Slovenska lesena bivalna enota
V historičnem parku Sempione v središču Milana je bila na ogled samozadostna lesena bivalna enota, ki so jo zasnovali v slovenskem arhitekturnem biroju Ofis arhitekti, izdelali pa v celoti iz slovenskega lesa. Ljubljanski biro Ofis arhitekti je v zadnjem času vzbudil pozornost mednarodne javnosti s projekti alpskih bivakov in ti so bili tudi povod za povabilo na razstavo v Milanu, kjer so organizatorji sejma Salone del Mobile želeli, da predstavijo podoben samozadosten projekt. Tako so v sodelovanju z italijanskim podjetjem C+C, C28 in slovenskim mizarstvom Permiz zasnovali leseno bivalno modularno enoto, ki je namenjena za različne začasne bivalne potrebe. Objekt je sestavljen iz modula velikosti 4,50 x 2,50 metra, višine 2,70 metra, ki sam zadošča za dva uporabnika (s kuhinjo, kopalnico, posteljo in sedišči), mogoče pa jih je več zložiti horizontalno ali vertikalno in objekt nadgraditi v dvojček, trojček. Samozadostno leseno enoto, izdelano iz smrekovega lesa, ki je bila na ogled v Milanu, so sestavljali trije moduli, postavljeni v vertikalo. Sicer pa zasnova omogoča različne načine zlaganja modulov in namene uporabe, od turističnih objektov do začasnih bivalnih enot. Zdaj bodo razstavni eksponat pripeljali nazaj v Slovenijo in ga nameravajo predstaviti tudi v Ljubljani, predvidoma na Ljubljanskem gradu.
Dvajset let SaloneSatellite
Vsako leto od 1998. poteka v okviru sejma tudi sejem SaloneSatellite, namenjen oblikovalcem, mlajšim od 35 let, in oblikovalskim šolam z vsega sveta. Letošnjo dvajseto izvedbo so počastili z dvema posebnima razstavama. Prva z naslovom Collezione SaloneSatellite je bila na ogled na sejmišču Rho, druga z naslovom 20 Years of New Creativity pa je do 25. aprila na ogled v razstavnem prostoru Fabbrica del Vapore. Na prvi je bil na ogled tudi stol Ribbon, ki ga je slovenska oblikovalka Nika Zupanc oblikovala za podjetje Queeboo. Razstava 20 Years of New Creativity pa je kurirana in prinaša izbor najboljših izdelkov zadnjih dvajsetih let, ki so bili najprej na ogled na SaloneSatellite, pozneje pa so šli v proizvodnjo. Na tej je na ogled več slovenskih izdelkov. Oblikovalec Matej Štefanec se predstavlja z lesenim izdelkom Alone in Kyoto (na fotografiji), ki je bil na sejmu prvič predstavljen leta 2007. Na razstavo so uvrstili tudi betonsko vrtno pohištvo Concrete Garden, s katerim je oblikovalka Tina Rugelj prvič sodelovala na Salone Satellite leta 2012, stol Maid, ki ga je Nika Zupanc oblikovala za A lot of Brazil, in svetilo Balloon (oblikovanje Uli Budde) slovenske blagovne znamke Vertigo Bird.
Na razstavi ob 20. obletnici SaloneSatellite je na ogled izdelek Alone in Kyoto oblikovalca Mateja Štefanca.
Nizozemsko doživetje
Posebno doživetje so vsakoletne predstavitve izdelkov nizozemskega podjetja Moooi. Tokrat so tako kot v preteklih dveh letih nove kose pohištva pokazali v industrijski dvorani v Zoni Tortoni. Svoje stare in nove pridobitve so umestili ob fotografije priznanega fotografa Levona Bissa. Na ogled so bili portreti insektov iz serije Microsculpture, ki so sicer del zbirke muzeja univerze v Oxfordu. Fotograf je poudaril detajle drobcenih živih bitij, ki jih drugače ne opazimo. V koncept predstavitve novosti se je vklopila tudi najnovejša kolekcija pohištva, v kateri so zdaj še postelje. Predstavili so posteljo Monster, ki jo je oblikoval Marcel Wanders, tako kot stol z istim imenom in prepoznavnim obrazom, všitim na vzglavje.
Nizozemsko podjetje Moooi je letošnjo predstavitev popestrilo s fotografijami insektov fotografa Levona Bissa (foto Andrew Meredith).
Japonski minimalizem
Japonski oblikovalec Oki Sato, gonilna sila in ustanovitelj studia Nendo, je trenutno eno najodmevnejših imen industrijskega oblikovanja. Leta 2002 je v Tokiu, kjer je diplomiral, odprl biro, tri leta pozneje pa še v Milanu. Zdaj je uveljavljeno ime, brez katerega ni večjih oblikovalskih dogodkov. Tudi letos je bilo izdelke iz studia Nendo mogoče videti na kar 19 različnih razstavnih prostorih. Oki Sato je prepoznaven po domiselnih in na videz preprostih izdelkih. Tako tudi tokrat ni razočaral ljubiteljev svojega oblikovanja. V showroomu modne hiše Jil Sander je postavil razstavo Invisible outlines, ki briše mejo med dejanskim in našimi predstavami. Na ogled je bilo 16 kolekcij, med njimi tudi vaze Jellyfish (Meduza), ki kot meduze plavajo v vodi. Trideset vaz različnih velikosti, ki so izdelane iz zelo tankega in transparentnega silikona, je namreč postavil v akvarij, napolnjen z vodo. Oblikovalec je tako interpretiral klasične vloge, ki jih imajo vaze, cvetje in voda. Med novostmi, ki jih je Nendo pripravil za tokratni teden oblikovanja, pa je tudi vaza Sakura (Češnja), za katero so bile navdih cvetoče japonske češnje.
Japonski oblikovalec Nendo je pripravil razstavo Invisible outlines, na kateri so bile na ogled tudi silikonske vaze v akvariju (foto Akihiro Yoshida).
Oblikovanje iz Katalonije
V Palači Isimbardi je bila postavljena razstava oblikovanja Inspired in Barcelona: In & Out, ki prihaja iz katalonske prestolnice. Devetdeset izdelkov ponazarja špansko kreativnost, ki se lahko pohvali z največjimi imeni iz sveta sodobnega oblikovanja in pohištvene industrije. Med njimi so Eugeni Quitllet, Jaime Hayon, Patricia Urquiola, kot tudi podjetja Santa & Cole, Kettal, Nanimarquina ...
Sedem oblikovalk se je lotilo kovine
Italijanski proizvajalec De Casteli je predstavil projekt Tracing identity, v katerem je sodelovalo sedem priznanih oblikovalk, med njimi Slovenka Nika Zupanc. Oblikovalke se razlikujejo tako po načinu dela kot starosti, zasnovale pa so različne kose pohištva iz kovine. S kolekcijo je proizvajalec želel razbiti mit, da je kovina hladna in da z njo v glavnem ustvarjajo moški. Nastali so predalniki, mize, pregrade, knjižne police, ki s svojimi barvami in oblikami razbijajo omenjena predsodka. Nika Zupanc je oblikovala predalnik iz bakra z majhnimi predelki. Navdih zanj so bile stare kredence, v katerih so bili takšni predali s ključem, v njih pa so pred otroki skrivali sladkarije (na fotografiji zgoraj na sredini).
Longing cabinet, ki ga je Nika Zupanc oblikovala za projekt Tracing identity podjetja De Casteli.
Slovensko oblikovanje
Pestro dogajanje v Milanu so v velikem številu popestrili tudi slovenski oblikovalci, o katerih smo podrobneje pisali že v prejšnji številki priloge Deloindom in na naši spletni strani. Med njimi sta bila arhitekta Katjuša Kranjc in Rok Kuhar, ki že vrsto let vodita biro Raketa, pred nedavnim pa sta zasnovala blagovno znamko Pikka. Prva kolekcija nove blagovne znamke je Circulum, ki je bila v Milanu na ogled na skupinski razstavi Slovenia Design Showroom Milano 2017, z njo pa sta sodelovala tudi na razstavi Ironic Iconic v predelu Brera. Kolekcija predstavlja okrogle odlagalne mizice, ki so lahko stoječe, pritrjene na steno ali viseče, narejene pa iz lesa, kovine, marmorja in plastike ali kombinacije teh materialov. Prav v času Tedna oblikovanja v Milanu je žirija iz Essna sporočila, da je omenjena kolekcija prejela nagrado red dot (rdeča pika) za leto 2017.