Kakor je ob odprtju poudaril Stanislav Raščan, direktor direktorata za gospodarsko diplomacijo na ministrstvu za zunanje zadeve, je CER rezultat uspešnega sodelovanja slovenskih in hrvaških podjetji ter gospodarske diplomacije obeh držav. Po besedah člana uprave Petrola in predsednika gospodarskega interesnega združenja CER Roka Vodnika je prvi CER, ki so ga odprli pred dvema letoma v Ljubljani, nastal kot odgovor na težke gospodarske in socialne razmere, ki zahtevajo varčevanje in odgovornejše ravnanje z naravnimi viri. Energijska varčnost, zdravo in udobno bivanje, skrb za okolje in kakovostna ponudba na ključ so bila izhodišča tako za postavitev prvega tovrstnega centra v Sloveniji kot tudi na Hrvaškem.
CER uporabnikom na dobrih 1200 kvadratnih metrih površin ponuja rešitve za energijsko sanacijo objektov in s tem optimizacijo porabe energije, ki znižujejo stroške elektrike in ogrevanja. V centru so svoje moči za zdaj združile družbe Petrol, Knauf Insulation, Jelovica, Mik in Sloluks, njihov cilj pa je kupcem ponuditi več, kot jim lahko ponudijo posamezna podjetja, torej ne zgolj posameznih izdelkov, ampak celostne rešitve, ki so prilagojene specifičnim potrebam vsakega kupca. Predsednik uprave Jelovice in podpredsednik združenja CER Gregor Benčina je ob odprtju izrazil pričakovanje, da se bo v prihodnjih mesecih število partnerjev v hrvaškem centru povečalo.
Ljubljanski center je od leta 2012 uresničil več pomembnih naložb in prispeval k odprtju približno tisoč novih delovnih mest. V zadnjem letu ga je obiskalo okrog šest tisoč strank, zgolj z izvedbo delavnic pa so do zdaj poskrbeli za prihranek energije v višini 12.096 MWh/leto, izpuste ogljikovega dioksida pa zmanjšali za najmanj 3024 ton.
Stanislav Raščan je prepričan, da bo hrvaški center okrepil gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in Hrvaško, s hrvaškimi kolegi pa želijo nadaljevati sodelovanje ne le pri odpiranju podobnih centrov v drugih državah, temveč tudi na različnih gospodarskih območjih na tretjih trgih. Opozoril je tudi na skupni nastop Hrvaške in Slovenije na turističnem trgu v Braziliji, ki je prinesel povečanje prihodov brazilskih turistov za 50 odstotkov, ter omenil, da letni obseg blagovne menjave med Hrvaško in Slovenijo presega 2,5 milijarde evrov in se še krepi.
Pobudo za ustanovitev centra na Hrvaškem je konec leta 2012 predstavilo slovensko veleposlaništvo v Zagrebu. Lani je bilo ob obisku predsednika države Boruta Pahorja v Zagrebu podpisano pismo o nameri med 17 podjetji, včeraj je sledilo odprtje centra. Gre za novost na hrvaškem trgu, in to v času, ko so trajnostni razvoj in energijska učinkovitost čedalje bolj pomembni. CER med drugim predstavlja celostno ponudbo slovenskih podjetij in njihovih hrvaških partnerjev na področju energetike, energijske učinkovitosti, toplotne izolacije stavb, varčevanja z energijo ter izdelave in postavitve toplotnih črpalk, solarnih ogrevalnih sistemov in drugih gradbenih elementov, potrebnih pri energijski prenovi objektov.
Poslanstvo hrvaškega centra nista zgolj svetovanje in prodaja, poudarjajo v združenju, ampak tudi organizacija izobraževalnih dogodkov, ki so tako ali drugače povezani z energetiko. V prihodnje bodo tako strokovni kot splošni javnosti na voljo različni dogodki, katerih skupna točna je energijska učinkovitost. Prvi tovrstni dogodek je bilo omizje, ki je sledilo včerajšnjemu odprtju centra, na njem pa so sogovorniki spregovorili o energijski učinkovitosti na Hrvaškem. Pri tem so se strinjali, da je na Hrvaškem na tem področju velik potencial, tako za podjetja, združena v CER, predvsem pa za lastnike objektov, saj jim bo energijska sanacija prinesla velike prihranke energije.