
Notranja oblikovalka Marta Castellano-Mas se je lotila zasnove interierja hiše, zgrajene okoli leta 1900, v Gironi v Španiji. Tej je povrnila sijaj z maksimalističnim pristopom ’več je več’, ki poudarja njeno bistvo. Pritlična hiša, ki meri 225 kvadratnih metrov površine, je bila skozi leta deležna različnih prenov, od katerih so bile nekatere nepremišljene in nespoštljive do izvirnih arhitekturnih elementov, pojasnjuje notranja oblikovalka Marta Castellano-Mas, ki je zasnovala interier hiše, za arhitekturno prenovo pa so poskrbeli v biroju Serrat-Tort arquitectes.
Zahteven projekt prenove več kot sto let stare hiše je temeljil na ohranjanju in oplemenitenju izvirnih arhitekturnih detajlov, hkrati pa so odstranili vse tiste elemente, ki so bili zgrajeni v poznejših prenovah in so zmanjšali vrednost hiše. S prenovo so opremo, kot so spuščeni stropi in stenske obloge, odstranili, pustili pa so vidno ročno izdelano opeko in nekatere tehnične inštalacije. Odstranili so tudi obstoječo talno keramiko in jo nadomestili s podom iz borovega lesa, za kuhinjo pa so za talno oblogo izbrali poliran beton.
»Projekt v ospredje postavlja slogovno skladnost, ki daje prednost izvirnemu prostoru in se izogiba nepotrebnim predelavam. Pri tem so bili ohranjeni izvirno tesarstvo, freska na stropu dvorane in galerijski oboki - elementi, ki pričajo o zgodovini stavbe. Pri vgradnji novih materialov so bile izbrane kakovostne rešitve. Izbor pohištva, kot so bakrena kopalna kad, armature iz naravne medenine in apnena barva po stenah, odražajo težnjo k ohranjanju izvirnega značaja prostora,« so povedali o projektu.
Interier je zasnovan v eklektičnem slogu, ta združuje tako klasične kot tudi rustikalne elemente, ki sobivajo s sodobnimi prostorskimi rešitvami. Prostore so zapolnili s pohištvom z značajem, tem pa so dodali še nekatere sodobne kose. Dvojna višina stropov povečuje občutek prostornosti in osvetljenosti hiše. Takšen star prostor pa ne more zares zaživeti brez pohištvenih kosov z dušo. Zato se je notranja oblikovalka odločila, da bo z lastniki odpotovala na destinacije, kot so Firence, Provansa ali Antwerpen, da bi skupaj izbrali unikatne kose v lokalnih starinarnicah.
Tako ima pohištvo, ki so ga med potovanji nakupili v starinarnicah, osrednje mesto v posameznih prostorih. Takšna so industrijska svetila in omarica iz Provanse, pa litografije, uporabljene kot vzglavje, kupljene v Firencah. Izbira pohištva ni bila omejena na iskanje kosov z značajem, ampak so pri tem upoštevali tudi njihovo velikost. Prednost so imeli veliki kosi, ki so usklajeni z velikostjo prostora. Tako so se med opremo znašli velika francoska jedilna miza, ogromne udobne zofe, industrijski vozički, ki služijo kot klubske mizice, in prav tako razkošno velik predalnik za kavčem.
Odprta kuhinja s polotokom je zasnovana dokaj nevtralno, izdelana pa je po meri prostora. Ličnice omaric so izdelane iz hrastovega lesa in pobarvane v temno sivo barvo ter se nevpadljivo povezujejo z dnevnim prostorom. Takšna izbira barv in materialov daje prostoru prisotnost, ne da bi s tem preobremenila ali zasenčila preostalo pohištvo. Nad napo je železna konstrukcija, po kateri so razporejene vzpenjavke. Tako je nastal navpični vrt, ki kuhinji doda naravno komponento.
Notranji vrt predstavlja potovanje v preteklost in v umirjeno življenje, ki so ga živeli v nekdanjih dvorcih. Stene imajo starano teksturo, kamnita tla dodajo rustikalni pridih, bujne rastline v loncih iz terakote pa poskrbijo za manjkajoči dodatek narave. Vse to skupaj s skrbno izbranimi dekorativnimi elementi ter lahkim kovinskim pohištvom ustvarja sproščujočo oazo.
Dostop do glavne spalnice je iz dnevnega prostora skozi obokana dvojna lesena vrata, ki vnašajo šarm preteklega stoletja. Notranja oblikovalka se je v spalnici odločila za temno in bogato barvno paleto, ki prispeva k ustvarjanju intimnega vzdušja, medtem ko naravni elementi – kot so viseče svetilke iz jute in rustikalna lesena klop ob vznožju postelje – dodajo toplino in teksturo. Umetniški pridih predstavlja slika za vzglavjem postelje, kupljena v starinarnici v Firencah, ki je sestavljena iz dvanajstih uokvirjenih litografij.
V kopalnici je v ospredju prostostoječa bronasta kad, kupljena v Indiji, ki so jo postavili pred veliko okno s pogledom na notranjo teraso. S stropa kopalnice visi svetilka, izdelana iz majhnih bisernih krogov, na steni pa prostor krasi umetniška slika. V njej prevladuje črna barva, ki skupaj z obilico svetlobe poudarja razkošnost kopalnice.