Prostori Banke Slovenije se nahajajo v modernistični zgradbi na vogalu Slovenske ceste in Cankarjeve ulice, zgrajeni med letoma 1920 in 1923. Načrte zanjo je narisal češki arhitekt František Krasny. Glavni vhod stavbe krasijo štirje atlanti, ki podpirajo balkon v prvem nadstropju, in so delo kiparja Franca Bernekerja. "Oblikoval jih je posplošeno, in sicer kot atletska telesa brez pretiranih mišic. Kot ponavljajoči se členi na pročelju stavbe so tako dobro prilagojeni njeni arhitekturi."
Osrednja avla je, kot pravijo v biroju Sadar+Vuga, imela do prenove značaj javno dostopne, monofunkcionalne bančne dvorane, v kateri so bančne blagajne in vložišče, kljub svoji velikosti in centralni legi pa ni bila primerna za prirejanje protokolarnih dogodkov. S programsko in prostorsko prenovo so avlo preoblikovali v interaktiven prostor, v katerem se lahko uslužbenci srečujejo, delajo, družijo in sprejemajo goste. S tem pa je postala tudi močna identifikacijska točka za njene dnevne uporabnike in hkrati za samo institucijo Banke Slovenije.
Lestenec kot simbol kovanca
Avlo zaznamuje mogočen lestenec, ki z obliko in izborom materiala simbolizira kovanec kot reprezentativno podobo državne banke. Lebdeči kovanec je, kot pravijo v biroju Sadar+Vuga, izdelan iz kovinskega paličja, obložen s satinirano aluminijasto pločevino v dveh odtenkih, obešen pa na jeklenice in vpet v stene. V avlo so umestili tudi kavarniški fotelj Triglav, ki so ga razvili posebej za ta projekt.
"Monofunkcionalni prostor postane ogrodje, znotraj katerega se plastijo raznoliki ambienti. Novi programski sklopi, vstavljeni v niše, se med seboj v klubskem prostoru prepletajo brez jasnih programskih meja. Mehka zavesa, s katero lahko uporabniki regulirajo raven intime, je edina fizična ločnica v prostoru," pojasnjujejo v biroju Sadar+Vuga.
Raznoliki ambienti
Na jug, ob vir naravne svetlobe, so umestili knjižnico, ob njo manjši samopostrežni bar s točilnim pultom. "Oba programa sta od osrednjega prostora ločena s celostensko zasteklitvijo. Knjižnica se v osrednji prostor programsko nadaljuje s čitalnico, kjer so zaposlenim na voljo najnovejše tiskovine, kavarna pa z večnamenskim lounge območjem poseže v trovišinski osrednji prostor," še dodajajo. Na nasprotno stran avle pa so umeščeni trije sejni prostori, ki se jih lahko z zaveso loči od osrednjega prostora. Tako je poskrbljeno za zasebnost med sestanki in pri delu v skupini. Ob zahodno stranico avle je po navedbah biroja Sadar+Vuga za steno, tapecirano v temno modri barvi, umeščeno servisno območje s sanitarijami, skladiščem, prevajalsko kabino ter servisom kavarne.
"Nove ureditve zavestno poustvarjajo ambient dnevne sobe, ki zaposlenim omogoča udobno in sproščeno druženje. Uporabljeni so topli in mehki materiali, osvetlitev je ambientalna. Izbrano modro, zeleno in zlato barvo dopolnjuje nevtralno pohištvo v temnih mat in refleksnih odtenkih," še pravijo ob prenovi avle in dodajajo, da je osrednji, trovišinski prostor kontrasten ambientalno urejenim nišam. "Njegova klasična arhitektura je poudarjena s kamnitimi oblogami in monokromatsko paleto barv. Prostor, ki se z zavesami lahko oddvoji v ločeno funkcionalno enoto, je namenjen formalnim prireditvam, sprejemom, tiskovnim konferencam, izobraževanjem in seminarjem," so še zapisali v sporočilu za javnost.