Od tradicije do nanotehnologije
Ena od usmeritev sejma, ki sta jo organizatorja povzela z geslom Pot navzgor, je javnosti, bodočim obrtnikom, podjetnikom in iskalcem zaposlitve približati modele in orodja, kako se uveljaviti v poslovnem svetu, poiskati nove poslovne stike v Sloveniji in tujini, kandidirati na razpisih za sredstva EU, predstaviti davčno zakonodajo, mogoče načine izboljšanja poslovanja, proizvodnje, logistike, delovne zaščite, ureditve poslovnega prostora, varčevanja z energijo, skrbi za okolje in drugo. Na sejmu bo sodelovala tudi ljubljanska območna služba Zavoda RS za zaposlovanje, ki sta mu organizatorja omogočila, da brezposelnim razpošlje 150.000 vabil – s potrdilom o svojem statusu bodo imeli enkraten prost vstop na sejem, na katerem bodo lahko dobili informacije in ideje s področja obrtništva in podjetništva ter navezali stike z morebitnimi delodajalci.
Drugi poudarek bo namenjen inventivnosti obrtnikov in podjetnikov, nadgradnji tradicije, ki je v nekaterih panogah tesno povezana z negovanjem narodne identitete, in njihovi vključenosti v razvoj visokih tehnologij, robotike, nanotehnologije in podobno.
Na OZS pravijo, da pri snovanju novega sejma niso nameravali konkurirati Mednarodnemu obrtnemu sejmu v Celju, saj bo ljubljanski namenjen predstavitvi slovenskih izdelkov in storitev, pa tudi selekcija razstavljavcev je bila stroga – glavno merilo so bili dosežki lastnega znanja.
V eni od dvoran bodo pripravili Ulico obrti s predstavitvijo atraktivnih obrtnih poklicev. Z njo naj bi spodbudili mlade, da bi se v večjem številu odločali za obrtne poklice, od katerih so mnogi že deficitarni.
Na LOS se na posebni razstavi predstavljajo tudi izdelovalci domače in umetnostne obrti, dobitniki priznanja zlata vitica, ki ga zbornica podeljuje posameznikom za prispevek pri ohranjanju ter razvijanju domače in umetnostne obrti na Slovenskem.
Prost vstop za vse brezposelne
Za obiskovalce bo novi sejem priložnost, da ponudbo razstavljavcev, drugače kot na drugih specializiranih sejmih (denimo sejmu Dom ali Ljubljanskem pohištvenem sejmu) spoznajo celovito, ne le posamič, saj je v ospredju združevanje po panogah oziroma oblikovanje skupnih blagovnih znamk. Tako se bo denimo predstavila skupina Vila Bravum, v katero so združena podjetja, ki se ukvarjajo z opremo doma, na podoben način so se združili keramičarji, Alfa M pa je primer združevanja gradbenih strok v segnemtu suhomontažnih del, ki se ukvarjajo z leseno gradnjo. Pod novo blagovno znamko Alfa M natura bodo na sejmu predstavili masivne lesene hiše.
Sejem bo vse dni odprt od 9. do 19. ure, redna vstopnica bo stala pet evrov, vstopnica s popustom za študente in upokojence tri evre, otroci do 14 let, dijaki z veljavno dijaško izkaznico, brezposelni z vabilom Zavoda za zaposlovanje in invalidi na vozičkih s spremljevalcem pa bodo imeli prost vstop. Brezpalčen bo tudi obisk predavanj in drugih dogodkov v spremljevalnem programu. Več o njem in o razstavljavcih si lahko preberete na spletni strani LOS.