»Talna obloga je neke vrste podlaga za razvijanje interierja. Če se odločimo za svetlo in neizrazito oblogo, imamo več možnosti za izbiro drugih močnejših tonov ali vzorcev pri opremi v nadaljevanju. Pri talni oblogi z močnim značajem, na primer orehu, sploh če je pisan, moramo pri kombinacijah opreme paziti, da ne bo vsega preveč. V interierju je pomembno ravnovesje in ne toliko sama izbira talne obloge,« pojasnjuje arhitektka Tina Rugelj iz Studia Tina Rugelj arhitektura + oblikovanje. Talne obloge določijo v prvi fazi izvedbenega projekta. Spadajo med fiksno vgrajene elemente, tako kot okna, vrata ali stene, kar pomeni, da najprej pridejo na vrsto tudi pri sami vgradnji, zato jih morajo pravočasno izbrati, skladno z drugimi fiksnimi materiali.
»Talni oblogi se običajno posvetimo po zaključeni fazi idejnega projekta opreme, ko nakažemo, kakšna bo oprema. Pred oblogami poskušamo rešiti in nadgraditi le funkcionalnost prostorov. Postavitev opreme prilagodimo električnim in strojnim napeljavam. Delamo vedno v zaporedju, pomembnem za gradnjo. Nato skupaj z drugimi fiksnimi elementi, kot so okna in vrata, določimo talne in stenske obloge. To traja nekaj tednov, za vse potrebne materiale pridobimo vzorce in končno odločitev sprejmemo na podlagi teh vzorcev. Šele ko so zbrani skupaj na enem mestu, je slika celote bolj jasna,« opiše arhitektka ta del oblikovanja interierja.
V projektih, ki jih delajo v njihovem biroju, največkrat izberejo les širokega formata. Zelo pogosto se namreč njihovi naročniki odločajo za krtačen in oljen hrast, brez posebnih drugih obdelav. »Opažam, da postaja pomembno, da je les pridelan in obdelan v Evropi, da so olja in premazi čim bolj ekološki. Cena je sekundarnega pomena. Če pa se nagibajo k drugim materialom, je trend podoben, veliko je naravnega kamna, keramika je morda bolj razširjena v primorskih krajih in pritličnih prostorih,« pojasni, katere talne obloge po njenih izkušnjah prevladujejo v sodobnih interierjih.
Zavedanje o pomenu zdravega življenjskega okolja spodbuja ljudi k večji uporabi naravnih materialov v domovih, zato se marsikdo odloči za lesen pod oziroma parket v različnih izvedbah. Ponudba je nadvse široka in pestra, tako da lahko vsakdo najde tisto, kar mu najbolj ustreza, glede na vrsto lesa, barvo, slog in ceno. Za povrhu obstaja neskončno možnosti različnih obdelav in končnih premazov, za katere poskrbijo že v proizvodnji. Na voljo so krtačeni, skobljani, gladko brušeni in na različne načine starani parketi ter drugi leseni podi, med drugim izdelani iz dimljenega in toplotno obdelanega lesa, tonirani ali beljeni. A tolikšen izbor zahteva še tehtnejši premislek pred nakupom. Dobro se je natančno pozanimati o trdoti lesa, barvni obstojnosti in oksidaciji, končnem premazu oz. površinski zaščiti, dimenzijski stabilnosti, toplotni odpornosti, načinu vgradnje in vzdrževanju.
Umetnih materialov tako rekoč ne izbirajo za domove, še pravi arhitektka, v poslovnih prostorih pa zaradi akustike posegajo po tekstilnih oblogah, pri katerih je na voljo vse več recikliranih materialov, tako da se najraje odločijo za te.
Keramične ploščice danes snujejo priznani oblikovalci, ki se poigravajo z inovativnimi barvnimi kombinacijami, strukturiranimi površinami in zanimivimi vzorci. Pogosto se spogledujejo s tradicionalnimi vplivi. V zadnjem času je namreč veliko ponudbe, ki še zdaleč ni izčiščeno minimalistična. Na keramiko so se vrnili vzorci in barve, tudi oblike so se spremenile. »Nekaj časa so bili priljubljeni večji formati z zelo neizrazitim značajem. Vse je bilo bež ali sivo. Zdaj so po mojem mnenju iz čisto tržnih razlogov poskusili z bolj drznimi vzorci in odtenki. Skoraj ni več barve ali formata, ki ga ne bi mogli dobiti. Vrnili so se manjši formati, meni je še posebno všeč keramika, ki ima teksturo, to pomeni, da ima vtisnjene reliefne vzorce na površini. Deluje nežno, vendar je hkrati nekaj posebnega. Še zlasti pride do izraza pod določeno naravno ali umetno svetlobo,« še pravi sogovornica.
Keramiko z vzorci lahko po njenem mnenju umestimo kamorkoli, pomembno je le, da je ni preveč. Na primer, v vzorčasto keramiko je lahko odeta le ena stena. Če se odločimo, da bomo v vzorce oblekli večje oziroma več površin, pa moramo biti bolj zadržani pri izbiri barv in oblike opreme.
»Močni toni in vzorci pri keramiki ali drugih oblogah dajejo prostoru določen značaj in takšne odločitve so običajno pravilne. Velikokrat dajo piko na i. Prav pri kuhinjah radi posežemo po posebni keramiki in jo položimo kot stensko oblogo nad delovnim pultom. Pomembno je, da ohranimo rdečo nit skozi vse prostore. Ni treba, da se povsod pojavlja vzorec, dovolj je že en ton z barvne lestvice,« pojasnjuje Rugljeva, kakšen vizualni vpliv imajo takšne ploščice na prostor.