Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Interier

Ko kupuješ straniščno školjko, ne razmišljaš o modi

Štiriinštiridesetletni francoski oblikovalec Patrick Norguet ne slovi po ekscentričnem oblikovanju, ki bi pritegnilo množice z modno-trendovskimi prijemi. Njegovi izdelki so pravo nasprotje temu – izčiščeni, prefinjeni, elegantni, brezčasni – takšni, ki bodo moderni tudi čez deset in več let.
Foto: Jože Suhadolnik in arhiv oblikovalca
Foto: Jože Suhadolnik in arhiv oblikovalca
18. 9. 2017 | 13:14
21. 10. 2024 | 16:59
8:56

Kariero je po končanem študiju oblikovanja začel s sodelovanjem z modnimi blagovnimi znamkami, kot so Louis Vitton, Hermes, Lanvin, leta 2000 pa je v Parizu ustanovil svoj oblikovalski studio. Seznam svetovno znanih podjetij, za katere je ustvarjal, je zelo dolg, prav tako pester je nabor izdelkov, pod katere se je podpisal. V njegovi biografiji pa najdemo tudi številne projekte notranjega oblikovanja trgovin, hotelov, restavracij, barov. Konec decembra je obiskal Slovenijo na povabilo Salona Interrier, kjer so predstavili njegovo novo kolekcijo Nile, ki jo je oblikoval za italijansko podjetje Flaminia.

 

O prejšnji kolekciji sanitarne keramike, ki ste jo oblikovali za Flaminio, ste dejali, da oblika ni njen glavni poudarek. Kaj pa je glavni poudarek kolekcije Nile, ki jo zdaj predstavljate?

To je drugo sodelovanje z omenjenim podjetjem, prvič smo se srečali leta 2007. Lani so me znova povabili, da bi zanje oblikoval kopalniško keramiko. Delo se je tako nadaljevalo in rezultat je ta kolekcija, v kateri so prav tako zelo bazični kopalniški elementi, oblikovani za uporabo. Vedno poskušam narediti dokaj preproste in elegantne izdelke, ki pa so brezčasni in uporabni.

 

V kopalnici se vse vrti okoli vode. Varčevanje z vodo je danes zelo pomembno vprašanje. Ali razmišljate tudi o tem, ko snujete novo kopalniško kolekcijo?

Da. Sicer o kopalnici včasih razmišljam kot o življenjskem slogu. Za Flaminio pa sem oblikoval zelo preproste elemente, ne kak­šnih radikalnih oblik. Delo oblikovalca je tudi, da razmišlja o prihodnosti, o tem, da lahko kopalnico, opremljeno s takimi izdelki, uporabljamo do konca življenja. Kopalnice ne preurejamo velikokrat v življenju. Ta kolekcija zato temelji na preprostih, elegant­nih, a večnih oblikah.

 

Koliko se ukvarjate z izbiro materiala pri takšnem projektu?

V tem primeru je bila logična izbira keramika, saj jo podjetje uporablja v proizvodnji. Smo pa prvič preskusili nov postopek, ki omogoča dobro razmerje med najboljšim izkoristkom keramike in izdelavo. Flaminia ima nova orodja in tehnologije za proizvod­njo, ki sem jih predvidel pri zasnovi kolekcije in ki hkrati omogočajo dobro razmerje med kakovostjo ter ceno izdelkov na trgu. To je za oblikovalca, ki se podpiše pod neki izdelek, prav tako pomembno.

 

To je vaše drugo sodelovanje z istim podjetjem. Na podlagi česa se odločite za ponovno sodelovanje?

Sodelujem z veliko podjetji iz Italije na različnih področjih notranjega oblikovanja. Pri tem se mi zdi najpomembnejše, da nastane tesno sodelovanje. Dober izdelek je rezultat timskega dela. Ne moreš narediti dobrega izdelka, ki se bo tudi dobro prodajal, če nimaš dobrega odnosa in podpore v podjetju. S Flaminio smo vzpostavili dobre in trdne odnose, to pa se pozna v kakovostnih izdelkih, ki jih predstavljamo, saj so rezultat skupnega dela.

 

Oblikovali ste kar nekaj stolov in naslan­jačev za različna podjetja. Mnogi oblikovalci se lotijo tega kosa pohištva. Zakaj je prav stol tak predmet poželenja?

To je zelo nenavadno, saj je trg zasičen s stoli in vsako leto nastane množica novih. Nespametno se je pravzaprav podati na trg s stolom, tudi na splošno se v oblikovanju bije neusmiljen boj. Ne glede na kos pohištva, ki ga pripravljam, se mi zdi pomembno, da sodelujem z dobrimi in izkušenimi podjetji v vseh pogledih, tako na področju marketinga in komunikacij kot seveda tehnologije. Srečo imam, ker delam za podjetja, kot so Cassina, Alias, Kristalia in Driade. To so odlična podjetja, dobro smo se ujeli in ved­no je nastalo dobro sodelovanje, kar je pomembno tudi za prihodnost, saj ne gre le za en izdelek. Ne oblikujem le enega stola. Namen sodelovanja je, da predstavimo zgodbo blagovne znamke, izdelka in oblikovalca ter ustvarimo temelje za prihodnost. Če želiš prodati stol, moraš prodati celotno zgodbo – zgodbo stola in blagovne znamke.

 

V vaši biografiji lahko zasledimo veliko projektov notranjega oblikovanja hotelov, trgovin in drugih javnih prostorov. Prav tako ste zasnovali prenovo restavracij McDonald's po Franciji in Evropi. Kaj je bilo vodilo pri tem projektu in zakaj ste ga sprejeli?

Po naključju (smeh). Nekega dne sem prejel telefonski klic generalnega direktorja verige McDonald‛s za Francijo, ki je želel vnesti nekaj sprememb v podjetju. Pogovarjali so se tudi z drugimi znanimi oblikovalci, kot je Philippe Starck, a so se odločili zame. Začel sem razmišljati, kaj je prihodnost te globalne blagovne znamke. V Franciji so izdelali ekonomski model podjetja za ves svet. Nato smo zasnovali tudi interier za restavracije, ki ga bodo uporabili po drugih evropskih državah. To je bil pravzaprav zame velik izziv. Moj prvi odziv na povabilo je bil negativen, češ to je preveliko podjetje, to ni moje področje. A po temeljitem premisleku sem ugotovil, da gre za zelo odprto podjetje. To je bil velik izziv in hkrati užitek ob delu, tudi zaradi tega, ker sem želel poudarek na kakovosti oblikovanja, vzdušja, materialov. Ne nazadnje sem želel povezati McDonald‛s z dobrimi in priznanimi pohištvenimi podjetji. To mi je na primer uspelo s proizvajalcem luči Artemide, pri katerem so nato izdelali vso svetlobno opremo za restavracije po Evropi. Že to, da poskušaš povezati dve podjetji, ki sta na različnih bregovih, z namenom kar najboljše kakovosti, je poseben izziv.

 

V nekem intervjuju ste dejali, da vam dekoracija v oblikovanju ni všeč. Zakaj?

Res je, zato, ker ne vidim nobenega smisla v njej. S projekti, pri katerih sodelujem, ne ustvarjam življenjskega sloga ali modnih trendov, kot lahko počneš z dekoracijo, saj v tem ne vidim prihodnosti izdelka ali projekta. Dober dizajn lahko po mojem mnenju uporabljaš zelo dolgo. Gre ravno za nasprot­je modi. Ko kupuješ straniščno školjko, ne razmišljaš o modi, ampak o tem, kako bo delovala, v ospredju je funkcija. Funkcionalnost, kakovost in estetika so trije parametri, ki jim mora zadostiti izdelek, da zanj lahko rečemo, da je dober, in da bo imel dolgo življenjsko dobo.

 

Kaj bi si želeli ustvariti v bližnji prihod­nosti, česar še niste?

Ne vem, vsak dan lahko prinese kaj novega, tudi nov izdelek, s katerim se še nisem ukvarjal, ali novo sodelovanje. Če me pokličejo iz kakšnega podjetja, ker bi želeli delati z mano, najprej preverim, ali govorimo skupni jezik in ali imamo podobne poglede. Šele na podlagi tega se bo morda kaj rodilo, drugače nima pravega smisla.

 

Ali bomo kaj vašega novega oblikovanja videli aprila na sejmu v Milanu?

Da. Tam bom predstavil kar nekaj novih kosov za različna podjetja: za Driade, Alias, Tacchini, De Padovo, Glas Italio. Sicer pa smo pravkar končali projekt oblikovanja interierja nove verige hotelov Okko, s katerim sem se začel ukvarjati že leta 2008. Ker gre za novo blagovno znamko, je bila moja naloga ustvariti njeno celostno podobo in hkrati interier hotelov. To so hoteli, ki so v starih jedrih mest in predstavljajo kombinacijo med hotelskimi verigami in pristnimi družinskimi hoteli. V Franciji so štiri že odprli, pet jih še bodo. Tudi pri tem projektu je bilo vodilo ustvariti preprost in brezčasen dizajn, ki ne sledi modnim muham.

 

Arhiv revije Deloindom+.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine