"Do zamika pri rokih za postavitev prvih polnilnic za električna vozila je prišlo zaradi revizij v postopku javnega naročanja za izgradnjo hitrih polnilnic. Zamik so povzročila tudi dodatna usklajevanja pri izvedbi postopkov pridobivanja pravic razpolaganja z zemljišči na lokacijah, predvidenih za postavitev hitrih polnilnic," so povedali v slovenskem operaterju distribucijskega omrežja SODO.
Dodali so, da so postopki revizije zdaj že zaključeni in omogočajo nadaljevanje aktivnosti pri projektu. Projekt postavitve 26 polnilnic, ki jih SODO predvideva v sklopu vzpostavitve osnovne infrastrukture hitrih polnilnic za vozila na električni pogon na slovenskih avtocestah, bo sicer zaključen do konca letošnjega leta.
Prvi dve polnilnici, ki bosta odprti predvidoma v septembru, bodo postavili na štajerski avtocesti, in sicer na lokacijah počivališča Tepanje-zahod in počivališča Lopata-jug.
Ostalih 24 polnilnic je predvidenih na lokacijah počivališč Voklo (vzhod in zahod), Grabonoš (jug in sever), Tepanje-vzhod, Lom (vzhod in zahod), Šempas (sever in jug), Starine (sever in jug), Lukovica-jug, Ravne, Grič, Barje-sever, Radovljica (jug in sever), Dravsko polje (jug in sever), Dobrenje (vzhod in zahod), Ravbarkomanda (vzhod in zahod) in Lukovica-sever.
V Sloveniji je sicer avtomobilov na električni pogon trenutno razmeroma malo. V SODO pa so prepričani, da se bo z vzpostavitvijo infrastrukture, torej z izgradnjo hitrih električnih polnilnic, število električnih vozil bistveno hitreje povečevalo. K temu prispeva tudi vedno večje zavedanje o varovanju okolja in nenazadnje tudi prihranki, ki jih lahko z vožnjo električnega vozila dosežemo.
Električno vozilo ima bistveno višji izkoristek, pri zaviranju pa velik del energije regenerira nazaj v akumulatorje, medtem ko jo običajna vozila kot toploto, ki se sprošča pri zaviranju, oddajajo v okolje. Prav tako je tudi poraba energije bistveno nižja kot pri vozilih na fosilna goriva.