Niko Kralj je avtor dobrih sto patentov doma in v tujini. Za svoje delo je prejel tudi več nagrad – med drugim leta 1962 tudi najvišje slovensko priznanje na področju kulture - Prešernovo nagrado za uspehe na področju oblikovanja in arhitekture.
Njegove inovativne rešitve so svetu dale kar nekaj brezčasnih kosov pohištva - številne stole, sedežne garniture, omare in pohištvene programe. Med njimi zagotovo velja izpostaviti znameniti stol Rex, kateremu je stroka s sprejetjem v Newyorški Muzej moderne umetnosti MOMA (Museum of Modern Art) podelila status umetniškega izdelka.
Lani je oblikovalec praznoval 90-letnico svojega rojstva, ob tem pa je izšla tudi znanstvena monografija o njegovem delu in življenju, avtorice doc. dr. Jasne Hrovatin, prodekanje za raziskovalno dejavnost na Visoki šoli za dizajn. V intervjuju za Deloindom je lani dejala, da je bil Niko Kralj pri oblikovanju zagovornik funkcionalizma, in to v najširšem pomenu besede. „Vedno si je prizadeval oblikovati kakovostne predmete, ki bi bili dostopni vsem, kar je najlaže doseči z izdelki, ki nastajajo na industrijski način v velikih serijah. Zelo značilno zanj je bilo tudi to, da si je vedno prizadeval, da bodo izdelki čim cenejši. Pri oblikovanju je tako mislil tudi na količino porabljenega materiala, na zmanjševanje števila sestavnih delov, iskal je načine, kako bi zmanjšal stroške pri prevozu, in podobno.“
Avtorica znanstvene monografije je prepričana, da je Kralj v času svojega delovanja spadal med najpomembnejše evropske oblikovalce, zato meni, da bi ga morali – tako kot Plečnika, s katerim ga pogosto primerjajo – poznati tudi mladi.
Prvi obsežen retrospektivni pregled Kraljevega dela, njegove oblikovalske poti in vloge, ki jo je odigral pri razvoju oblikovalske stroke, si bo konec leta mogoče ogledati tudi na posebni razstavi. Od 15. decembra 2011 bodo namreč v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) na ogled številne Kraljeve skice, fotografije, arhivi, različni prototipi in končni izdelki.