Kako je potekalo testiranje?
»Test baterij smo razdelili na dva dela, v prvem, zahtevnejšem delu, je bila vključena tudi simulacija bliskavice, v lažjem, pa smo preverjali, kako se baterija obnaša pri stalni majhni obremenitvi, kakršno zahteva preprost elektromotor, vgrajen v eno od številnih igračk. V tem primeru smo se »igrali« po eno uro na dan in igro ponavljali, dokler se ni izmerjena napetost znižala na manj kot 0,8 volta. Pri simulaciji bliskavice pa smo po eno uro na dan sprožali impulze z 10-sekundno obremenitvijo, za regeneracijo je bilo na voljo 50 sekund. Test smo končali, ko se je napetost znižala na manj kot 0,9 volta,« je predstavil način testiranja Boštjan Okorn, vodja testiranja pri ZPS.
Od 430 do 530 minut »igranja«
Nobeden od vzorcev ni imel težav z vrednostmi, ki jih mora doseči po standardu. Vsi so zdržali vsaj 5 ur (300 minut) igranja oziroma 220 ciklov delovanja »bliskavice«, kar določa standard. A razlike med posameznimi baterijami so bile kljub temu zelo dobro vidne: najboljša omogoča skoraj 530 minut igranja, pri najslabši pa se je napetost na manj kot 0,8 V znižala že 100 minut prej; v povprečju so baterije zdržale dobrih 466 minut.
Naj vas ne zavedejo zveneči nazivi, odloča naj cena!
Glede na rezultate testa so na ZPS izpostavili, da so v Sloveniji na splošno naprodaj kakovostne baterije, ki pa se med seboj zelo razlikujejo po ceni. Na testu so poskušali primerjati baterije, ki so v srednjem delu cenovne ponudbe, predvsem pa so preprosto dosegljive.
Poudarjajo pa tudi, da potrošniki na embalaži lahko dostikrat prebrejo visokoleteče izraze, kot so »extreme power« (ekstremna moč), »high performance«(velika zmogljivost), »turbo, high energy« (velika energija) in podobno, a nanje ne dajte prav nič. Zanimati vas mora predvsem podatek o ceni. Za eno baterijo AA namreč lahko odštejete od 0,2 do 1,15 evra. Čeprav se je dražja izkazala za boljšo, pa je razlika majhna in nikakor ni skoraj šestkratna, še izpostavljajo na ZPS.
Nasvet ZPS: Baterije shranjujete na hladnem, uporabljajte pa na toplem
Pri večini baterij, ki so jih preizkusili, je priporočeni rok trajanja vsaj do leta 2018. »Ta podatek je sicer pomemben, a še bolje bi bilo, če bi bil označen tudi datum izdelave. Sodobne baterije imajo sicer manj težav s t. i. samopraznjenjem (izpraznijo se same, četudi jih ne uporabljamo), a dejstvo je, da vsako leto izgubijo del kapacitete (do 2 odstotka),« izpostavlja Okorn. Da bi zdržale čim dlje, je pametno, da jih hranimo na hladnem, med uporabo pa najboljše rezultate dosežejo pri temperaturi med 20 in 40 °C. Pri temperaturi 0 °C lahko baterija doseže le 80 odstotkov nazivne kapacitete.
_____
Seznam baterij na testu: