Štiriinpetdeseta izvedba sejma Salone del Mobile poteka na sejmišču Rho, ki leži približno deset kilometrov iz središča mesta, kjer je bila nekoč Agipova rafinerija, nastalo pa je po zamisli arhitekta Massimiliana Fuksasa in prvič zaživelo leta 2006. Od takrat vsako leto pritegne množice (vsako leto ga obišče več kot 300 tisoč ljudi iz več kot 160 držav) večinoma poslovnih obiskovalcev, ki si želijo ogledati novosti s področja oblikovanja in izdelave pohištva. Organizatorji tudi tokrat obljubljajo kakovost in inovacije.
Poleg sejma klasičnega, modernega in dizajnerskega pohištva sta letos na sporedu še sejma svetil Euroluce ter opreme za delovne prostore in pisarne Salone Ufficio (ki so ga poimenovali Workplace 3.0), to sta bienalna sejma, ki se izmenjujeta s sejmoma kopalnic in kuhinj. Ob predstavitvi pohištva za delovne prostore in pisarne so pripravili tudi posebno instalacijo The Walk (Sprehod), ki jo je zasnoval italijanski arhitekt Michele De Lucchi. Za izhodišče je vzel dejstvo, da so se prostori, kjer delamo, in načini, kako delamo, v zadnjih letih zelo spremenili. »Delovni prostor si moramo zamisliti kot vadbišče uma in ga zasnovati kot kraj, kjer odnosi porajajo nove zamisli in možnosti. Ko si predstavljamo pisarno prihodnosti, se je treba osredotočiti na življenjske sloge onkraj običajnih in razvijati prostore, ki omogočajo neskončen pretok novih idej,« razmišlja avtor instalacije Michele De Lucchi. Instalacijo sestavljajo štiri tematska področja – Club, Free Men, Agorà, Laboratory, ki so izraz te vizije in oblikovalčeve teorije o delovnem mestu.
Leto 2015 je Unesco razglasil za mednarodno leto svetlobe. V okviru sejma svetil Euroluce so na to spomnili s posebno instalacijo z naslovom »Favilla. To every light a voice«, ki si jo je avtor, arhitekt Attilio Stocchi, zamislil kot vpogled v bistvo svetlobe.
Vsako leto od 1998. poteka v okviru sejma tudi sejem SaloneSatellite, namenjen mladim oblikovalcem in oblikovalskim šolam z vsega sveta. Letos sodeluje na njem približno 700 oblikovalcev in študentov z 18 mednarodnih šol oblikovanja. Kakor pravijo organizatorji, se lahko zdaj pohvalijo tudi z nagrado za industrijski dizajn compasso d'oro (zlato šestilo), saj so kar trije oblikovalci (Davide Groppi in Studio Adriano iz Italije ter Daniel Rybakken iz Norveške), ki so začeli svojo oblikovalsko pot prav na Salone Satellite, lani prejeli to cenjeno priznanje.
Slovensko oblikovanje
Na sejmišču Rho se predstavljajo štiri slovenska podjetja Astel lighting, Vertigo Bird, Stilles in Donar.
Podjetje Donar iz Ljubljane, ki s priznanimi slovenskimi oblikovalci že nekaj let razvija rešitve, ki sledijo spremenjenim načinom dela in spodbujajo drugačno, kreativno uporabo prostorov, tokrat prvič sodeluje na milanskem sejmu, in sicer na Salone Ufficio. »Delovni prostor zdaj niso več pisalna miza, stol in konferenčna soba. Delamo lahko v vrsti v banki, na letališču, ko čakamo na sestanek, kar nam omogočajo nepogrešljive pametne naprave, pogosto manjše od žepne knjige. Enako učinkovito moramo sodelovati s sodelavci v istem prostoru kot s partnerji na drugem koncu sveta. Ves čas smo povezani, hkrati pa prav zato potrebujemo možnost za odmik v zasebnost in izražanje lastne identitete. Vse to so izzivi, ki jim običajni delovni prostori niso kos,« pravi direktor podjetja Matej Feguš. Na sejmu so postavili na ogled serijo modularnih prostorskih rešitev z vgrajeno tehnologijo Beatnik. Sestavljajo jo stol Beatnik z vgrajenimi zvočniki in tehnologijo AirPlay, večnamenski konferenčni prostor Room-in-Room in sestavljivo sedežno pohištvo Open Source. Omenjeni izdelki so nastali v sodelovanju z oblikovalsko agencijo Gigodesign. Poleg tega na sejmu predstavljajo stol Keep It Simple, rezultat sodelovanja z mladim slovenskim kolektivom Desnahemisfera, ki je v zadnjem času vzbudil veliko pozornosti z uspešnico Goatmug s platforme Kickstarter. Na 135 kvadratnih metrov velikem razstavnem prostoru pa so izbor dopolnili še z ergonomskimi pisarniškimi stoli danskega oblikovalca Madsa Odgarda.
Podjetje Stilles iz Sevnice se sejma udeležuje že 21. zapored, tokrat so na ogled postavili dve vzorčni hotelski sobi, saj so imeli lani, kakor pojasnijo, več povpraševanja po opremljanju hotelskih kot rezidenčnih objektov. Eno od sob, namenjeno poslovnim hotelom, so že predstavili na dveh sejmih v Nemčiji in je doživela dober odziv, druga pa bo spadala v kategorijo luksuznih hotelov. »Opremljanje štiri- in petzvezdičnih hotelov je v zadnjih letih postalo naša glavna dejavnost. Da smo pri tem uspešni, potrjuje tudi zaupanje znanih hotelskih verig, kot so Falkensteiner, Hyatt, St. Regis, Marriott, Kempinski, ki pri nas naročajo opremo,« še pravijo v Stillesu.
Tokrat je na sejmišču mogoče videti tudi nove izdelke blagovne znamke Vertigo Bird, ki se je v preteklih letih predstavljala na območju Tortoni v Superstudiu Piu v predelu Milana, kjer v času sejma razstavlja veliko priznanih podjetij in oblikovalcev. Na razstavnem prostoru, ki so ga zasnovali Bevk Perović Arhitekti, predstavljajo pet novih svetil (štiri so oblikovali Bevk Perović Arhitekti, eno pa Fabien Dumas) in nekatere iz prejšnje kolekcije, a v novih barvah.
Na tednu oblikovanja sodeluje tudi Muzej za arhitekturo in oblikovanje z razstavo BIO 50: 3, 2, 1 … TEST – 24. bienale oblikovanja, ki bo na ogled v središču mesta v Palazzo Clerici.
Že vrsto let je v Milanu s svojimi novimi zamislimi navzoča naša najuspešnejša oblikovalka Nika Zupanc. Na sejmišču Rho na razstavnem prostoru italijanskega podjetja Bosa bo predstavljen projekt ANIMAlita, pri katerem je sodelovala tudi Zupančeva in ki je nastal v sodelovanju omenjenega priznanega beneškega podjetja za izdelavo keramike in Triennale Design Museuma. K sodelovanju so povabili deset oblikovalcev (to so Sam Baron, Matteo Cibic, GamFratesi, Jaime Hayon, Sebastian Herkner, Lanzavecchia + Wai, Minale-Maeda, Elena Salmistraro, Ionna Vautrin in Nika Zupanc), da so interpretirali temo živalskosti. Nastali so objekti, v katerih se prepletajo pečat oblikovalcev, umetnost in oblikovanje.
Znova bo na ogled rezultat sodelovanja Zupančeve z britanskim podjetjem Sé, ki se je začelo predlani. Tokrat gre za nadaljevanje Kolekcije III, ki je razstavljena v sloviti galeriji Rossana Orlandi. Tam so pripravili tudi razstavo Four Seasons by Nika Zupanc, ki obsega njene izdelke, v galeriji Rossana Orlandi predstavljene med letoma 2011 in 2015. Poleg tega si obiskovalci lahko ogledajo stol Golden, ki ga je Zupančeva oblikovala za nizozemski Moooi, in prototipe nove kolekcije porcelana, oblikovane za japonsko podjetje Francfran. V omenjeni galeriji se oblikovalka predstavlja še z dvema deloma, to sta stol in miza Naked.