Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Energijska učinkovitost

Akumulatorji prihodnosti

Na kemijskem inštitutu, skupaj z japonskim podjetjem Honda in evropskimi partnerji, razvijajo dva nova tipa akumulatorjev za električna vozila, ki bodo manj obremenjevali okolje in bili bolj zmogljivi.
S. O./STA
18. 9. 2017 | 13:14
21. 10. 2024 | 16:57
3:26

Ekipa raziskovalcev Kemijskega inštituta pod vodstvom Roberta Dominka, v sodelovanju s strokovnjaki iz japonskega podjetja Honda in evropskimi partnerji, razvija dva različna tipa akumulatorjev za električne avtomobile prihodnosti. Plod sodelovanja z japonskimi strokovnjaki je razvoj koncepta okoljsko in surovinsko vzdrznejših akumulatorjev na osnovi magnezija. Skupaj z evropskimi partnerji pa na Kemijskem inštitutu razvijajo akumulatorje na osnovi litij-žvepla. V skoraj štiri milijonskem evropskem projektu, poleg slovenskega kemijskega inštituta, sodeluje še šest drugih akademskih institucij ter štiri podjetja (Renault, Volvo, SAFT in Solvionic).

Nova generacija akumulatorjev prihodnosti, namenjena električnim vozilom, bo tri- do štirikrat zmogljivejša od litij-ionskih akumulatorjev, ki jih uporabljamo dandanes. Vožnja s takšnimi akumulatorji bo tako trajala dlje. Z enim polnjenjem akumulatorja bomo lahko opravili od 500 do 800 kilometrov neprekinjene vožnje z vozilom. Nova generacija akumulatorjev pa bo tudi za polovico cenejša kot so akumulatorji, ki jih uporabljamo v električnih vozilih danes.

Edina težava pri izdelovanju novih litij-žveplenih akumulatorjev je geopolitika. Vodja ekipe slovenskih raziskovalcev Robert Dominko ugotavlja: »Težava litija je, da geopolitično ni enakomerno porazdeljen za komercialno izkoriščanje. Z litijem so najbogatejše Bolivija, Čile in Afganistan - tako lahko z novodobno mobilnostjo dobimo nov Kuvajt, nov Irak in nove probleme na globalni ravni.« Prav zaradi tega na Japonskem z denarjem in znanjem raje razvijajo akumulatorje na osnovi magnezija. Magnezij je veliko bolj enakomerno porazdeljen po svetu. V zadostnih količinah ga imamo tudi pri nas. »Samo slovenski Rogaški vrelec bi lahko z ustrezno tehnologijo zagotavljal dovolj magnezija za evropsko proizvodnjo,«  pojasnjuje Robert Dominko.

Slovenski znanstveniki tako skupaj z japonsko Hondo razvijajo magnezijev akumulator, ki se bo lahko primerjal z litij-ionskimi, a bo veliko lažji, okoljsko in surovinsko vzdrznejši, ter zato tudi cenejši. Znanstveniki upajo, da bodo takšni akumulatorji nameščeni v vozilih v prihodnosti. »Ni še popolnoma jasno, ali bodo to električna vozila ali pa bo magnezijev akumulator samo pomagal vodikovim celicam premagovati daljše razdalje,« še oddaja Dominko. V nasprotnem primeru pa jih bomo uporabljali predvsem za javni mestni prevoz. Znanstveniki predvidevajo, da bodo vozila v prihodnost namesto na nafto vozila na elektriko, če ne drugje, vsaj v mestih, kjer je težava z onesnaženjem že sedaj pereča.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine