Pri tem noben vladni predpis ne določa rokov, v katerih bi morale biti stavbe prenovljene, to je povsem v pristojnosti lastnikov. Le ko gre za večjo prenovo, mora biti ta izpeljana v skladu z zahtevami iz PURES. Prenove so lahko kočljive predvsem pri stanovanjskih blokih, kjer morda niso vsi lastniki pripravljeni na nastale stroške.
Na ministrstvu za okolje in prostor so pojasnili, da skladno s stanovanjsko zakonodajo o posegih na skupnih delih stavbe, kot so fasada in okna, odločajo etažni lastniki. Upravniki stavb morajo, če gre za investicijo, ki presega 10.000 evrov, obvezno zbrati najmanj dve ponudbi in ju predstaviti lastnikom. Če ima stanovanjski blok nadzorni odbor etažnih lastnikov, lahko ta predlaga ponudnike, ki jih je upravnik dolžan pozvati k predložitvi ponudbe. Upravnik pregleda vse ponudbe in pripravi predlog za izbiro najugodnejše rešitve, končno odločitev pa sprejme z nadzornim odborom stavbe ali predstavnikom lastnikov. Nadzorni odbor stavbe je določen z več kot 50 odstotki lastnikov (glede na stanovanjsko površino): gre za nekaj lastnikov, ki se morda bolj spoznajo na gradbeništvo in so pooblaščeni za odločanje o teh investicijah.
Sodeč po pripovedovanju bralca iz ene izmed mestnih občin pri nas, kjer so ravno v teh dneh delavci začeli toplotno izolacijo objekta, pa upravniki ne upoštevajo vedno pravil. Izmed dveh ponudb, ki ju je bralec videl, ena ni bila niti podpisana niti žigosana, drugi ponudnik, ki zdaj že izvaja dela, je na isti datum pripravil dva predračuna z različnima vrednostima.
Več o rezervnih skladih in pomoči Eko sklada si lahko preberete v ponedeljkovi tiskani izdaji Dela ali na www.delo.si!