K oblikovanju žare ju je, kot pravita oblikovalca, spodbudila smrt v družini in soočenje z omejeno ponudbo na tem področju. "Poslednji odhod je najbolj skrivnostno poglavje vsakega življenja, zato sva želela, da se tudi ta razplete v slogu, hkrati pa z vso pieteto. Zato sva se pred leti lotila raziskovanja in oblikovala kar nekaj različnih rešitev. Presenetilo naju je, da so obredi v evropskih državah ob zadnjem slovesu tako zelo različni. Seveda obrede pogosto pogojuje vera, ni pa nujno, da samo to, saj so v državah z isto vero tudi obredi različni. Presenetilo naju je dejstvo, da ima najbolj liberalen pristop Švica," pojasnjuje oblikovalka Katjuša Kranjc.
Nastala je lesena žara, katere obliko sestavljajo koncentrični krogi. "Ob rojstvu otroka položijo v roke. Želela sva, da bi tudi ob slovesu preminulega položili k zadnjemu počitku tako, kot damo spat otroka. Zato sva oblikovala žaro, ki jo nosiš na rokah in je ne stiskaš. Zelo pomemben je dotik, ki ga čutimo ob stiku z žaro, zato je obdelava izpeljana iz krogov, ki se na simbolni ravni gostijo kot leta v življenju posameznika. Krogi, podobni rasti debla, se iz sredine, ki predstavlja rojstvo, proti robu vse bolj gostijo in se simbolno na samem robu prelijejo v neskončnost," pojasnjuje sogovornica obliko žare.
Za material sta izbrala masivni les. "Slovenci smo od nekdaj povezani z lesom, saj živimo v eni najbolj gozdnatih držav v Evropi. Izbrani material je zato masivni les, ki je bil nekako logična izbira glede na to, da so v našem prostoru od nekdaj krste, ki so se do nedavnega uporabljale kot edina možnost za pokop, izdelovali iz lesa. Masivni les različnih drevesnih vrst, ki rastejo v Sloveniji, je tudi ena najbolj trajnostnih rešitev," je še povedala oblikovalka.
Oblikovanje žare ni pogosta tema, tudi oblikovalskih izdelkov ne. Nekaj poskusov dobrega oblikovanja in trajnostnih razmislekov obstaja, pravi sogovornica, glede na poetičnost naloge pa presenetljivo malo. "Zadnje slovo od ljubljenih ljudi si predstavljava kot posebno čustveno stanje, zato naloga, kot je oblikovanje žare, predstavlja velik izziv za oblikovalca," ob tem poudari in dodaja, da sta se ob snovanju soočila s kar nekaj izzivi. Prva omejitev, ki ju je presenetila, je bila volumen žare, saj mora ta imeti v notranjosti štiri litre volumna, predvidevala sta namreč, da je treba zagotoviti manj prostora. "Druga omejitev je bila oblika notranje žare, ki jo napolnijo v krematoriju. Ta omejitev se nama ni zdela najpomembnejša, ker obstaja možnost, da pepel pretresejo. Tretja omejitev je velikost betonskega žarnega vložka v grobu ali v zidu za žarni pokop. Ukvarjala sva se tudi z mislijo, kako žaro spustimo v betonski vložek groba, da se zagotovi pieteto tudi v tem res končnem dejanju," še pravi oblikovalka.
Nagrada Meseca oblikovanja: Trajnostna kapsula za poslednjo pot Limo, ki stajo oblikovala oblikovalca Katjuša Kranjc in Rok Kuhar, je na letošnjem Mesecu oblikovanja prejela nagrado za oblikovanje leta 2023. "Poslednja pot je tema, s katero se je težko soočiti, kljub temu pa vseeno ostaja pomemben del življenja. Izdelek, ki se uspešno sooča z omenjenim dejstvom, je kapsula za žarni pokop Limo. Njena oblika asociira na temo potovanja z vrisanimi koncentričnimi krogi, ki spominjajo na letnice v deblu. Vsekakor so to sledi poti življenja, sledi, ki jih slehernik zapusti v tem svetu in sledi sveta, ki so orisale njegovo pot. Široka oblika ponazarja nekaj dragocenega, kar nosimo v dlani in pospremimo na zadnjo pot. Lesena z medeninastimi inserti je dostojanstvena popotnica v onostranstvo. Zavedanje minljivosti, soočanje z njeno prisotnostjo, iskanje uporabnega odgovora … Nedvomno opazen in omembe vreden izdelek," je strokovna žirija utemeljila svojo odločitev.