Ustnice, ki so zaznamovale svet zof

4. 12. 2020 | Besedilo: Aleksandra Zorko

ustnice, kultno phištvo, oblikovanje, zofa Bocca

Razvpita zofa v obliki rdečih ženskih ustnic Bocca, za katere je bila navdih zapeljiva Marilyn Monroe, praznuje petdeseti rojstni dan. Zofo so oblikovali leta 1970 v biroju Studio 65, izdelali pa v italijanskem podjetju Gufram, ki že od nekdaj slovi po radikalnem in revolucionarnem pristopu k oblikovanju.

Zofa Bocca je postala eden najbolj zaželenih kosov pohištva 20. stoletja, krasila je tako naslovnice modnih revij kot tudi bogato opremljene hiše pomembnežev v takratnem v šovbiznisu. Zofa, ki je bila sprva narejena za kozmetični salon v Milanu, je, kot pravijo njeni ustvarjalci, popolna abstrakcija čutnosti in duha pop oblikovanja sedemdesetih let prejšnjega stoletja.

Predstavlja pa tudi to, kar blagovna znamka Gufram počne že od ustanovitve leta 1966. Ta je takrat nastala kot nekakšen laboratorij za proizvodnjo modernega pohištva podjetja Fratelli Gugliermetto iz Torina. Brata Gugliermetto, proizvajalca sedežnega pohištva, sta v šestdesetih hitro zaznala trend avantgardnega oblikovanja in umetniškega eksperimentiranja v sodobni bivalni kulturi, ki jo je spodbudil zlasti razvoj pop glasbe in filma. Ob pomoči oblikovalcev in arhitektov sta se lotila raziskovanja novosti v opremljanju, raziskovala sta tako nove oblike kot tudi materiale. Sposobnost blagovne znamke za delo s poliuretanom – inovativnim materialom, ki je bil razvit prav v tistem obdobju – jo je spremenila v pravo ustvarjalno delavnico, kraj, kjer je bilo vse mogoče.

V Studio 65 so Bocco oblikovali na prošnjo lastnika verige lepotnih salonov v Milanu. Ta je svoje delo usmeril prav v žensko lepoto. Šestdeseta leta so bila obdobje velikih sprememb tudi za podobo žensk in za uveljavitev 'pop' estetike, za kar ima zasluge tudi širjenje množičnih medijev ter prepletanje s takratno umetnostjo in ustvarjalnostjo.

Na naslovnicah revij v družbi holivudskih zvezd

Izviren in provokativen videz zofe so hitro opazili mediji in poznavalci, tako da jo je prva predstavila ameriška revija Life. Takrat je tudi zofa dobila angleški vzdevek Ustice (Lips). Kmalu je postala nepogrešljiv dodatek za fotografiranje in glavna junakinja scenografije po vsem svetu. Zofa se je tako po prvih fotografijah v sedemdesetih letih z manekenko in igralko Mariso Berenson pojavila še v številnih drugih revijah in tudi oglasih, na primer znane kozmetične hiše s Heidi Klum, ter nastopala na svetovnih turnejah glasbenic, kot sta Beyonce in Katy Perry, bila pa je pogosto tudi glavna junakinja v fotozgodbah revij, kot so Vogue, Harper's Bazaar in Elle, skupaj z igralkami, kot sta Anne Hathaway in Alicio Silverstone.

Del interierja prestižnih hotelov

Bocco so arhitekti in oblikovalci pogosto prav zaradi nekonformistične estetike izbrali za umestitev v svoje projekte po vsem svetu. Tako sprejema goste v preddverju hotela Sanderson v Londonu, ki ga je leta 2004 zasnoval sloviti Philippe Starck. V umetniškem hotelu Byblos Villa Amistà v Veroni pa je arhitekt Alessandro Mendini želel izdelek, ki presega običajne norme. Modni oblikovalec Martin Margiela, ki je zasnoval notranjost letovišča Les Sources de Caudalie v Bordeauxu, je rdečo zofo izbral zato, da poudari svoj minimalistični slog.

!!galerija!!


Po 50 letih zofa še vedno ohranja izviren in ironičen duh, glamurozno in brezčasno estetiko, ostaja pa tudi mednarodno ena najprepoznavnejših, kultnih in razvpitih oblikovalskih kosov.

Od leta 1970 zofo, ki je doživela tudi kar nekaj kopij, izdelujejo samo pri podjetju Gufram. Klasična različica v značilni rdeči barvi je na voljo v omejeni nakladi s tisoč kosi in se še vedno proizvaja z uporabo prvotnega kalupa. Leta 2008 so predstavili dve novi omejeni izdaji po 500 kosov: Pink Lady v barvi fuksije in Dark Lady – črno s prevelikim piercingom.

Ustnice z zlato zadrgo

Leta 2015 je podjetje Gufram ob praznovanju 50 let svojega obstoja skupaj s Studiem 65 premierno predstavilo posebno omejeno serijo 50 modelov zofe v zlati tkanini. Leta 2017 pa so za priložnost Tedna oblikovanja v Milanu moči združili z modno hišo Moschino in nastala je kolekcija 'Moschino kisses Gufram'. V tej različici je zofa dobila zlato zadrgo. To si je zamislil kreativni direktor Moschina Jeremy Scott. Zofo so poimenovali Zipped Lips! (Zapete ustnice), izdelali pa so jo v omejeni izdaji 99 kosov. Zlata zadrga drži zaprte ustnice v ognjeno rdeči tkanini. Takrat so prvič pri podjetju Gufram za izdelavo oblazinjenega pohištva uporabili usnje.

25 novih odtenkov ob 50. rojstnem dnevu

Ob 50. rojstnem dnevu Bocce so v podjetju Gufram pripravili posebno izdajo Unlimited, v kateri je 25 novih odtenkov. Od toplih živahnih barv, kot sta rumena in oranžna, do zelene in različnih odtenkov modre, pa tudi bolj nevtralnih in umirjenih, kot sta siva in bež. V novih barvah, kot pravijo pri podjetju Gufram, zofa še vedno ohranja svojo zapeljivo dušo, radikalen duh in pozitivno energijo, tudi pol stoletja po nastanku.

PREBERITE ŠE: Pet kultnih v rdeči barvi

Deli na facebooku

Deli na drugih omrežjih

Or use your account on Blog

Error message here!

Hide Error message here!

Forgot your password?

Or register your new account on Blog

Error message here!

Error message here!

Hide Error message here!

Lost your password? Please enter your email address. You will receive a link to create a new password.

Error message here!

Back to log-in

Close
Več informacij DELOINDOM Logo

Zakaj imamo v uredništvu Dela in dom radi piškotke?

S potrditvijo piškotkov nam omogočate uporabo analitičnih orodij, s katerimi izvemo, kaj radi berete in česa ne. Želimo ustvarjati kakovostne vsebine, ki jih boste z veseljem prebirali, zato vas prosimo, da potrdite piškotke na spletnih mestih Dela d.o.o.

ZAVRNI STRINJAM SE
newsletter
deloindom logo

Prijavite se na e-novice in bodite na tekočem!

Nadaljuj na prijavo >
newsletter
deloindom logo

Naročite se
na DELOINDOM

NAROČI SE