino, ki pride še posebej do izraza ob pogledu od blizu in ob dotiku. V kamen je oblečeno tudi prenovljeno stopnišče, ki s parkirnega prostora vodi na teraso z razgledom proti jezeru in okoliškim vrhovom.«