Kakšna zgodba se skriva za kolekcijo Arabella, ki ste jo oblikovali za slovensko podjetje Odeja?
V tistem času, ko sem snovala vzorec za kolekcijo Arabella, sem po vintage trgovinah iskala lestenec za moj dom. Popolnoma očarana sem občudovala lepoto starih lestencev. Mislim, da se vpliv tega vidi na vzorcu, ki sem ga narisala.
Ste ob tem raziskovali tudi slovensko oblikovanje? Ali poznate kakšnega slovenskega oblikovalca?
S podjetjem smo se seznanili na sejmu Heimtextil preteklo leto v Frankfurtu, kjer so se navdušili nad delom studia Kelkka, v katerem sem ena od desetih oblikovalcev. Imeli so nekaj različnih predlogov, med katerimi so izbrali prav mojega. Slovenskega oblikovanja pred tem nisem v resnici dobro poznala, zelo pa mi je všeč tradicionalno slovansko oblikovanje.
Kaj še oblikujete? Ali lahko izpostavite še kakšno sodelovanje z drugimi podjetji?
Oblikujem vzorce za različne namene, največkrat za hišni tekstil in tapete. Lani, na primer, sem oblikovala tapete za nemško podjetje Wallunica. Zanje je nastala kolekcija Simply Scandinavian (Preprosto skandinavsko). Ne dolgo tega nazaj sem sodelovala tudi z japonskimi podjetji, kot so Senshukai, Sangetsu in Nissan, pred nekaj tedni je tudi finsko podjetje Kangastsu premierno predstavilo spomladansko kolekcijo, v kateri so tudi moji dizajni.
Kako izbirate barve, ki jih vključite v svoje vzorce, in kaj poskušate povedati z njimi?
Zelo rada delam z barvami. Vedno so mi bile všeč močne in izrazite barve, zadnje čase pa opažam, da izbiram bolj umirjene odtenke kot nekoč. Moji najnovejši dizajni vsebujejo veliko peščenih in pastelnih odtenkov. Narava je zame od nekdaj močan vir navdiha. Ko nimam inspiracije, se odpravim na sprehod po gozdu, od koder se vrnem polna novih zamisli za vzorce in barvne kombinacije.
Pri kolekciji Arabella, zlasti ko sem se odločala o barvah, sem imela v mislih čudovito jesensko listje. Prav tako sem želela, da bi se moji vzorci in barve ujemali z obstoječo kolekcijo posteljnin podjetja, tako da se lahko kombinirajo enobarvni kosi z mojimi iz Arabelle.
Veliko se govori o trendih, tudi pri tkaninah za dom. Razmišljate o njih, ko snujete nove stvari, se vam zdijo pomembni?
Ne preveč, a kot oblikovalka jih seveda spremljam. Želim si, da bi bilo moje oblikovanje brezčasno in postalo tako priljubljeno, da bi ga uporabniki kupovali leta in leta. To bi bilo čudovito. Kar pogosto se zgodi, ko s kolegi oblikovalci izmenjujemo svoje zamisli, ugotovimo, da imamo v mislih enake stvari in podobne barve. Takrat je mogoče domnevati, da gre najbrž za pomembnejši trend v oblikovanju, saj s svojimi zamislimi o barvah ali temah nisi osamljen. Mislim, da je zelo pomembno, da zaupaš svoji intuiciji.
V zadnjih letih se na vseh področjih soočamo z globalizacijo. Ali poskušate v svoje oblikovanje vključiti specifične lokalne značilnosti?
Oblikujem za različna mednarodna podjetja, zato je to v veliki meri odvisno od naročnika. Rada potujem. Zato so moj vir navdiha tudi novi kraji in različne kulture. Včasih uporabim kakšno idejo, ki sem jo dobila na potovanju. Na primer, po obisku portugalske prestolnice Lizbone, sem oblikovala kolekcijo vzorcev za otroke, za katero je bil navdih stari grad in prekrasne keramične ploščice, ki sem jih videla na stenah po mestu. Drugič se ta inspiracija zgodi povsem spontano. Nekajkrat sem opazila, da sem po tem, ko sem obiskala kakšen nov kraj, začela uporabljati nove kombinacije barv. Potovanja so zame vedno fascinantna in navdihujoča. Vidiš stvari, ki jih potem preneseš v oblikovanje, k temu pa dodaš še svojo domišljijo, slog in tehniko. Seveda so tu še moje finske korenine, ki prav tako vplivajo na moje delo.
Katere oblikovalce in njihova dela občudujete in se morda od njih tudi učite?
Omenila bom nekaj oblikovalcev, ki so mi trenutno zelo pri srcu. To je ilustratorka, grafična oblikovalka in umetniška direktorica Lotta Nieminen, ki ustvarja prekrasne ilustracije. Tapiserije, ki jih ustvarja oblikovalka Kustaa Saksi, so prav tako izredne. Že od nekdaj pa sem občudovala dela odličnega finskega oblikovalca in keramičarja Birgerja Kaipiainena.