Okoli sto let stara hiša je bila večkrat prezidana, nazadnje pred približno petnajstimi leti. Prvotne hiše, kakor pravi arhitekt, ni bilo več nikjer ne videti ne čutiti. Le krušna peč, ki pa je stala v prostoru, namenjenem shrambi, je govorila o njeni starosti. Prenova je bila temeljita, saj je obsegala tako odstranitev sten, vgradnjo panoramskega okna, menjavo vseh inštalacij kot vgradnjo kamina in prezračevanja. Izvedenih je bilo tudi nekaj posegov v tloris. »Obstoječi tloris je omogočal povezavo med jedilnico, kuhinjo in manjšo dnevno sobo. Z rušitvijo ene stene smo dnevni prostor povečali, z drugimi manjšimi posegi pa smo ga še bolj povezali z jedilnico in kuhinjo,« pojasnjuje arhitekt in dodaja, da so tudi predprostor nekoliko razširili in povezali z dnevno sobo.
Krušna peč, ki je edina pričala o stari hiši, je bila žal prevelika, da bi jo lahko ohranili. Zato so se po arhitektovih besedah osredotočili na ohranitev debele nosilne stene, ob kateri je bila zgrajena. »Ta stena je postala osrednji motiv. Na točko, kjer je bila priklopljena krušna peč, smo postavili vitrino, ki sega od dnevnega prostora do kuhinje. Torej se lahko skoznjo vidi v kuhinjo in obratno. Ob steno smo nanizali tudi preostale omare za shranjevanje. Drugi poudarek je na kaminu, ki s svojim materialom in postavitvijo označuje staro hišo,« pojasnjuje Luka Fabjan.
Po prenovi je nastal velik, odprt in fluiden prostor, v katerem imajo glavno vlogo naravni materiali. »Verjamemo, da so naravni materiali ključni za nastanek prijetnega ambienta. Material je tisti, ki narekuje obliko, saj s svojimi značilnostmi določa uporabo,« pravi sogovornik. Poleg masivnega lesa so uporabili kamen in medenino. Barve, ki so jih izbrali za opremo, so svetle, nevtralne in se navezujejo na naravne materiale.
Največ pozornosti pri zasnovi interierja so namenili detajlom. »Naravni materiali omogočajo, da damo predmetom obliko, ki izhaja iz materiala samega. Iveral na primer lahko odrežemo in sestavimo, les pa omogoča veliko več od tega. Zato vsak takšen projekt pomeni študijo posameznih materialov,« še pojasnjuje Fabjan.
Les in kamen se v tem interierju kažeta v različnih oblikah, iz medenine pa so brušena plošča pod kaminom in vlite kljuke. »Kljuke smo zasnovali sami v našem studiu, kjer smo tudi izdelali model. Livar pa je model prenesel v medenino,« dodaja sogovornik.
Po njegovih besedah so imeli pri tem projektu priložnost ustvarjati s kakovostnimi naravnimi materiali in se ukvarjati z detajli. »Vsekakor moramo omeniti sodelovanje z obrtniki, ki odigrajo ključno vlogo pri uresničitvi idej. Dober odnos ni samoumeven in dober obrtnik tudi ne. Imamo srečo, da sodelujemo s takšnimi, ki konstruktivno poskušajo reševati izzive in jim je njihovo delo v navdih,« je še povedal arhitekt.