Strokovno žirijo, ki ocenjuje prijavljene izdelke in projekte, sestavlja 173 mednarodno uglednih strokovnjakov s področja dizajna in arhitekture, letos je bilo prijavljenih kar 35.559 del iz 180 držav.
Nagrada za zasnovo trgovine Pentlja
V kategoriji "Interior Space and Exhibition Design" je nagrado prejel projekt zasnove trgovine Pentlja, ki jo je zasnovala arhitektka Urša Jazbinšek iz biroja flash Arhitektura. Prva iztočnica pri zasnovi projekta Pentlja concept store je bilo ime trgovine – Pentlja, druga pa dejstvo, da bo ponujala oblačila in dodatke mladih modnih slovenskih oblikovalcev in oblikovalcev iz regije. Zato so pri zasnovi trgovine uporabili dva principa: prvega pri zasnovi zunanjosti in drugega pri zasnovi notranjosti. Zunanjost oz. vhod v trgovino v centru starega mestnega jedra Ljubljane izstopa s posebno oblikovanim nadstreškom, ki združuje arhitekturo in modo. Z naročnikom in modno oblikovalko klobukov so zasnovali nadstrešek v obliki pentlje s podkonstrukcijo iz prozornega pleksi stekla. Po besedah arhitektke Urše Jazbinšek so želeli ustvariti vtis lebdečih pentelj, na katero so pripeli različno velike pentlje iz vodoodpornega filca, da se te lahko snamejo in menjajo ob vsakem novem letnem času. V zasnovi nadstreška so po besedah arhitektke tako združili dva oblikovna principa: arhitekturo, ki je fiksna in trajna, in modo, ki je narejena ročno ter se neprestano spreminja. "Tako smo v arhitekturi uporabili modni princip spremenljivosti in ustvarili platformo za neskončno možnosti videza nadstreška v prihodnje, hkrati pa v proces oblikovanja vključili domače modne ustvarjalce," še pojasnjuje arhitektka.
Notranjost trgovine pa je oblikovana ravno nasprotno – nevpadljivo, minimalistično in funkcionalno. To so dosegli z uporabo bele barve (tako sten kot tudi vse notranje opreme), ogledal (v ogledala je na primer preoblečen obstoječi pult, celotna zadnja stena trgovine ...) in stekla. Odločitev za takšno notranjost je po besedah arhitektke nastala na podlagi dejstva, da bo interier zgodba za vsemi lepimi izdelki slovenskih ustvarjalcev, zato mora biti oprema skoraj nevidna, da je lahko ponudba tista, ki izstopa.
Oblikovalka in kulturna antropologinja Branka Urbanija je prejela nagrado za izdelek Miznica – more than just a plate v kategoriji "Bakeware, Tableware, Drinkware and Cookware Design". In sicer, gre za set krožnikov za serviranje hrane, narejenih iz kerrocka. Sestavljajo jih osnovni krožnik, ki je kvadratne oblike in je hkrati lahko tudi podlaga za rezanje ali pladenj za serviranje hrane, trikotna posoda za serviranje prilog ali samostojnih jedi, in lesen pladenj.
Kot pravi oblikovalka Branka Urbanija, njeno delo odraža večplastnost, zavzema se za trajnostni razvoj, ohranjanje okolja, ohranjanje ter prenos naše bogate kulturne dediščine. Na slednje se nanaša tudi ime Miznica, ki je staroslovenski izraz za prostor pod mizo. "Gre za modifikacijo, pregnetenje tradicije, ki se smelo spogleduje z najsodobnejšimi trendi na področju oblikovanja in kulinarike," o svojem delu pravi oblikovalka.
Navdih za kolekcijo je oblikovalka črpala iz psihologije razvoja osebnosti, pri čemer imajo liki v obliki kroga, trikotnika in kvadrata simbolno vlogo in pomen pri človekovem osebnem razvoju.