Prestižna kolekcija kopalniške armature Axor Starck Organic, ki vključuje tudi dodatke za kopalnico, z revolucionarnim pristopom k zmanjšanju porabe vode odpira čisto novo poglavje v uporabi in delovanju kopalniških armatur. Njena inovativnost skupaj z obliko, ki jo zaznamuje eleganten minimalizem, tako predstavlja harmonijo značilnosti, po katerih slovita znamenita oblikovalec in proizvajalec. Rezultat kombinacije dovršenega dizajna in napredne tehnologije so armature, ki omogočajo ločeno prilagodljivo nastavitev temperature vode na vrhu pipe in pretok vode na spodnjem delu pipe. Prav pretok vode je še ena od novosti, je namreč kar za polovico manjši kot pri navadnih pipah.
Razvoj kolekcije, ki jo sestavlja štirideset izdelkov, je trajal tri leta, to pa je že peti skupni projekt oblikovalca, arhitekta in inovatorja Philippa Starcka in nemškega podjetja Hansgrohe. Sočasno s svetovno predstavitvijo kolekcije so počastili tudi dvajseto obletnico svojega sodelovanja. Starck je za prestižno linijo Axor oblikoval že leta 1994 in takrat s kolekcijo Axor Starck popolnoma prebudil in pretresel prej suhoparni svet kopalniških armatur. Kopalnica je z njegovim prispevkom postala bivalni prostor. »Nekdo iz družine Hansgrohe mi je dejal: dajmo, naredimo lepo oblikovan umivalnik, izjemno modno armaturo, vsako leto bomo spremenili model in barvo. Odvrnil sem, da je to neumno. Kako lahko razmišljamo, da bomo vsako leto spreminjali umivalnike in armature,« je Stark na jutranji novinarski konferenci energično opisal začetke sodelovanja.
Odsev narave
Starck, čigar ustvarjalnost skoraj ne pozna meja in je svoj pečat pustil tako rekoč na vseh oblikovalskih področjih, od oblikovanja in načrtovanja hotelov, restavracij, celo avtomobilov in jaht – njegovo delo primerjajo s snemanjem filma –, ima poseben odnos in spoštovanje do matere narave. Ta in tudi samo življenje sta ga vodila pri ustvarjanju te kolekcije. Oblika armatur, ki se spreminja s položajem ročk in z vsakim premikom ustvari in ohrani popolno silhueto, posnema veje dreves.
Nemško podjetje in Starcka povezujeta tudi skrb za okolje in družbena odgovornost do narave, Stark je med drugim oblikoval cenovno dostopne domače vetrne elektrarne. Filozofija podjetja Hansgore pa že od nekdaj vključuje težnjo k ohranjanju okolja in uporabi obnovljivih virov energije, prav tako svojo tehnologijo razvija v smeri vedno manjše porabe vode. »Zdaj imajo armature povprečno pretok vode sedem litrov na minuto, naši klasični izdelki pet litrov, ta kolekcija pa le tri litre in pol na minuto,« pove Philippe Grohe, direktor kolekcije Axor. Pretok vode je nastavljiv z rahlim premikom ročke in je lahko tudi večji, vse do pet litrov na minuto. Ročka je postavljena bliže umivalniku in tako zmanjša količino vode, ki sicer steče ob vsakokratnem premiku rok na vrh pipe. Naravo posnema tudi curek vode, ki kot dežne kapljice nežno pada na kožo. Čutno doživetje ustvarja 90 šob, ki so sicer uporabljene v kolekciji Axor ShowerCollection. »Oblika ni preprosta, je naravna in to ni klasična armatura. Ustvarja posebno doživetje,« opisuje Grohe in doda, da so pri izdelavi teh armatur porabili za 30 odstotkov manj materiala, kot bi ga pred dvema letoma. O delovanju pip in občutku umivanja smo novinarji z vsega sveta – več kot 130 so nas povabili v Berlin – na svoje oči oziroma na svoji koži preverili v posebej za to priložnost izdelanih kopalniških elementih. Nežna prha ne daje občutka, da se po koži zliva za polovico manjša količina vode kot pri drugih pipah. Curek je širok in prekrije večjo površino rok, tako da jih ni treba prestavljati sem ter tja in loviti vode, kakor to navadno počnemo.
Pravijo, da za vsakim uspešnim moškim stoji še uspešnejša ženska, in to velja tudi za Starka. Poleg naravnih oblik drevja je bila njegov navdih pri oblikovanju kolekcije ravno žena. »Tako lepa je, pogledal sem njeno telo in rekel: vau! To je življenje, nič ni bolj elegantno kot njeno telo,« je strastno razlagal oblikovalec in pogledoval v kot, kjer je stala in nekako tiho nadzorovala predstavitev in skupinski intervju, ki je potekal po novinarski konferenci. Svetovno premiero kolekcije je spremljal slogan Sledi svoji glavi in srcu, ki upodablja inovacijo in tehnološki napredek ter strast do vode. Del marketinške akcije pred predstavitvijo so bili provokativni videooglasi, ki so ustvarjali pomenljivo asociacijo, od kod Starcku navdih za kolekcijo. Ugibanja so se pojavila tudi na predstavitvi, kjer so se novinarji potihoma spraševali, ali je bilo navdih za kolekcijo resnično žensko telo, namigovali so namreč, da je bilo telo nasprotnega spola.