»Ponosen in vesel sem, da so naša prizadevanja in inovativni pristopi na različnih področjih, pa naj gre za obveščanje in ozaveščanje naših uporabnikov o pomenu ločevanja odpadkov, pitja vode iz pipe ali za organizacijo različnih projektov in akcij, pomembnih za širše lokalno okolje, prepoznana kot primer dobre prakse, ki jih je vredno posnemati,« je ob tej priložnosti dejal Aleksander Zupančič, direktor Javnega podjetja Komunala Brežice.
»Inovacije in inovacijska dejavnost so za slovenska podjetja ključen dejavnik konkurenčnosti, ki v tako majhnem in odprtem gospodarstvu, kot je slovensko, velja le v globalnem prostoru,« je na podelitvi priznanj poudaril Martin Novšak, predsednik GZS Območne zbornice Posavje, Krško. In projekt izbora najboljših inovacij, katerega cilj je uveljavljanje inovacijske dejavnosti kot gibala trajnostnega razvoja gospodarstva in pospeševanja podjetništva, se je pokazal kot zelo primeren način za spodbujanje in promoviranje inovacijskih dosežkov tako podjetij kot tudi posameznikov. Ne nazadnje je priznanje tudi odlična referenca.
Brežiška komunala upravlja devet javnih vodovodnih sistemov, tri kanalizacijske sisteme, občinske in zasebne večstanovanjske objekte ter poslovne prostore, 182 ekoloških otokov za ločeno zbiranje odpadkov, pokopališče in tržnico v Brežicah. Je inovativno, družbeno odgovorno in okolju prijazno podjetje. »Inovativnost v našem podjetju se kaže predvsem na področju ozaveščanja in informiranja uporabnikov. Pri tem se zavedamo, da zgolj podajanje informacij ni dovolj, zato informacije podajamo sistematično, ciljno usmerjeno in dolgoročno,« je ob prejetju priznanja poudaril Aleksander Zupančič.
Projektov, ki jih Komunala Brežice izvaja na področju ozaveščanja o pomenu ohranjanja okolja in naravnih virov, ni malo. Poglejmo nekaj najbolj odmevnih. Okoljskemu ozaveščanju in vzgoji predšolskih ter osnovnošolskih otrok je namenjen projekt »Ohranimo čisto okolje«. V okviru projekta potekajo delavnice in predavanja, na katerih se otroci seznanjajo z različnimi vrstami odpadkov in njihovo potjo od nastanka do odpada, o pomenu kompostiranja, pitne vode in ponovne uporabe stvari. V Komunali Brežice so se prvi med komunalnimi podjetji sistematično in sistemsko vključili v učni proces – vse aktivnosti so oblikovali pedagoško, jih vključili v letni učni načrt in poskrbeli za izdelavo učnega gradiva ter uvedbo letnega preizkusa znanja na ravni vseh šol v Občini Brežice.
S projektom brezplačne menjave uporabnih stvari »Prinesi – odnesi« so nadgradili vseslovensko akcijo komunalnih podjetij »Skupaj za boljšo družbo«. Občani lahko na brežiško tržnico vsako soboto prinesejo rabljene, vendar še uporabne stvari, in odnesejo tiste, ki bi jim prišle prav. Do zdaj so v ponovno uporabo predali že več kot 10.000 uporabnih predmetov. »Veseli nas, da so občani projekt sprejeli s takšnim navdušenjem. Da je projekt inovativen, pa govori dejstvo, da so ga na Zbornici komunalnega gospodarstva povzeli tudi v državno strategijo, kjer bodo vsem slovenskim komunalnim podjetjem predlagali tovrstno delovanje na področju ponovne uporabe stvari,« je povedala dobitnica priznanja za inovativnost Petra Grajžl, vodja sektorja splošnih služb.
S projektom »Zdravo – bolj zdravo – voda iz pipe« so v Komunali Brežice nadgradili akcijo Zbornice komunalnega gospodarstva »Voda iz pipe«. V projektu sodelujejo brežiška podjetja in organizacije ter vzgojno-izobraževalne ustanove. Zbornica komunalnega gospodarstva je projekt vključila v državno strategijo pobude »Skupaj za boljšo družbo«, kar pomeni, da ga bodo od letos na podoben način izvajala tudi druga komunalna podjetja.
V Komunali Brežice so nadgradili projekte ozaveščanja o problematiki zavržene hrane, ki že potekajo na nekaterih komunalnih podjetjih. S projektom »Hrana sodi na krožnik, ne v smeti!« so prisotni tako vgospodinjstvih kot tudi v vzgojno-izobraževalnih ustanovah in gostinskih obratih.
Kot upravljavec brežiške tržnice so lani izvedli kar 19 tematskih sobot za oživitev tržnice pod imenom »Dan na tržnici«, ki so na tržnico privabile nove kupce in tudi prodajalce. Letos aktivnostmi nadaljujejo. Poudarek je na ozaveščanju o pomenu tržnice, samooskrbe in lokalno pridelane hrane. Aktivnosti so združili z različnimi dogodki, tudi z akcijo brezplačne menjave uporabnih stvari »Prinesi – odnesi«, kar v slovenskem merilu ne organizira nobeno komunalno podjetje.