Kot je dejal Koprivnikar, bo pilotni projekt souporabe električnih vozil trajal eno leto. Gre za model delitvene ekonomije, ki temelji na slovenskem znanju in podjetju. Z njim želijo biti zgled, spodbujati zaposlene k uporabi okolju prijaznih tehnologij, zmanjšati onesnaževanje zraka, zmanjšati število avtomobilov v mestu ter znižati stroške za mobilnost.
Minister je izpostavil, da že dlje časa potekajo številne aktivnosti preko iniciative Slovenija, zelena referenčna država v digitalni Evropi, s katerimi postaja naša država prepoznavna v regiji in širše. Pa ne le kot država, ki razume sodobna dogajanja, ampak kot zgled in "trend setter" na tem področju, je dejal Koprivnikar.
Po Gašperšičevih besedah si moramo aktivno prizadevati za prehod v nizkoogljično družbo tudi z zmanjšanjem emisij toplogrednih plinov v prometu. K temu prispevajo določene aktivnosti infrastrukturnega ministrstva, med drugim zaključen projekt izgradnje 28 hitrih električnih polnilnic na avtocestnem omrežju ter finančne spodbude pri nakupu električnih vozil.
Slovenija med najvišje motoriziranimi državami EU
Slovenija je po številu vozil na prebivalca med najvišje motoriziranimi državami EU, saj imamo preko 600 vozil na 1000 prebivalcev. Ob tem je Gašperšič izpostavil, da vozila 95 odstotkov časa stojijo parkirana, kar je po njegovih besedah neizkoriščen potencial, zato model souporabe vozil še dodatno izboljšuje ta segment.
Čer je ob robu podpisa pogodbe poudaril, da je strošek mobilnosti na vozilo okoli 500 evrov na mesec. Z modelom souporabe vozil se ta znesek zmanjša ter se tako zviša kupna moč. Dodatna finančna sredstva pa lahko ljudje uporabijo za druge dobrine.
Kot je izpostavil, je namen projekta, da se približa uporabniška izkušnja souporabe električnih vozil širšemu krogu ljudi in odločevalcev ter pospeši razvoj Slovenije v smeri višjega standarda.
Souporaba električnih vozil sicer že poteka preko aplikacije Avant2Go v okviru podjetja Avant Car. Uporabnikom omogoča možnost enostavne rezervacije najema električnih vozil. Ta so tehnološko napredna, brez škodljivih izpustov, trajnostni vidik pa je dodatno poudarjen z uporabo električne energije. Čer je dodal, da so za zdaj ta vozila na voljo v Ljubljani in Murski Soboti, cilj pa je razširitev po vsej državi.