Oblikovalce pri snovanju novih kolekcij in trendov vodijo tudi sociološke raziskave o življenjskih navadah potencialnih kupcev. Ena bistvenih ugotovitev je, da v evropski družbi ženske vse bolj prevzemajo vodilno vlogo tako v poslovnem svetu kot domačem okolju. Po raziskavi z naslovom Female Shift (Ženska izmena), ki so jo predstavili na sejmu Heimtextil v Frankfurtu (zanje jo je pripravil Zukunftsinstitut), je leta 1995 končalo fakulteto 41 odstotkov žensk, zdaj je ta delež narasel na 51 odstotkov. S tem se spreminjajo tudi vloga moškega in navade potrošnikov. Prej je bilo več moških na vodilnih položajih, zdaj je več žensk, hkrati pa imajo moški večji vpliv pri odločanju o nakupih za dom. Tako ženske kot moški doživljajo dom kot nekakšno oazo, v kateri se lahko popolnoma sprostijo in pozabijo na vsakodnevni stres. Tkanine za dom se zdijo 66 odstotkom vprašanih najpomembnejše v dnevni sobi, 21 odstotkom pa v spalnici. In kaj je ključno pri odločitvi za nakup? Po omenjeni raziskavi, ki sicer velja za nemško populacijo, je na prvem mestu kakovost (tako misli 75 odstotkov moških in 65 odstotkov žensk), prav tako visoko na lestvici so trajnost, funkcionalnost, praktičnost in ugodna cena. Presenetljivo pa se vprašanje učinka na zdravje, ki ga ima pohištvo ali tkanina, le 17 odstotkom moških in enakemu odstotku žensk zdi pomembno oziroma vpliva na odločitev o nakupu.
Ne glede na omenjeno raziskavo, ki bo morda vplivala na prihodnje nove kolekcije tkanin za dom in pohištva, pa proizvajalci vsekakor velik poudarek namenjajo prav tkaninam, ki naj bi imele dober učinek tudi na zdravje. Ta kriterij je pomemben pri tkaninah za spalne prostore. Proizvajalci pogosto za izdelavo posteljnega perila in drugih tkanin za spalnico uporabljajo naravne materiale, kot so bombaž, lan, volna, svila. Ker pa ima veliko ljudi sodobnega časa težave z alergijami, so vse bolj v ospredju tudi materiali, primerni za takšne težave, in ti so navadno iz umetnih vlaken. Sicer pa na splošno prevladujejo mešanice naravnih in umetnih materialov, ki skupaj sestavljajo tkanine, prijetne na otip in pogled.
Modra ali smaragdno zelena
Na vprašanje, katere barve so modne pri notranjem opremljanju, je vedno težko odgovoriti. Odgovor je odvisen tudi od oblikovalcev in podjetij, ki sodelujejo na določenem sejmu, na katerem predstavljajo nove trende. Pretekli teden so na sejmu pohištva v Kölnu v ospredje postavili modro kot barvo tega leta. Podjetje Pantone, ki je ena od svetovnih avtoritet na področju barv že od leta 1963, ko je njegov ustanovitelj Lawrence Herbert izumil nov sistem za identifikacijo, primerjanje in združevanje barv, pa je letos za barvo leta razglasilo smaragdno. Ta barva predstavlja eleganco in lepoto, spodbuja dobro počutje, ravnovesje in harmonijo, so zapisali.
Na sejmu tkanin za dom v Frankfurtu smo lahko opazili tako modro kot smaragdno zeleno in še množico drugih barv in odtenkov. Za vsakogar se najde kakšen odtenek, vprašanje je le, ali mu je všeč kombinacija, ki jo sestavijo napovedovalci trendov. Na primer, nemško združenje proizvajalcev tkanin za dom Deco team, ki letos praznuje 25 let delovanja, je tokrat predstavilo štiri različne teme trendovskih kombinacij barv in vzorcev. Na eni strani so močni, živahni odtenki in vpadljivi vzorci, na drugi pa nežni, naravni, skoraj neopazni. Lahko se odločite za rožnato, oranžno in modro ali pa svetlo zeleno, belo in svetlo modro. Potem je še naravna kombinacija s sivimi in zemeljskimi odtenki ali bež, za poživitev pa mentolov odtenek (ta se pojavlja v pomladnih kolekcijah oblačil). Pri vseh najdemo podobne vzorce: črte, cvetje in drevesne liste, razlika je le v vpadljivosti odtenka, v katerem so. Poleg velikih cvetov zlasti na posteljnini so izstopali tudi vzorci na brisačah, kjer jih ne vidimo prav pogosto. Tokrat pa oblikovalci brisač in drugega tekstila za kopalnico niso skoparili z njimi. Na njih je bilo vse od pik, različno širokih črt do rastlinskih potiskov in geometrijskih vzorcev.