Stol, za katerega pravijo, da je svojevrstni križanec med starinskim in sodobnim, je ob nastanku predstavljal pravo revolucijo sloga, dizajna in tehnoloških inovacij. Prvič so ga predstavili leta 2002, od takrat pa izdelali več kot tri milijone kosov, kar šteje za najbolje prodajan stol na svetu. Oblikovalec Philippe Starck je zanj našel navdih v baročnih stolih s francoskega dvora. Izdelan je iz v kalup brizganega polikarbonata, popolnoma prozoren, primeren za notranje in zunanje prostore, kjer se zaradi svoje transparentnosti lahko povsem zlije z okolico. Kot pravijo poznavalci, stol predstavlja rezultat Starckovega naprednega mišljenja.
»Pred dvajsetimi leti je proizvodnja prozornega stola pomenila revolucionarni pristop, s katerim smo ustvarili izdelek z zelo močno in prepoznavno identiteto, ki se hkrati lahko prilagodi vsakemu okolju in vsem okusom. A v resnici je šlo za rezultat dolgega iskanja popolnosti, za absolutno transparentnost, ki je bila mogoča le zahvaljujoč predanosti strastnih ljudi, ki so našli najboljše možno tehnološko rešitev, ki nam omogoča, da spremenimo idejo v ikono. To je bila ideja, ki je nastala iz dialoga med Kartellom in Philippom: brezčasen objekt, katerega značilna identiteta temelji na lepoti in kakovost,« je ob obletnici povedal Claudio Luti, izvršni direktor podjetja Kartell.
Z leti je Louis Ghost postal prodajna uspešnica, tako v podjetju kot tudi najbolj množično prodajani oblikovalski stol na svetu. Podjetje se je z njim uveljavilo kot vodilno podjetje v svetu, ki proizvaja prozorno pohištvo. Pozneje so predstavili serijo Ghost, v kateri so bile različice stola: Victoria Ghost, Charles Ghost, Francois Ghost in tudi otroški stolček Lou Lou. Za najmlajše so pred nekaj leti priredili oziroma pomanjšali kultni stol Louis Ghost, ki ima lahko osebno noto. To pomeni, da lahko starši najslavnejši Starckov stol naročijo z vgraviranim imenom otroka na naslonjalu, risbo ali napisom.
Kartell je s Philippom Starckom ustvaril serijo prodajnih uspešnic, ki so spremenile koncept oblikovanja samega in hkrati vodile v serijo inovacij, ki so jih prevzeli tudi drugi proizvajalci.
»Pred 20 leti se je stol Louis Ghost oblikoval sam, kot rezultat naše kolektivne zahodne podzavesti, pravi oblikovalec Philippe Starck. »Viden in neviden, resničen in nepomemben, eleganten in inteligenten. Naravni rezultat naše preteklosti, naše sedanjosti in naše prihodnosti, Louis Ghost nadaljuje svojo evolucijo v patentiranem polikarbonatu 2.0. Enako dobrega dizajna, z najbolj napredno tehnologijo in minimalno količino materiala, trajnosten in po pošteni ceni. Louis Ghost je demokratičen dizajn 2.0,« meni oblikovalec.
Danes so tehnološke inovacije podjetja privedle do izdelave stola v novi zeleni barvi, v polikarbonatu, proizvedenem s sintezo, ki je pridobljen zlasti iz industrijske celuloze in papirnih odpadkov. Papir uporabljen ima certifikat ISCC, ki zagotavlja do 60 odstotkov zmanjšanja vpliva na okolje zaradi emisij ogljikovega dioksida.
Stol pa ni zanimiv samo zaradi oblikovanja in inovativnosti, ampak tudi priljubljenosti. Na njem so sedeli številni svetovni voditelji, od papeža Benedikta XVI. do njenega veličanstva, Kraljice Elizabeta II. Številni umetniki in oblikovalci so mu nadeli svoj pečat, na primer oblikovalec Bob Wilson ga je zasul z besedami, modni oblikovalec Antonio Marras mu je nadel krila, oblikovalec Piero Lissoni pa ga je odel v neon.
Oblikovalec Philippe Starck se je rodil leta 1949 v Franciji. Že kot otrok je veliko časa preživel ob očetu, inženirju letalstva, ki ga je naučil, da je vse treba organizirati elegantno in strogo, tako v medčloveških odnosih kot v zaključni viziji ustvarjalnega procesa. »Prepričan je, da je ta filozofija tista, ki omogoča ustvarjalnost, ki je koristna za vse, in z neizprosnim entuziazmom dela tudi na najmanjših podrobnostih.«
Študiral je na pariški univerzi Ecole Nissim de Camondo, njegov talent je opazil Pierre Cardin in mu ponudil mesto kreativnega direktorja. Leta 1976 je ustvaril drzno dekoracijo za nočni klub La Main Bleue, zatem še za sloviti pariški klub Les Bains Douches ter Starck Club v Dallasu. V istem obdobju je ustanovil svoje industrijsko oblikovalsko podjetje, od takrat sodeluje z največjimi oblikovalskimi podjetji na svetu. V svoji bogati ustvarjalni zgodovini je ustvaril veliko tako zasebnih kot tudi javnih objektov, prodajaln modnih oblikovalcev, klubov, hotelov in restavracij na vseh celinah sveta. Prvi hotel je zasnoval leta 1989, to je Nani Nani v Tokiu, sledili so Delano v Miamiju, Mondrian v Los Angelesu, Sanderson v Londonu ter številni drugi.
V njegovi biografiji je deset tisoč izdelkov. Težko je reči, česa ni na njegovem oblikovalskem seznamu. Podpisal se je namreč že pod skoraj vse, od zobne ščetke, različnih kosov pohištva (zofe, svetila, stoli, kopalniške pipe, mize …) do športnih copat, zvočnikov, izdelkov za otroke, optične miške, ure, kovčke in torbe ter nenazadnje je oblikoval tudi prestižne jahte. Meni, da bi moral biti dober dizajn dostopen vsem, zato tudi oblikuje toliko majhnih predmetov za dom, ki si jih lahko privošči veliko ljudi. Oblikovalca odlikuje domišljija, ostro oko in brezmejna kreativnost, vse to pa se kaže na vseh področjih, na katerih ustvarjanja. »Ne glede na to, ali gre za zobno ščetko, letalo ali stol, je moja filozofija vedno enaka: razmišljati o tem, kaj bo uporabnik pridobil,« pravi oblikovalec.