Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Interier

Slovensko oblikovanje na sejmu Ambiente

Od petka, 13. februarja, v Frankfurtu poteka sejem Ambiente, eden največjih dogodkov, na katerem so na ogled različni dodatki za dom, kuhinjski pripomočki, porcelan, tekstil in še kaj, s čimer lahko polepšamo svoje bivalno okolje.Sejem je dobro zastopan tudi s slovenskimi podjetji, letos jih razstavlja kar 16. Med njimi lahko obiskovalci sejma spoznavajo uspešne zgodbe slovenskega oblikovanja. V živo si lahko namreč ogledajo slovenski hit na Kickstarterju "goat mug", kavno skodelico v obliki kozjega rogu, s katero je avtorjem uspelo zbrati kar 458.071 dolarjev, ki jih je prispevalo 10.617 podpornikov.
Foto: arhiv podjetij
Foto: arhiv podjetij
18. 9. 2017 | 13:13
21. 10. 2024 | 16:47
9:23

"Goat mug" je delo oblikovalskega studia Desnahemisfera in blagovne znamke Equa, ki se tokrat drugič predstavlja na sejmu Ambiente v Frankfurtu. Poleg omenjene skodelice so na sejmu postavili na ogled kolekcijo stekleničk Mismatch in nove oblike vrtnih posod Equa home. "Preteklo leto smo bili prvič na sejmu in nismo vedeli, kaj točno nas čaka, a smo bili kljub temu z rezultatom zelo zadovoljni. Letos smo prisotnost na sejmu prestavili na višji nivo, imamo večji razstavni prostor in veliko več izdelkov, ki bodo zagotovo zelo zanimivi za javnost," pojasnjuje Stella Korošec in dodaja, da so se sejma Ambiente udeležili v prvi vrsti zato, da se srečajo z obstoječimi partnerji iz celega sveta, se z njimi pogovorijo o priložnostih za nadaljnje sodelovanje. "Obisk sejma je enkratna priložnost na enem mestu srečati vso svetovno konkurenco in hkrati veliko potencialnih kupcev, distributerjev in trgovin s celega sveta," še dodaja sogovornica.

Pisane copate, broške in torbe pod imenom Ursanina, ki jih oblikuje Urša Nina Cigler, so v Frankfurtu spoznali že v preteklih letih, saj je to že njena četrta predstavitev na omenjenem sejmu. "Vesela sem, da lahko na letošnjem sejmu Ambiente predstavim tiste izdelke, ki sem jih zasnovala in ustvarila v preteklem poslovnem letu. Tako bom v Frankfurtu predstavila nove torbe, ki sem jim dodala funkcionalnost nahrbtnika. Ročaji se lahko poljubno nastavijo za več različnih načinov uporabe," pojasnjuje Urša Nina Cigler. Med novostmi, ki si jih že danes lahko ogledajo prvi obiskovalci sejma, so tudi večji etuiji za pametne telefone s poklopcem - z rožico za punce, za fante pa v bolj fantovskih barvah in oblikah, ter šolski copati za punce in fante v številkah od 25 do 35. "Pričakujem oziroma želim si strank, s katerimi bi sodelovali bolj dolgoročno. Moji strateški trgi so Nemčija, Avstrija, Japonska, želim pa si tudi partnerjev iz skandinavskih držav. Mogoče se lahko nadejamo tudi več švicarskih strank glede na trenutno, za njih zelo ugodno, razmerje v valutah," še pravi oblikovalka. Sicer pa po njenih besedah lahko na sejmu preveri trende, pridobi vtis o tem, kaj si potencialni kupci želijo in kaj iščejo ter spozna okus posameznih narodov. Redno sodelovanje na sejmih, še dodaja, je spodbuda k stalnemu razvoju, nadgrajevanju izdelkov in ponudbe.

Na sejmu se prvič predstavlja tudi slovensko start up podjetje I4. "Platforma Inventedfor.com deluje kot povezava med imetniki idej fizičnih proizvodov, večinoma industrijskimi oblikovalci, proizvajalci in distributerji. Namen portala je omogočiti dobrim idejam pot na globalni trg. Lastniki idej lahko svoje ideje naložijo na portal v kateri koli fazi razvoja. To so lahko le skice ali pa že razviti proizvodi. Vsak član testne skupine (30 distributerjev iz 30 različnih držav in vseh celin) nato oceni tržni potencial ideje/proizvoda v svoji državi in če izdelek doseže dovolj visoko število točk, se z avtorjem dogovorimo za sodelovanje. Nato mi razvijemo in tržimo ta izdelek," pojasnjuje delovanje platforme Grega Piškur. Platforma deluje približno šestnajst mesecev, trenutno je po njegovih besedah registriranih preko 200 industrijskih oblikovalcev in 1000 distributerjev/podjetij s celega sveta. Koncept pa, kot še pravi sogovornik, deluje tudi v nasprotni smeri. Namreč za podjetja, ki že vedo, kakšen izdelek si želijo, organizirajo tudi natečaje industrijskega oblikovanja.
Od sejma Ambiente, kjer razstavljajo prvič, pričakujejo, da bodo tako razširili bazo distributerjev/poslovnih partnerjev in z njimi oblikovali dolgoročno sodelovanje. To jim bo po besedah sogovornika v prihodnosti omogočilo hitrejše lansiranje idej/izdelkov na globalni trg. Pričakujejo pa tudi, da bodo pridobili nove člane testne skupine, in sicer si želijo predstavnike industrij, ki jih zaenkrat še nimajo pokritih. Na razstavnem prostoru sejma pa so na ogled postavili izključno slovenske izdelke.

Podjetje Status iz Metlike se na sejmu predstavlja od leta 2010. Tudi tokrat se predstavljajo s celotnim proizvodno-prodajnim programom s poudarkom na aparatih za vakuumiranje in vakuumskih posodah. Poleg tega so postavili na ogled tudi druge praktične gospodinjske pripomočke za kuhanje in pripravo hrane. "Sejem Ambiente je za naše podjetje eden od dveh najpomembnejših tujih sejmov, saj ga obiščejo mnogi potencialni in obstoječi kupci. Tudi letos pričakujemo potencialne kupce, vsako leto na ta način dobimo dva do tri nove kupce," pojasnjuje Ana Čulig iz podjetja Status in dodaja, da je to tudi priložnost za srečanje z večino tujih poslovnih partnerjev in z vsemi tistimi, s katerimi se za poslovanje šele dogovarjajo, saj kar 85 odstotkov prometa ustvarijo na tujih trgih. Prav tako dobijo na ta način vpogled v svetovne trende v stroki in analizo konkurence.

Podjetje PAX Svečarna Stele, ki se ukvarja s proizvodnjo in prodajo sveč, se predstavlja petič. Tokrat so v ospredje postavili novi sveči Luna in Lunca, ki gorita na tekoči vosek. Kot pravi Janez Stele, pričakujejo srečanje z že obstoječimi kupci in tudi kakšno novo naročilo oz. sodelovanje. "Počasi postajamo prepoznavni tudi v tujini, saj se po petih letih že kažejo pozitivni učinki. Vedeti je treba, da so velike izjeme tista podjetja, ki uspejo že po prvi ali drugi predstavitvi na sejmu," še dodaja sogovornik.

Steklarna Hrastnik je na ogled postavila kar nekaj novosti iz svoje ponudbe, med njimi je, na primer, kozarec Celzyum, ki z novo inovativno tehniko hlajenja ohranja pijačo hladno do 30 minut, pri čemer zunanjost kozarca ni hladna na dotik. "Udeležba na sejmu nam pomaga, da iz prve roke in takoj dobimo povratne informacije o naših novih izdelkih. Sejem je tudi priložnost za pregled smeri, ki jih ubirajo konkurenti, in za raziskovanje trendov v oblikovanju, dekodiranju in pakiranju," pojasnjujejo v podjetju in dodajajo, da je sejem tudi priložnost za sklepanje novih poslov. "V zadnjih petih letih se stroški predstavitve na sejmu Ambiente pokrivajo z novimi posli, ki jih tam sklenemo. Na omenjenem sejmu vsako leto pridobimo do dva nova kupca," še pravijo v Steklarni Hrastnik, kjer po njihovih podatkih kar 97 odstotkov izdelkov izvozijo v tujino. "Sejemska predstavitev je pomembna tudi zato, ker kupci v živo vidijo izdelke. Na takšen način lahko laže ocenijo kakovost in inovativnost predstavljenih izdelkov. Tako smo se lani, na primer, udeležili sejma v Monte Carlu, kjer smo pridobili novega kupca iz tujine, ki je letos naročil pet milijonov kosov steklenice iz naše kolekcije," še pojasnjujejo v podjetju. 

Že dvanajstič se v Frankfurtu predstavlja tudi podjetje Evostil, ki predstavlja blagovno znamko Breka, v kateri najdemo dekorativne, namizne in kuhinjske izdelke iz lesa.
Poleg omenjenih podjetij na sejmu sodelujejo tudi Etnika slog, Galerija svetlobe, Geor, Kaolin, Konus Konex, Pocajt, Plana, Plastika Skaza in Steklarna Rogaška. Sicer pa je letos prisotnih kar 4.811 razstavljavcev iz 94 držav, kar pomeni, da je sejem polno zaseden.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine