Napihljiv kavč: Tudi Ikea kdaj brcne v temo

6. 9. 2018 | Besedilo: T. S. P.

napihljiv kavč, a.i.r. sofa, Ikea

Zelo redko slišimo, da je Ikea pri oblikovanju svojega pohištva brcnila v temo. Večina kosov je izredno dobro prodajanih. Eden izmed takih kosov je knjižna polica Billy, ki jo je leta 1978 skiciral Gillis Lundgren. Ikea je prodala okoli 60 milijonov omenjenih knjižnih polic, kar pomeni, da jo ima v svojem domu vsaj eden od 100 ljudi na svetu. A kljub temu vsi Ikeini kosi niso tako uspešni. Na nedavnih dnevih oblikovalcev v Sydneyju so našli nekaj Ikeinih dizajnov, ki jih je Marcus Engman, vodja oddelka za oblikovanje pri Ikei, označil za »največje polome«.

»Napihljiv kavč je bil ena izmed največjih napak v zgodovini Ikee,« je priznal Engman. Skico kavča je na svojo mizo prejel sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja in ideja se mu je zdela čudovita. »Bil je eden izmed prelomnih trenutkov, ko sediš za mizo in imaš občutek, da gledaš eno izmed najboljših Ikeinih idej vseh časov,« je pojasnil Engman. »Le kaj bi bilo boljše od prodajanja zraka, ki je brezplačen,« se je vprašal.

FOTO: centraltelegraph.com.auIkea bi a.i.r. kavč prodaja zloženega v škatli, kupci pa bi ga doma napihnili in čezenj povlekli posebno prevleko, zaradi katere bi bil kavč videti povsem običajen. »Naša ideja je bila, da bi ljudje kavč napihnili s fenom, ki so ga takrat že vsi imeli. A napihniti bi ga morali s hladnim zrakom, ne vročim,« je pojasnil. »Ko so kupci poskušali napihniti kavč z vročim zrakom iz sušilca za lase, se je plastika stopila,« je dodal. Poleg tega pa ventil ni bil dovolj kakovosten, zato se je kavč do jutra izpraznil.

Pri Ikei so bili prepričani, da je kavč odlična ideja tudi zaradi svoje teže. Ko bi kupci sesali dnevno sobo, bi kavč lahko dvignili z eno roko. »Nismo vedeli, da bo ravno majhna teža kavča predstavljala problem. Ker ljudje niso sedeli pri miru, se je kavč premikal po dnevni sobi. Poleg tega pa se je ob vsakem premiku slišal zvok, kot da bi sedeli na balonu,« je še dodal Engman.

Kljub polomu je Ikea napihljiv kavč prodajala še v 21. stoletju. Preoblikovala ga je v otroško sedišče in izboljšala ventile, a tudi ti so sčasoma začeli spuščati. Prodajo so zaradi velikih izgub opustili.


Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE