Meritve so pokazale, da so bile mejne vrednosti trdih delcev v zraku tokrat že petič nižje od evropske direktive. Letno povprečje števila trdih delcev v zraku se je na Dunaju od leta 2003 prepolovilo, njihova vrednost pa je občutno pod dovoljeno mejo 40 mikrogramov na kubični meter. Glavni onesnaževalci zraka so cestni promet, gradbena dela in individualna kurišča. Po podatkih raziskave Tehniške univerze Dunaj do 60 odstotkov trdih delcev ne nastane v avstrijski prestolnici, ampak jih veter prinese iz ostalih delov države.Tudi ozonska obremenitev je bila lani za deset odstotkov nižja kot leto pred tem.
"Glede trdih delcev v zraku smo vsi hkrati povzročitelji in oškodovanci. Zato je naša naloga, da prispevamo k njihovemu zmanjševanju. Vendar so kazalniki spodbudni, tudi zaradi številnih ukrepov mesta. Mesto Dunaj trenutno izvaja že tretji sveženj ukrepov, ki zajema vse skupine povzročiteljev izpustov," je povedala dunajska mestna ministrica za okolje, Ulli Sima. Med ukrepi za izboljšanje kakovosti zraka so spodbujanje vožnje z javnimi prevoznimi sredstvi in vozili z nizkim izpustom CO2, toplotna sanacija stanovanjskih stavb, okolju neškodljiva gradbišča ter izgradnja daljinskegaogrevanja.
Zaradi stalne izgradnje sistema javnega potniškega prometa, podaljševanja linij podzemnih železnic, ugodne letne vozovnice za vsa javna prevozna sredstva na Dunaju (356 evrov) ter stalnega urejanja novih kolesarskih poti in območij za pešce znaša danes delež avtomobilov v prometu zgolj 27 odstotkov. Cilj mesta je, do leta 2025 odstotek avtomobilov v mestnem prometu znižati na 20.
Ukrepi za izboljšanje kakovosti zraka v mestu predvidevajo tudi povečanje deleža daljinskega ogrevanja do leta 2020 na 50 odstotkov. Mesto izgrajuje tudi ponudbo daljinskega hlajenja, prav tako pa daje velik poudarek tudi obnovljivim virom energije. Za spodbujanje gradnje sončnih elektrarn Dunaj nameni milijon evrov subvencij letno. Do teh so upravičena tudi gospodinjstva, ki se odločijo za toplotno sanacijo stavb ter za ozelenitev streh in fasad.
Tudi na gradbiščih nastaja ogromno prahu in izpušnih plinov, kar občutno prispeva k onesnaženju zraka. Zato je mesto sprejelo novelo dunajskega Zakona o ravnanju z odpadki, po kateri morajo gradbinci ob večjih gradbenih projektih izdelati načrt ravnanja z odpadki in preučitev škodljivih snovi. K ukrepom za zmanjšanje onesnaževanja na gradbiščih med drugim spadajo še ponovna uporaba izkopanega materiala na istem ali drugem gradbišču, ločeno zbiranje odpadkov in zmanjšanje števila voženj s tovornjaki.