Letošnji trendi, ki so jih naslovili Being (Bivati) in so rezultat raziskovanja skupine mednarodnih oblikovalcev iz oblikovalskih studiev iz šestih držav (Francije, Japonske, Nizozemske, ZDA, Nemčije in Brazilije) pod vodstvom oblikovalke Anne Marie Commandeur iz studia Stijlinstituut iz Amsterdama, odsevajo duha časa in življenjski slog sodobnih kupcev. Pripravili so štiri popolnoma različne smernice pod vodilom »Kakršen dom, takšen človek«, s katerimi so želeli pokazati, da je dom pomemben vidik posameznikove osebnosti. Kakor pravijo napovedovalci trendov, je v današnjem času pravi izziv najti nove rešitve, ki bodo še izboljšale naš dom in način življenja. Sejem ima namreč vodilno vlogo pri ustvarjanju in napovedovanju trendov, ki jih zanj od leta 1991 pripravljajo različni strokovnjaki. Predstavijo jih na inovativen način in vedno vzbudijo veliko pozornosti pri obiskovalcih, povzamejo pa jih tudi v knjigi, ki izide ob sejmu.
Na tkaninah za dom, zlasti na posteljnini, prtih, zavesah, pa tudi na tapetah, so prevladovali veliki cvetlični vzorci, ki so se jim ponekod pridružili še živalski, pravi herbarij na tkaninah. Takšne vpadljive vzorce so oblikovalci na tkaninah največkrat umestili na belo podlago, na tapetah pa na sivo. A to ne pomeni, da ni bilo videti živahnih barv. Modra, oranžna, slednja najraje v družbi rožnate, zelena so le nekatere, ki bodo osvežile letošnjo pomlad in poletje. Seveda živahnim odtenkom in vzorcem oblikovalci za protiutež vedno pripravijo še elegantnejšo, bolj umirjeno barvno kombinacijo. Recimo, zemeljski odtenki s prosojno belino tkanine, tu in tam kakšen nežen, komaj opazen vzorec, ustvarjen le z drugačno teksturo, kot jo ima osnovna tkanina. Seveda niso manjkale niti črte, te so stalnica v novih kolekcijah, nekateri so se odločili za pike in karo, zlasti pri tkaninah za kuhinje.
Modne so tudi tapete, tem je bilo namenjenega kar nekaj prostora. A tapete niso več tako pisanih vzorcev kot lani, ampak vse bolj posnemajo videz naravnih materialov, na primer lesenih deščic, kamnitega zidu, betonskih tal, keramičnih ploščic. Na njih so modni tudi retro vzorci, a v zelo umirjenih barvah z lestvice zemeljskih odtenkov.
V naravno okolje pa je marsikateri razstavljavec poskušal umestiti svoje nove izdelke. Na razstavnih prostorih so namreč prevladovali les in zelene rastline, s katerimi so popestrili tkanine.
Zvezde oblikujejo tapete
Tapete ustvarjajo tudi znani Nemci, ne zgolj priznani oblikovalci. Še pred začetkom sejma so organizatorji in nekatera podjetja pri novih kolekcijah napovedali medijsko odmevna sodelovanja. In res so največ pozornosti pritegnili pri nemškem podjetju PS-International, kjer so novo kolekcijo tapet pripravili skupaj z enim največjih nemških producentov in glavnim sodnikom v nemških talent šovih (DSDS in Das Supertalent) Dietrom Bohlenom, ki se ga spomnimo tudi iz pop dueta Modern Talking, priljubljenega v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Na novinarski konferenci in pozneje na razstavnem prostoru se je trlo novinarjev in televizijskih kamer, pa tudi naključnih obiskovalcev. Vsi so sicer bolj želeli videti Bohlena kot njegove tapete, pa čeprav se je dela lotil karseda zavzeto in pospremil z nekaj duhovitimi pripombami v slogu svojih nastopov na televiziji. »Če bi lahko, bi svojo kolekcijo poslal naravnost v finale in na zmagovalni oder,« se je pošalil. Sicer pa, je pojasnil, je veliko poudarka dal lepemu in romantičnemu videzu. »Biti kul, to zame ni dovolj. Doma lahko kažemo svoj pravi obraz. Ni se nam treba pretvarjati in izpolnjevati tujih pričakovanj, lahko smo svobodni in sproščeni. Zato je še toliko pomembnejše, da si dom uredimo tako, da bomo v njem našli notranji mir,« razmišlja novopečeni oblikovalec.
Sejem je obiskal tudi priznani oblikovalec Karim Rashid, ki je predstavil novo tehnologijo tiskanja pri podjetju HP, a pritegnil veliko manj pozornosti. Nova kolekcija, ki so jo pri omenjenem podjetju v sodelovanju z Rashidom, je v prepoznavnem slogu oblikovalca, to so seveda rožnati vzorci.
Pri podjetju Marburg Tapetenfabrik so gostili prav tako slovitega vsestranskega oblikovalca Luigija Colania, s katerim so sodelovali že v preteklosti. Modna oblikovalka Jette Joop pa je predstavila novo kolekcijo barv za dom za podjetje J. W. Ostendorf.
V Frankfurtu sedem slovenskih podjetij
Podjetji Odeja in Svilanit Svila sta se letos predstavili na skupnem razstavnem prostoru. Prvo se sejma v Frankfurtu udeležuje že vrsto let. Tokrat so predstavili novo kolekcijo posteljnine, ki so jo poimenovali Sakura, oblikovala pa jo je Maja Tomažič. Kakor pove ime sakura, ki pomeni japonska češnja, je vzorec na posteljnini češnjev cvet v nežnih spomladanskih barvah. Poleg omenjenega so predstavili tudi kolekcijo Medical, ki je namenjena ljudem s težavami z alergijami.
Podjetje Svilanit Svila, ki se je na sejem vrnilo po sedmih letih, je predstavilo najnovejše izdelke iz frotirja, mikrobombaža in različnih mešanic bombaž (na primer bombaža in lanu ali pa bombaža in bambusa), pa tudi izdelke iz licenčnega programa, ki so ga naslovili Talking Friends (Talking Tom) in razvili v sodelovanju s podjetjema Fotura in Outfit7. Kakor so povedali, so od sejma pričakovali zlasti pridobivanje novih mednarodnih stikov in potencialnih kupcev v vseh segmentih svojega delovanja.
Podjetje Mercis se v Frankfurtu predstavljata že od leta 1995, to je od same ustanovitve. Tokrat so zanj pripravili novo kolekcijo negorljivih tkanin First. »Segment opremljanja hotelov, pri katerem se zahtevajo negorljive tkanine, narašča na vseh trgih, zato smo letos pripravili lastno kolekcijo takšnih tkanin. Vse so preizkušene v mednarodno certificiranih laboratorijih in izpolnjujejo najstrožje zahteve negorljivosti,« pojasnjuje Igor Ferbežar iz podjetja Mercis. Poleg omenjenega so bile v Frankfurtu na ogled tudi dekorativne tapetniške tkanine, tkanine za zavese in prte. Tudi letos je pri zasnovi in izvedbi razstavnega prostora sodelovala oblikovalka Špela Bizjak.
Podjetje Dekorus, ki je bilo ustanovljeno leta 2010, se je sejma Heimtextil udeležilo drugič. Kakor pravi oblikovalka Lili Tepeš Šolman, njihova ponudba obsega inovativne rešitve za interier, povezane z dekoracijo oken. Na sejmu so predstavili izdelke (karnise, okvirje za slike, ogledala, zavese, pliseje, dekorativne stene), ki so kombinacija naravnih (les, kamen, kovina, steklo, tekstil) in umetnih materialov, funkcionalnih in hkrati inovativnih rešitev.
Podjetje AD Vita je na frankfurtskem sejmu nastopilo prvič, in sicer z blagovno znamko Vitapur, ki obsega odeje, vzglavnike in posteljnino iz naravnih materialov. Poznamo jih zlasti po svileni kolekciji posteljnine ter odejah in vzglavnikih, polnjenih s svilo, in kombinaciji z drugimi naravnimi materiali, kot so bombaž, gosji puh in ovčja volna. »Naš cilj na sejmu Heimtextil v Frankfurtu je prodor na nove tuje trge. Lasten razvoj, nadzor kakovosti in velike proizvodne zmogljivosti nam omogočajo sodelovanje z večjimi podjetji, za katere lahko razvijemo izdelek in poskrbimo za celoten proces od proizvodnje in marketinške podpore do dostave blaga na želeno lokacijo,« pojasnjujejo v podjetju AD Vita.
V Predilnici Litija so se letos odločili za aktivno udeležbo na sejmu s prejami iz negorljivega poliestra blagovne znamke Zeroxy, ki ustreza predpisanim standardom negorljivosti. To bo, kakor pravijo v podjetju, tudi priložnost za predstavitev njihovega celotnega programa standardnih in specialnih prej za hišni tekstil.
Podjetje Zatex je predstavilo novo kolekcijo posteljnine Stella, izdelane iz merceriziranega satena. Značilnosti omenjenega materiala sta lesk in gladek otip.
Priložnost za študente oblikovanja
Pestro obsejemsko dogajanje sta spremljali tudi posebni razstavi, ki so ju pripravili študentje oblikovanja. Prvo so zasnovali študentje modnega oblikovanja iz Frankfurta, podobno so se predstavili tudi lani. Tokrat so izhajali iz koncepta kontrastov: črno in belo, da in ne, fantazija in resničnost, svetloba in senca. Nastale so ekstravagantne modne kreacije, ki iz različnih zornih kotov ponazarjajo omenjene kontraste.
Druga razstava se je osredotočila na recikliranje in trajnostni razvoj. Študentje so iz različnega pohištva, predmetov za dom in prosti čas oblikovali nove izdelke. Kar nekaj zanimivih zamisli so imeli: iz kadi je nastala pisalna miza, stare nastavke za prhanje so zložili v lestenec, rolka se je spremenila v namizno svetilko, stara guma pa v gugalnico. Prvič so zamisli študentov tudi nagradili. Za najboljšo so razglasili zamisel treh mladih oblikovalcev iz Achna (Tobias Bast, Christina Jansen in Daniel Tsveikov) in njihovo svetilko iz odsluženih nastavkov za prhanje. Poleg zmagovalnega projekta so izpostavili še štiri dela mladih bodočih oblikovalcev, projekt pa bodo nadaljevali tudi na prihodnjem sejmu Heimtextil.