Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Interier

Nabriti junaki zdaj tudi na inovativni embalaži

Skodelice z nabritimi junaki in humornimi citati PolonaPolona so zaživele v novi inovativni embalaži, ki hkrati pripoveduje zgodbo na policah v trgovinah, kjer jih prodajajo. Ena od teh je Trgovina IKA, kjer z avtorico skodelic Polono Pačnik sodelujejo vse od začetka njenega delovanja ter prodajajo izključno izdelke slovenskih oblikovalcev in drugih ustvarjalcev.
Foto: Romina Ivančič
Foto: Romina Ivančič
27. 9. 2020 | 12:54
22. 10. 2024 | 12:08
5:06

»Trgovina IKA je majhna trgovina v starem delu Ljubljane, kjer so mesto našli izdelki slovenskih oblikovalcev, ustvarjalcev, ilustratorjev …, med nami se splete posebna vez,« pravi Iva Renčelj, solastnica Trgovine IKA, ki v Ljubljani deluje že dvanajsto leto, prvo pa sta z mamo Iko Renčelj odprli leta 1998 v Škofji Loki. 

Iva Renčelj, solastnica Trgovine IKA, ki v Ljubljani deluje že dvanajsto leto, prvo pa sta z mamo Iko Renčelj odprli leta 1998 v Škofji Loki. FOTO: Romina Ivančič
Foto:
Iva Renčelj, solastnica Trgovine IKA, ki v Ljubljani deluje že dvanajsto leto, prvo pa sta z mamo Iko Renčelj odprli leta 1998 v Škofji Loki. FOTO: Romina Ivančič Foto:

Takrat je bila njuna želja kupcem predstaviti svet slovenskega oblikovanja, zlasti modo in uporabne, a hkrati okrasne izdelke za dom, ki so narejeni v Sloveniji. Kupcem, zlasti pa turistom, sta želeli pokazati, »kako so slovenski avtorji kreativni, domiselni in polni barv«. Ponudba slovenskega oblikovanja, ki ga najdemo v njuni ljubljanski trgovini, je pestra in barvita, pri uvrščanju novih stvari na police pa gredo izdelki skozi strogo sito kakovostnih kriterijev. V zadnjem času so ponudbo razširili tudi s slovensko kozmetiko, kavo, piškotki, čokolado in s čajem.

Zgodba na embalaži in policah

Polona Pačnik je na skodelicah že pred leti začela upodabljati zanimive like slavnih, zgodovinskih in sodobnih osebnosti, ki delajo družbo ob pitju kave, ker je kava res najboljša v fini družbi, zraven pa nam postrežejo še s humornim citatom. Poseben poudarek je tudi na opisih posameznih karakterjev, tako da skodelica ni samo vizualna podoba, ampak je popolna družba za jutranjo kavo. Osebnosti, ki jih upodablja na skodelicah, so do zdaj navdihnili različni pisatelji, poeti, znanstveniki, filmske in glasbene zvezde ter druge kul osebnosti.


Še pred epidemijo je začela razmišljati o novi embalaži, saj jo je motilo, da so vsi izdelki pakirani v enake rjave škatle. Kot pravi avtorica, je želela oživiti svoje heroje in hkrati narediti zgodbo na policah trgovin. »Te ideje sem se spomnila na kavi in jo skicirala na spored Cankarjevega doma, ker je bil to trenutno edini papir pri roki. Kot pravijo: kava in kultura inspirirata,« pojasni Pačnikova.

Nastalo je deset škatel za deset junakov. Zgodbe na embalaži tako pripovedujejo Albert, Keith, Freddie, Ivan, David, John, Audrey, Marilyn, Sherlock in Frida.

»Na novih škatlah sem si zobe najbolj polomila pri barvah. Bilo je težko določiti osem barv, ki se ujemajo, so v trendu in se mi ne bodo zdele dolgočasne že po dveh mesecih. Vse je bilo fino, dokler nismo dali škatel v poskusni tisk in so bile barve daleč od tega, kar smo si predstavljali. Našli smo izjemnega tiskarja, ki je naredil, kot smo želeli, pa smo ugotovili, da so barve drugačne tudi na fotografijah. Skratka, kar želim povedati, je, da so škatle v resnici še veliko lepše kot na fotografijah,« še v smehu doda. Nove škatle skupaj s skodelicami si lahko v teh dneh ogledate tudi v izložbi trgovine IKA, kjer že nekaj let, vsak mesec izbrani oblikovalec zasnuje avtorsko izložbo s svojimi izdelki.

V boju s posledicami epidemije

Majhna podjetja, kot sta PolonaPolona in Trgovina IKA, je epidemija najbolj prizadela. »V Trgovini IKA sodelujemo z več kot 50 slovenskimi ustvarjalci, promet pa je zaradi covida-19 padel za več kot 50 odstotkov. Naše poslovanje je namreč vezano v večini na turizem in predstavlja več kot 80 odstotkov vsega prometa, letos pa turistov v tolikšni meri ni. Najhuje je, ker ne gre le za trgovino, ampak tudi za slovenske dobavitelje in njihov prihodek, zato smo se usmerili v potrebe slovenskega kupca,« je povedala solastnica trgovine Iva Renčelj, ob tem pa dodala, da so imeli med karanteno obdarovanje na domu. »Ves čas se trudimo dvigovati zavest, kako pomembno je slovensko in kakšno vrednost ima za posameznika. Zdi se, da smo glede tega naredili velik korak naprej,« še pravi Renčeljeva.

PREBERITE ŠE: Popolna družba za jutranjo kavo

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine