Setveni koledar

Dober dan!

Hitre povezave
Moje naročnineNaročila
Energija in okolje

Iz krize z zelenimi tehnologijami

»Slovenija mora zelene tehnologije izrabiti za izhod iz krize. Iz uvoznice mora postati izvoznica opreme za učinkovito rabo energije in obnovljive vire,« je ob predstavitvi Priročnika za zeleno komuniciranje in marketing dejal direktor Agencije za prestrukturiranje energetike Franko Nemac.
Ba. P./STA
18. 9. 2017 | 13:17
21. 10. 2024 | 20:02
2:38

»Slovenska energetska podjetja v pretežno državni lasti se ne smejo več omejevati le na proizvodnjo in prodajo energije. Proizvodnja opreme je res v prvi vrsti odgovornost slovenskega gospodarstva, vendar mora slovenska energetika kot njegov del ustrezno podpirati uvajanje novih domačih tehnologij in storitev,« je poudaril Franko Nemac. Slovenija po njegovih besedah odšteje za nafto in plin štiri milijarde evrov na leto, uvoz energentov in opreme, potrebne za preskrbo z energijo, pa še vedno ni prednostna tema v državi. Prepričan je, da so spodbude države za učinkovito rabo energije (URE) in uporabo obnovljivih virov (OVE) smiselne le, če se s tem krepi konkurenčnost domače industrije in gospodarstva.

Meni, da Slovenija z OVE in URE ne more ne kratkoročno ne srednjeročno rešiti preskrbe z energijo, lahko pa to naredi dolgoročno: »V ospredju trajnostnega razvoja morajo biti zato ekonomske in ne energetske koristi, kar pomeni, da moramo pri uvajanju URE in OVE dati prednost industriji, ki bo to opremo proizvajala, in z njo povezanemu raziskovalnemu delu in storitvam.«

Agencija za prestrukturiranje energetike je Priročnik za zeleno komuniciranje in marketing izdala v okviru projekta Ecomark, ki promovira razvoj ekoloških industrijskih con. Te delujejo tako, da porabijo čim manj energije in jo po možnosti proizvajajo z lokalnimi obnovljivimi viri ali na učinkovit način, imajo organizirane skupne storitve za transport, nakup energije in surovin, izvajajo komplementarne dejavnosti ter imajo ustrezno organizirano ravnanje z odpadki in odpadnimi vodami. Za financiranje projektov uporabljajo tudi inovativne rešitve, kot je pogodbeništvo, za promocijo trajnostne proizvodnje pa organizirajo skupno komuniciranje in marketing zelenih tehnologij.

VEČ NOVIC
Predstavitvene vsebine