Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Interier

Slovensko oblikovanje: Ooh noo - lepo, naravno, igrivo

Nežni vzorci, umirjene barve in naravni materiali so glavne značilnosti posteljnine za otroške postelje in igrač, ki nastajajo pod slovensko blagovno znamko Ooh noo. Subtilno oblikovani izdelki za najmlajše prihajajo iz oblikovalskega studia Wilsonic Design, ki ga vodi industrijska oblikovalka Nina Mihovec.
Foto: arhiv Wilsonic Design
Foto: arhiv Wilsonic Design
18. 9. 2017 | 13:13
21. 10. 2024 | 15:23
7:50

»Opazili smo, da je na trgu zelo težko najti minimalistično in lepo oblikovano posteljnino iz povsem naravnih materialov za otroške postelje. Prav tako manjka lepo oblikovanih igrač iz naravnih materialov. Ker imamo veliko izkušenj na področju razvoja novih izdelkov, se nam je zdela ta priložnost kot nalašč, da preizkusimo svoje znanje. V neposrednem stiku z razvojem in izdelavo smo tako dobili še izkušnjo iz prve roke, ki je nenadomestljiva. Izkazalo se je, da smo dobro ocenili trg in vstopili na pravi način, saj so naši izdelki na svetovnem trgu zelo lepo sprejeti,« pojasnjuje oblikovalka Nina Mihovec, zakaj so se pred letom dni odločili prav za to področje oblikovanja.

Takrat so si, kot pravi, zastavili cilj, da bi bila blagovna znamka dobro sprejeta med mnenjskimi voditelji sodobnega oblikovanja interierjev otroških sob. »Spominjam se, da smo našteli nekaj velikih svetovnih imen, s katerimi bi želeli sodelovati, in v naše veliko veselje so nekateri od njih že prvo leto začeli kupovali pri nas. Iz njihovih odzivov na družbenih omrežjih je jasno razbrati, da smo ubrali pravo strategijo in da nas prepoznavajo kot pravo izbiro, ob boku velikim skandinavskim tržnim znamkam,« pojasnjuje oblikovalka, ki je s svojo ekipo pred leti med drugim oblikovala gugalnega konjička Googy za Tapetništvo Novak. Tudi Googy je nastal iz lastne potrebe, ko je za sina iskala primeren gugalnik, ki bi bil všeč tudi njej, na katerem se ne bi mogel udariti in ki bi bil hkrati del opreme dnevne sobe. Takrat nam je pojasnila, da ko prideš v čas starševstva, se podoba stanovanja zelo prilagodi otroku. »V dnevni sobi so kar naenkrat kupi plastičnih igrač, ki jih je treba nekam zložiti, če želiš, da je vsaj približno pospravljeno. Tako se je porodila zamisel, da bi naredili konjička, ki bo uporaben za otroka in hkrati všeč mamicam, da ga bodo sprejele kot del dnevne sobe. Obliko sem toliko stilizirala, da otrok še vedno prepozna konjička,« je povedala.

Oblikovalka je s svojo ekipo Wilsonic Design zdaj uspešna na zelo različnih področ­jih industrijskega oblikovanja, pred več kot petnajstimi leti pa je začela sama z majhnimi projekti, kot je oblikovanje embalaže vsem dobro znane kreme za sončenje Sun mix. Od takrat je nastalo veliko različnih izdelkov, od mlinčka za orehe, števcev, stiskalnice za grozdje, medicinske opreme do navtičnega interierja in igralnih avtomatov, med medijsko odmevnejše pa spada počit­niška prikolica Action, ki jo je oblikovala za podjetje Adria Mobil in si z njo leta 2005 prislužila naslov oblikovalka leta. Do zdaj so v studiu prejeli štiri oblikovalske nagrade red dot (rdeča pika): leta 2009 za medicinsko mizo S (naročnik Novak M), leta 2012 za gugalnega konjička Googy, leta 2014 za serijo ventilatorjev HEC, naročnika Hidria, zadnjo pa so dobili letos za igračo iz blagovne znamke Ooh noo Gospod krokodil na palici (oblikovali so ga Peter Rojc, Metod Burgar in Nina Mihovec). Gospod krokodil je sodobna interpretacija starodobne igrače, konjička na palici, z inovativno oblikovano glavo, po kateri se lahko piše s kredo. Krokodilu so oblikovalci dodali kolesce, namenjen pa je otrokom od drugega leta starosti naprej.

Gospod krokodil je ena izmed štirih igrač na palici, ki so jih oblikovali do zdaj, poleg teh pa še pletenega zajčka, lesene kocke s črkami, robota iz lepenke, voziček za igranje in seveda Googyja. Ukvarjajo se tudi s posteljnino, okrasnimi blazinami in pregrin­jali za otroške postelje. Pri snovanju novih izdelkov so jim poleg splošnih trendov in smernic v arhitekturi ter oblikovanju prostorov navdih zlasti njihovi otroci, ki vsak dan presenečajo z izvirnim pogledom na svet okrog sebe. »Iz življenja z njimi se rojevajo nove zamisli, motivi in izdelki,« pravi oblikovalka Nina Mihovec. Pri oblikovanju igrač, kot še dodaja, so na prvem mestu njihovi mali uporabniki: »Otroci so nam največji navdih, hkrati pa postavljajo visoka merila. Naši izdelki so oblikovani tako, da spodbujajo otroško domišljijo, hkrati pa so minimalistični, iz naravnih materialov in ergonomski. Glede na uspeh, ki smo ga s temi igračami doživeli na trgu, ugotavljamo, da smo izbrali pravo kombinacijo lastnosti, ki so všeč tudi zelo zahtevnim staršem. Ti želijo za svoje otroke lepe, naravne in funkcionalne igrače.«

Vsi izdelki so narejeni ročno v Sloveniji in iz naravnih materialov, za njimi stojijo kot oblikovalci in tudi kot starši. Pri snovanju posteljnine sodelujejo z ilustratorji, tako so pri eni kolekciji uporabili ilustracije Mojce Fo, pri drugi Ane Maraž, zdaj pa pripravljajo nove izdelke z dansko oblikovalko in ilustratorko Moniko Petersen. Z večino izdelovalcev so po besedah sogovornice v tem letu navezali tesne stike in postali prijatelji, tako da znamka Ooh noo predstavlja tudi skup­nost ustvarjalcev, ki snujejo nove izdelke iz veselja in strasti do ustvarjanja. »Uspeva nam, da uporabljamo skoraj izključno naravne materiale, kot so les, lan in bombaž. Smo med redkimi ponudniki posteljnine za otroke iz čistega lanu, ki je starodaven in izjemno hvaležen ter prijazen mate­rial,« še pravi sogovornica. Kar je danes zelo pomemben podatek za marsikaterega starša. Skoraj vsak dan jih namreč potencialni kupci sprašujejo o tem, in ko jim zagotovijo, da imajo nadzor nad celotnim postopkom izdelave, da pri nastanku igrač in posteljnine ne povzročajo škode naravnemu in družbenemu okolju, jih to pogosto prepriča v nakup.

Njihovi izdelki so na voljo v spletni trgovini, kjer zelo veliko nakupov opravijo stranke iz ZDA in Evrope, pa tudi Azije in Avstralije. V Evropi prednjačijo kupci iz Skandinavije, Belgije in Nizozemske. V tem času pa jim je uspelo vzpostaviti tudi široko mrežo trgovin, ki njihove izdelke prodajajo po vsem svetu. Če sklepajo po naročilih, so najbolj priljubljeni v Skandinaviji in severni Evropi ter ZDA in Avstraliji.

»Zdi se nam, da je znotraj te ponudbe še veliko priložnosti za rast. Imamo veliko zamisli in kar težko je izbrati tiste, ki jih bomo razvili najprej. Zato za zdaj ostajamo osredotočeni na izdelke za otroke. Nekatere naše posteljnine so sicer primerne tudi za odrasle in prav mogoče je, da jim bodo v prihodnosti sledili tudi drugi izdelki,« je še dejala oblikovalka Nina Mihovec.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine