Nova osvetlitev znamenite ukradene Klimtove slike

2. 2. 2021 | Besedilo: Aleksandra Zorko | Fotografije: Fausto Mazza

osvetlitev, Klimt, Davide Groppi

Italijanski oblikovalec svetil Davide Groppi je poskrbel za osvetlitev znamenite umetniške slike Gustava Klimta Portret ženske, ki so jo po 22 letih skrivnostnega izginotja znova našli.

Kako bi Gustav Klimt osvetlil svoje delo? Ob kakšni svetlobi je Klimt slikal Portret ženske? To sta vprašanji, ki si ju je ob snovanju prave osvetlitve znamenitega umetniškega dela zastavil italijanski oblikovalec svetil in svetlobe Davide Groppi. Po njegovih besedah je pri tem šlo za raziskovanje pomena umetne osvetlitve.

Portret mladenke z rjavimi lasmi, ki ga je Gustav Klimt naslikal v zadnjih letih življenja, je zdaj na ogled z novo osvetlitvijo. Foto: Fausto Mazza

Ukradena in najdena na vrtu

Za omenjenim umetniškim delom, ki ga je avstrijski slikar ustvaril v obdobju med letoma 1916 in 1917, je neverjetna zgodba izginotja in najdbe. Zbiratelj umetnin Giuseppe Ricci Oddi je leta 1925 kupil umetniško delo, ki je od takrat v lasti galerije Ricci Oddi v Piacenzi. Leta 1997 so delo ukradli iz galerije v času obnovitvenih del, ko alarmi v njej niso delali. Po 22 letih so sliko skrivnostno našli na vrtu omenjene galerije, ko so porezali bršljan, ki je obraščal zunanjo steno. Za njim so odkrili prej očem skrita vrata ter za njimi sliko, spravljeno v črni vreči za smeti.

Konec preteklega leta so Klimtov Portret ženske, katerega vrednost ocenjujejo med 60 in 100 milijoni evrov, v galeriji Ricci Oddi znova postavili na ogled. Portret mladenke z rjavimi lasmi, ki ga je Klimt naslikal v zadnjih letih življenja, je zdaj na ogled v posebni vitrini s posebno osvetlitvijo.

Osvetlitev, ki v ospredje postavlja sliko

»K platnu smo pristopili z veliko spoštljivostjo. Glede na postavitev slike smo poskušali čim bolj zmanjšati senco okvirja slike, odseve oljne barve narediti nevidne in barve predstavili na realističen način. To je eno tistih del, ki jih označujemo kot absolutno svetlobo, zato predstavlja osvetlitev slike najmanjšo mogočo intervencijo,« o osvetlitvi pravi Davide Groppi, oblikovalec svetlobe, ki prihaja prav iz Piancenze, kjer je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja začel v majhnem studiu v središču mesta.

»Pred sliko smo postavili majhen reflektor v obliki mikrofona, ki simbolično vrača portretiranki glas po več letih tišine in teme,« je še povedal italijanski oblikovalec.

Nežna osvetlitev zadnje strani platna pa poudarja znake staranja umetniškega dela. V prostoru nežna posredna svetloba tako ujame lepoto slike in galerije.

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE