Podrobnosti slogov, ki na tako velikem pregledu oblikovanja, tehnologije in opreme za kopalnice predstavljajo pravi kalejdoskop rešitev – od izčiščenih, umirjenih prostorov s pridihom topline, industrijskega sloga s poudarjenimi kontrasti med na videz grobimi materiali do vračanja v zgodovino tega prostora – bomo pustili ob strani, izpostavili pa bomo najbolj zanimive smernice.
Pri oblikovanju imajo čedalje večjo vlogo trajnost materialov in okoljski vpliv njihove izdelave, v kopalnici uporabljena tehnologija, predvsem prefinjene kopalniške armature, pa je vsaj toliko kot zagotavljanju udobja namenjena varčni porabi vode in energije.
V kopalnice se z velikimi koraki vračajo barve, poleg funkcionalne osvetlitve so čedalje pomembnejše tudi inventivne rešitve ambientalne in razpoloženju prilagojene osvetlitve, poleg prilagodljivosti kopalniškega pohištva ima eno osrednjih vlog oblikovalsko izčiščena funkcionalnost, kopalnice pa se pogosto nadaljujejo v slogovno usklajeno domačo telovadnico.
Prevlade svetlih, zelo umirjenih in ubranih tonov za kopalnice je morda konec. Bele sanitarne keramike, ki priteguje predvsem z obliko, je še vedno veliko, vendar pogosto ustvarja kontrast vsaj še z eno barvo ali z odtenkom drugega naravnega materiala. Na letošnjem Salone del Mobile so barve v kopalnicah stopile v ospredje. V ta prostor so jih najprej vnesle keramične ploščice, nato sanitarna keramika, zdaj jim v velikem slogu sledijo pipe in dodatki.
Glede na splošni trend so poleg pastelnih v ospredju močnejše barve, veliko je odtenkov med okrasto, oranžno, opečno in rožnato, pomembne so turkizna in zamolklo modri odtenki - večina jih je, kot bi bili vzeti iz narave ali kot bi jih gledali skozi dimno zaveso, pogosto je tako obarvano prosojno steklo. Sivi odtenki se začnejo od skoraj bele in končajo pri antracitni, sestri črne. A antracitna in črna nista le za armature, kovinske poudarke ali dodatke, temveč so lahko čezinčez črni kad, straniščna školjka, bide in umivalnik, ki v prostor vnašajo dramatičnost.
Barvna površina na sanitarni keramiki je pogosto matirana, kar omogoča, da je v zelo podobne odtenke, pri katerih pa se zaradi različnih materialov razlikujeta tekstura in vizualni učinek, ubrana kar cela kopalnica. Z barvami na pipah kolekcije Nu se je letos poigralo špansko podjetje Roca. Navdih za preproste pipe v šestih barvah je predstavljala barvita sredozemska arhitektura. Veliko pozornosti je vzbudil tudi kompozitni material finskega podjetja Durat, narejen iz kar 80 odstotkov recikliranega materiala, katerega predstavitev je ostala v znamenju mavričnih barv, včasih videza teraca in skoraj neomejenih možnosti uporabe.
Predvsem so v trendu materiali naravnega izvora: kamen, marmor, keramika, steklo ter les in bambus, pogosto pa ima (več kot samo za kontrast) pomembno vlogo pozorno obdelana kovina. Poleg tega se povečuje uporaba kompozitnih materialov, mešanice mineralnih sestavin in umetnih smol, ki ustvarjajo na dotik žameten občutek in pomemben vizualni učinek.
Kovinske niso samo kopalniške armature, pršne glave, obešala in dodatki, ki jih lahko izbiramo v nešteto površinskih obdelavah, iz njih so pri oblikovalsko bolj izčiščenih kopalniških kolekcijah iz kovine (npr. nerjavnega jekla ali bakrene zlitine) tudi obod in notranjost umivalnika.
Italijansko podjetje Cea design je tako v kolekciji Abaco iz nerjavečega jekla izdelalo kar ves minimalistični kopalniški monoblok, njegove zunanje obloge pa so lahko marmorne, lesene ali iz izbrano brušene kovine. Kovinska je tudi notranjost straniščne školjke, ki je, ko je ne uporabljamo, z vsemi pritiklinami popolnoma skrita v komodi podobnem »pohištvenem kosu«.
Medtem ko smo bili pri glavnih sanitarnih elementih že navajeni, da sta keramiko ali lito kovino včasih zamenjala kamen in teraco, so šli pri nekaterih podjetjih še dlje. Italijanski Agape je predstavil kopalne kadi in umivalnike kolekcije Cenote, ki si jih je španska oblikovalka Patricia Urquiola zamislila iz gline in iz skoraj črne vulkanske lave. Oba ustvarjata učinek tudi s teksturo materiala.