Sejem Ecostyle, ki so ga prvič izvedli lani, je namenjen izdelkom, ki ustrezajo načelom trajnostnega razvoja. Trg za zelene izdelke se iz leta v leto širi, tudi na področjih, ki so povezana z opremo in dekoracijo doma. Po podatkih organizatorjev kar 56 odstotkov kupcev redno kupuje izdelke iz sistema pravične trgovine. Zlasti pri mlajših opažajo večje zanimanje za ekologijo, družbeno odgovornost in usmerjenost v lokalno. Sočasno poteka tudi prireditev Webchance, namenjena tistim, ki si želijo odpreti spletno podjetje, ustanoviti spletno trgovino, povečati prodajo prek spleta in podobno.
Studio Drevo na sejmu Tendence
Na sejmu Tendence se letos predstavlja Studio Drevo, ki ga sestavljata oblikovalec in arhitektka Dejan in Nadja Pfeifer. Svoje izdelke sta postavila na ogled v okviru predstavitve oblikovalcev FORM 2014 in predstavitve Talents. Za FORM 2014 je žirija petih mednarodnih strokovnjakov izbrala 185 izdelkov 114 oblikovalcev iz 20 držav. Kriteriji za uvrstitev na razstavo so bili po besedah Günterja Mattena, predstavnika za stike z javnostjo, inovativnost, funkcionalnost in izbrani material za izdelek. Po njegovih besedah je letos nastal izbor, ki predstavlja odlično ravnovesje med industrijsko izdelavo in ročnim delom, s poudarkom na naravnih materialih, kot so les, usnje in porcelan. Na to oblikovalsko predstavitev sta se, kot rečeno, z lesenimi Babuškami uvrstila tudi Dejan in Nadja Pfeifer iz Studia Drevo. Gre za hiške z imenom Babuške za shranjevanje igrač, iz katerih se da sestaviti podobo mesta.
Studio Drevo nastopa tudi na delu sejma Talents, ki je namenjen ustvarjalcem mlajše generacije in na njem letos sodeluje 19 oblikovalcev iz šestih držav. Poleg Babušk sta Pfeiferjeva tam pokazala otroško posteljo Sanje pod krošnjo, čajno mizo Lotos, stoječi obešalnik Pinus in viseče Travniške luči. Otroška postelja Sanje pod krošnjo predstavlja oblikovanje, v katerem sta združeni funkcija in zgodba. Postelja, ki je v celoti razstavljiva, je izdelana iz recikliranega materiala (iz brezove vezane plošče) in smrekovega lesa, premazana pa je z naravnim oljem. Pod njo je izkoriščen prostor za predale. »Osnovni koncept je hiška, saj se otroci zelo radi zatekajo v svoj svet. Perforacija brezove plošče spominja na liste drevesa, svetloba, ki pronica skoznjo, pa ustvarja igro senc,« je povedala Nadja Pfeifer iz Studia Drevo.
Oblikovalski pristop, ki sta ga izbrala pri oblikovanju svetil, tudi Travniške lučke, spodbuja predelavo lesa na domačih tleh. Za lučke sta namreč izbrala slovensko hlodovino lipe, oreha in hruške. Hlodovina pri nas, pravita, nima visoke vrednosti, saj jo zelo poceni prodajamo v tujino, kar pa je žalostno. Poleg tega način izdelave lučk s stružnico ni zahtevna in draga tehnologija.
Čajna mizica Lotos je posebna zaradi vgrajenega lončka za zelišča, ki se ga da uporabiti tudi kot vazo za šopek cvetja, če ga obrnemo, pa kot podstavek za vroč čajnik. Izdelana je iz brestovega lesa. Tako kot drugo njuno pohištvo je tudi ta mizica obdelana le z naravnim oljem. Kot pravita Pfeiferjeva, je njuna življenjska filozofija, da od ničesar nič ne pričakuj, samo sledi svoji viziji, in z njo sta se odpravila tudi po nove izzive v Frankfurt.
Napoved smernic za prihajajočo sezono
Na sejmu vsako leto predstavijo nove modne smernice za dekoracijo doma za prihajajočo jesen in zimo, ki hkrati nakazujejo, kaj lahko pričakujemo spomladi prihodnje leto. Malo naravnega pridiha, malo glamurja in veliko barv – tako je bilo lansko jesen in zimo. In kaj si lahko obetamo tokrat? Kot napovedujejo, bodo v ospredju zimski pasteli, naravni materiali in mehke pletenine, vse za prijetno in domačno vzdušje v hladnih jesensko-zimskih dneh. Nekaj prostora je na sejmu vsako leto odmerjenega tudi praznični, to je božično-novoletni dekoraciji. Za ukvarjanje z njo se marsikomu zdi še veliko prezgodaj, a nikakor ne tistim, ki ustvarjajo trende in izdelke, ti so namreč pripravljeni že kar nekaj mesecev prej. In še namig: pravijo, da bo letos božič bel in srebrn s ščepcem bleščic ter glamurja.
Dogajanje so tudi tokrat popestrili s podelitvami nagrad, predavanji, okroglimi mizami in srečanji z oblikovalsko stroko. Med drugim so pripravili posebno predstavitev Window dressing live. Before christmas z zanimivimi predlogi dekoracije izložbe, ki jih je pripravila strokovnjakinja Karin Wahl. Z razstavljenimi primeri izložb in na kratkih predavanjih namreč svetuje, kako in s čim pritegniti kupce.
Poleg novosti, ki so jih na svojih razstavnih prostorih postavila na ogled sodelujoča podjetja, bo pozornost pritegnila tudi podelitev nekaj oblikovalskih nagrad. Med njimi Home & Trend Award za izdelke, povezane z opremo doma.
Sejem Tendence se lahko pohvali s 1290 razstavljavci iz 56 držav in lani 37.306 obiskovalci iz 86 držav.