V teh dneh (med 19. in 23. januarjem) bi se moral odvijati mednarodni pohištveni sejem IMM v Kölnu, ki poleg sejma v Milanu predstavlja največji dogodek na področju pohištvene industrije. Na njem vsako drugo leto poteka tudi sejem kuhinj LivingKitchen. Sprva so organizatorji načrtovali hibridni dogodek, ki bi se v manjši izvedbi odvijal na sejmišču in spletnih platformah, a so ga zaradi hitrega širjenja koronavirusa po Evropi in Nemčiji popolnoma odpovedali.
Sejem, na katerem vsako leto sodelujejo tudi slovenska podjetja in oblikovalci, je lani obiskalo 128 tisoč obiskovalcev s celega sveta, na najem pa razstavljalo 1233 podjetij. Na ogled postavijo množico vrhunskega oblikovanja, pod katerega se podpisujejo najbolj zveneča imena iz sveta oblikovanja in pohištvene industrije. Kljub odpovedi sejma, pozitivno zrejo v prihodnost oziroma v prihodnje leto, ko naj bi se znova srečali na sejmišču. S pripravami na sejem, ki bo januarja 2022, so že začeli.
Sezono mednarodnih sejmov vsako leto odpre sejem Heimtextil v Frankfurtu, na katerem so na ogled tkanine za dom. Ta je vsako leto ponudil pester nabor različnih razstavljavcev, ki so se trudili čim bolje popeljati obiskovalce v svet novih tkanin za dom. Sejem ves čas daje velik poudarek trendom, ki jih že od leta 1991 zanj pripravljajo različni strokovnjaki s področja oblikovanja in raziskovanja trendov. Na njem vsako leto sodelujejo tudi slovenska podjetja. Lansko izvedbo sejma si je ogledalo nekaj manj kot 63 tisoč obiskovalcev, na njem pa razstavljalo 2918 podjetij.
Zaradi epidemije koronavirusa so sejem Heimtextil sprva prestavili na začetek maja (4. do 7. maj 2021), ko naj bi se odvijal skupaj še z dvema sejmoma Techtextil and Texprocess. A so vse skupaj odpovedali, saj epidemiji še ni videti konca. Tako zdaj načrtujejo sejem za prihodnje leto, ko naj bi med 11. in 14. januarjem 2022 sejmišče v Frankfurtu znova zaživelo.
Na frankfurtskem sejmišču se vsako leto v začetku februarja odvija tudi sejem Ambiente, ki ponuja na ogled množico novih, inovativnih, duhovitih izdelkov za dom iz porcelana, keramike in stekla, ter dodatkov, ki polepšajo domove, predstavlja pa tudi nove smernice na tem področju. Priljubljeni sejem, na katerem se je lani predstavilo 4600 razstavljavcev iz 90 držav, si je ogledalo kar 136 tisoč obiskovalcev. Tudi sejem Ambiente so odpovedali in načrtujejo naslednjega za prihodnje leto (11. do 15. februar 2022).
Organizatorji pa bodo v tem času izkoristili možnosti, ki jih ponujajo spletne platforme. Tako za sejme Ambiente, Christmasworld, Paperworld in Creativeworld pripravljajo spletni dogodek Consumer Goods Digital Day, ki bo 20. aprila 2021. Ta bo podjetjem ponudil možnost, da se srečajo na spletu, si izmenjajo izkušnje, ideje in pridobijo informacije, ki jim bodo v pomoč v teh za marsikoga težkih časih.
Sejem Maison & Objet, ki sodi med pomembnejše sejme s področja oblikovanja, opreme in dodatkov za dom, se v Parizu odvija dvakrat na leto: januarja in septembra. Na njem se predstavljajo tako velike blagovne znamke modnega in industrijskega oblikovanja kot tudi posamezni bolj ali manj znani oblikovalci s samostojnimi kolekcijami. Na ogled je pohištvo, dodatki in dekoracija za dom, hišni tekstil, oblikovanje za otroke, porcelan in druga oprema za lepo pogrnjeno jedilno mizo. Vsako leto na sejmu razglasijo oblikovalko ali oblikovalca leta. Med nagrajenimi so bili že številni priznani oblikovalci in oblikovalke, na primer katalonski oblikovalec Eugeni Quitllet, japonski oblikovalec Oki Sato, znan pod imenom Nendo, britanska oblikovalka Ilse Crawford, francoska oblikovalka Cecilie Manz in nemški oblikovalec Sebastian Herkner.
Na sejmu v Parizu so že večkrat sodelovali tudi slovenski oblikovalci.
Sprva so januarsko izvedbo sejma prestavili na konec marca, a so jo pozneje odpovedali. Tako zdaj načrtujejo izvedbo sejma med 9. in 13. septembrom 2021. Ta bo v veliki meri posvečen tematiki opreme delovnih prostorov v domačem in poslovnem okolju ter na splošno bivalnim prostorom, ki se nenehno spreminjajo in prilagajajo trenutni življenjski situaciji. Pripravljajo pa tudi tematske digitalne dneve, ki bodo potekali od 27. januarja do 19. marca 2021 (vsak teden od srede do petka). Vsak teden bo namenjen drugi tematiki, pripravili so osem različnih tem, od trendovske dekoracije, dobrega počutja na delovnem mestu, obrtniških veščin in umetnosti do bivanja na vrtu ter trajnostnega oblikovanja.
Vsako leto na sejmu dobijo priložnost tudi mladi še neuveljavljeni oblikovalci iz različnih držav. Posebna komisija med kandidati izbere tiste, ki se potem predstavijo na sejmišču v sekciji Greenhouse.
Sejem, ki bi moral biti od 9. do 13. februarja, je letos v fizični obliki odpovedan, pripravili pa so kombinacijo spletnega dogajanja in razstave novega pohištva v showroomih podjetij v središču Stockholma.
PREBERITE ŠE: V Milano šele septembra prihodnje leto