Pred 60 leti je podjetje Rosenthal presenetilo industrijo porcelana z avantgardnim oblikovanjem umetnikov, oblikovalcev in arhitektov, ki so jih povabili k sodelovanju, da zanje oblikujejo jedilne servise in druge lepe predmete iz porcelana. Podjetje že desetletja sledi filozofiji, ki vključuje tako oblikovanje, funkcionalnost kot tudi dovršenost izdelave in tehnično znanje, za to pa je zaslužen Philip Rosenthal, sin ustanovitelja podjetja. »S svojim preroškim občutkom za trg je začel z novim pristopom do porcelana, iz katerega je leta 1961 nastala blagovna znamka Studio-line, v njej pa kolekcije drugačnih izdelkov iz porcelana. Že dolgo pred tem, ko se je oblikovanje dodobra razširilo, so pri Rosenthalu sodelovali s sodobnimi oblikovalci in podpirali mlade talente,« so ob jubileju zapisali v podjetju.
Tako so nastali brezčasni kosi, oblikovalske ikone 20. stoletja, s podpisi priznanih umetnikov, kot so Andy Warhol, Victor Vasarely in Otto Piene. Pa tudi kolekcije, ki so se vpisale v zgodovino oblikovanja, na primer čajni servis TAC Walterja Gropiusa iz leta 1969, jedilni servis Suomi, ki ga je leta 1976 oblikoval finski oblikovalec Timo Sarpaneva, kolekcija porcelana Moon britanskega oblikovalca Jasperja Morrisona iz leta 1997 in kolekcija Landscape, ki jo je za Rosenthal leta 2008 zasnovala španska oblikovalka Patricia Urquiola. Vse naštete kolekcije so še vedno del ponudbe podjetja.
Več kot 150 umetnikov, oblikovalcev in arhitektov je že od zgodnjih šestdesetih let prejšnjega stoletja oblikovalo za omenjeno blagovno znamko, med njimi tudi oblikovalske zvezde, kot so Tapio Wirkkala, Ettore Sottsass, Marcel Wanders in Konstantin Grcic. Ljubezen do eksperimentiranja v oblikovanju pa dokazuje tudi najnovejše sodelovanje z nemškim oblikovalcem Sebastianom Herknerjem.
Vaze, ki so jih pripravili za jubilejno izdajo, so v 12 trendovskih barvah, od nežno sive, pastelno zelene in modre do intenzivnejših oranžnorjavih odtenkov. V novih barvah so se znašle kultne vaze, kot so Plissee Martina Freyerja (1968), Pollo Tapia Wirkkale (1970), Arcus Marcella Morandinija (1983), Conio Michela De Lucchija (1994), Fast Cedrica Ragota (2006) in vaza Fondale mednarodnega oblikovalskega studia Office for Product Design (2017).
Oblike vaz so raznolike tako kot barve: od povsem arhitekturnih volumnov do razkošnih oblik. Umirjeni odtenki so izbrani za geometrijske oblike vaz, medtem ko se intenzivne barve mešajo s poetično igrivimi oblikami. Izdelane so iz pobarvane porcelanske mase. »Kar se na prvi pogled zdi preprosto, je tehnično zahtevno tudi za Rosenthal. Porcelanska masa, proizvedena po receptu podjetja, se spreminja z dodajanjem barv, kar vpliva na stabilnost pred žganjem in po njem. Da bi naredili obliko v barvni različici, ki je enaka belemu izvirniku, je bilo treba na novo ustvariti vsako od 60 vaz,« so še povedali v podjetju. Tudi sicer ves njihov porcelan nastaja v Nemčiji, izdelujejo ga v tovarnah v krajih Selb in Speichersdorf. V proizvodnji se uveljavlja tudi recikliranje, tako na primer toploto iz peči odvajajo za ogrevanje vode, uporabljajo reciklirano vodo in predelujejo porcelansko pasto za nove izdelke.
Nemški oblikovalec Sebastian Herkner, ki se je v zadnjih desetih letih povzpel med zvezde mednarodne oblikovalske scene, je že večkrat zanje zasnoval vaze in druge izdelke. Ob tej priložnosti je nastala ekstravagantna vaza Hop, ki izstopa zaradi oblike – v plasti nanizani asimetrični krogi, ki spominjajo na Michelinove moške figure ali skulpture umetnika Tonyja Cragga, kot pravi sam oblikovalec. Na voljo je v treh različicah: kot vaza v dveh različnih velikostih ali skleda. V kolekcijo 60 pa so uvrstili še dve drugi Herknerjevi vazi: Collano in Faldo, ki sta nastali leta 2014.
PREBERITE ŠE: Oblikovalec leta je Sebastian Herkner